geirjenssen Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg har kjøpt lisens på Windows 7 Ultimate hos Microsoft (etter å ha blitt "busted" av WGA), men får ikke endret produktnøkkel. Når jeg klikker på Kontrollpanel\System og sikkerhet\System får jeg følgende feilmelding fra C\Windows\system32\slui.exe: "Windows får ikke tilgang til den angitte enheten, banen eller filen. Kanskje du ikke har tilgangsrettigheter til objektet" Hva kan være feil? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) 1. Bruker du piratkopien fortsatt? Og er det Build 7600, og ikke noe RC/Beta greier? Skriv winver på søkefeltet på startknappen, og se etter build nummeret på infoen der. Råd: Gjør en ny installasjon med en helt trygg Windows 7 plate. Har du lavere enn Build 7600 MÅ du formatere og legge inn alt på nytt, da din nye kode ikke vil fungere. 2. Kommandoene for å skrive inn å aktivere en ny kode er som følger fra ledetekst, kjørt som administrator. NB! Anbefaler som sagt ikke at du gjør dette fra en piratkopi, men det er ditt valg. slmgr -upk (avinstallerer koden som er der nå, vent på beskjed) slmgr -ipk xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx (der xxxxx er den nye koden) vent på beskjed at den er installert. slmgr -ato (aktiverer over nett, så pass på å være på internett) Gå så til http://microsoft.com/genuine og validert Windows der via Internet Explorer. Har du IE9 beta, bruk kompatibilitet modus. Igjen, utrolig dumt å gjøre dette på en pc som kanskje inneholder diverse cracker etc, som kan ødelegge prosessen, eller spyware, adware etc, som gjør slik at koden din kan havne på nett og bli svartelistet. Anbefaler på det sterkeste å installere Windows 7 på nytt fra en 100% sikker DVD (som du får fra Microsoft eller direkte fra Digital River) Endret 31. oktober 2010 av myhken Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Takk for tipset om å være forsiktig. Satt jo egentlig å prøvde å legge inn koden når jeg la inn denne posten. Microsoft Security Essentials fant Trojan:Win32/Neop. "Trojan:Win32/Neop is a generic detection name for trojans that have been observed to display a number of different common malware behaviors. The generic nature of this detection means that the malicious behaviors exhibited by files detected as Trojan:Win32/Neop may vary from once instance of this detection to the next." Dette er mye mulig noe som fulgte med min uautoriserte Ultimate. Jeg ringte Microsoft i dag, og etter å ha blitt satt over til en engelsk talende dame i Irland, ble jeg opplyst om at DVD med 7 Ultimate blir sendt til meg i løpet av uka. Spennende å se hvilken versjon det dreier seg om. Mest sannsynlig OEM, siden den koster kr 1199,- Varenummer GMC-00073, Windows 7 Ultimate Get Genuine Online Kit. mvh -- Geir Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Meld i fra her da, tror egentlig du får fullversjonen eller oppgraderingsversjonen jeg da. Det fikk man i alle fall med XP, om man valgte å bli lovlydig. Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Meld i fra her da, tror egentlig du får fullversjonen eller oppgraderingsversjonen jeg da. Det fikk man i alle fall med XP, om man valgte å bli lovlydig. Da var Windows 7 DVD,ene kommet i hus. Klipp fra linsensvilkår: "Denne programvaren er bare tilgjengelig for deg som kvalifisert kunde utelukkende for å erstatte forfalsket programvare som du har installert på din datamaskin. Installasjon av denne programvaren er begrenset til datamaskinen din som ikke besto online-validering, og som dette kjøpet av programvaren ble initiert for." Høres ut som OEM-nivå? -- Geir Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Høres ut som det, men det vet du jo eventuelt ikke før du bytter pc eller hovedkort en gang i fremtiden. Da er det jo bare å prøve å bruke samme plate og lisens igjen. Ikke gjør det nå da, dumt å få lisensen som erstatter piratkopien markert som piratkopi fordi du ville ha den på flere pcer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå