MaZaHaCkA Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 hi har vert på fest hos en vennine så la jeg jakka mi i romme som hun skulle lukke men det gjorde hun vist ikke. så ble iphonen min stjålet. så da lurer jeg på om det er noe vits i å anmelde det blir den sperret eller noe sånt ?? siden vil ikke si til morra mi at den blå stjålet på fest, vil heller si at jeg mista den. er det noen som har erfaringer med sjålete iphoner er det noe sjanse at den blir funnet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8rOh9Y6a Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Det du må gjøre er å ringe abonent-selkapet (NetCom/telenor etc.) som du har abonement hos, og be dem om å sperre sim-kortet. For at du skal få tilbake på forsikringen MÅ man politiannmelle saken. Så sender politiet bekreftelse på at du har annmelt saken, også sender du da det brevet til foriskringsselskapet. Så etter det (etter noen uker) får du brev fra politiet om at saken er hennlakt (forlite resursjer osv.) Men om du er heldig så får du i allefall penger fra forsikringsselskapet til å kjøpe ny mobil. Om du hadde installert en Sporings-app som forreksempel MobileMe, kan du selv spore mobilen din. Veeldig liten sjanse for at politiet selv gidder å spore mobilen... Endret 31. oktober 2010 av Slettet-8rOh9Y6a Lenke til kommentar
MaZaHaCkA Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Det du må gjøre er å ringe abonent-selkapet (NetCom/telenor etc.) som du har abonement hos, og be dem om å sperre sim-kortet. For at du skal få tilbake på forsikringen MÅ man politiannmelle saken. Så sender politiet bekreftelse på at du har annmelt saken, også sender du da det brevet til foriskringsselskapet. Så etter det (etter noen uker) får du brev fra politiet om at saken er hennlakt (forlite resursjer osv.) Men om du er heldig så får du i allefall penger fra forsikringsselskapet til å kjøpe ny mobil. Om du hadde installert en Sporings-app som forreksempel MobileMe, kan du selv spore mobilen din. Veeldig liten sjanse for at politiet selv gidder å spore mobilen... det som er at jeg hadde forsikring i et år men akkurat for 2 måneder sia har vi sagt op fra det siden aldri kjedd noe, da tror jeg bir bedre hvis jeg bare driter i den gider ikke ha bråk hjemme p.g.a det og (( men takk for svaret! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Du bør fortsatt få sperret simkortet om du ikke allerede har gjort det. Ellers risikerer du en skyhøy regning. Lenke til kommentar
MaZaHaCkA Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Du bør fortsatt få sperret simkortet om du ikke allerede har gjort det. Ellers risikerer du en skyhøy regning. Det har jeg gjort allerde:) Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Du bør fortsatt få sperret simkortet om du ikke allerede har gjort det. Ellers risikerer du en skyhøy regning. Det har jeg gjort allerde:) Desto viktigare at du melder telefonen stjålet slik at du ikkje får ei til. Sidan du no ikkje har meldt telefonen stjålet så vil det nok kanskje bli vanskelig å sleppe unna denne rekninga, men det blir i alle fall lettare å sleppe rekningane for oppringningar som skjer etter at telefonen er meldt stjålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå