Lasse94 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hei alle dere smartinger der ute! er en storgamer av både cod4 6 og snart blackops, men sliter med at pingen blir for høy når vi er flere på nettverket.. nå har jeg en ping på 750 ms og vi er 4 stk på nettet.. jeg er den eneste som spiller de andre surfer bare, ingen nedlasting.. jeg har en netgear WPN 802 V2 ruter, og er koblet opp til den med en kabel ettersom rekkevidden er for stor til trådløs tilkobling.. trenger jeg en ny ruter? Takke for alle seriøse svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Netgear sine websider sier den er et trådløst aksesspunkt. Dvs at den ikke har routingfunksjon. Har du et routermodem i tillegg? Endret 31. oktober 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Netgear sine websider sier den er et trådløst aksesspunkt. Dvs at den ikke har routingfunksjon. Har du et routermodem i tillegg? ja mest sansynlig, har en hvit boks som aksesspunktet går inn til tror jeg, kan skjekke Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Netgear sine websider sier den er et trådløst aksesspunkt. Dvs at den ikke har routingfunksjon. Har du et routermodem i tillegg? ja mest sansynlig, har en hvit boks som aksesspunktet går inn til tror jeg, kan skjekke Jeg har ADSL modem Inteno X5821-B dette er vel ikke ruter, men den er koblet med en CAT5 kabel til aksesspunktet.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Tror det er et modem med router funksjon. Dvs at det deler ut adresser til maskinene dine. Det behøver ikke være flere utganger (switch) på slike routermodem. Det er vanskelig å si om en ny router vil løse problemet ditt. Du må finne ut om det er linjen som blir makset ut (ved at noe står og laster ned oppdateringer e.l.) Eller om det er utstyret som ikke er stabilt nok. Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Tror det er et modem med router funksjon. Dvs at det deler ut adresser til maskinene dine. Det behøver ikke være flere utganger (switch) på slike routermodem. Det er vanskelig å si om en ny router vil løse problemet ditt. Du må finne ut om det er linjen som blir makset ut (ved at noe står og laster ned oppdateringer e.l.) Eller om det er utstyret som ikke er stabilt nok. Takker for svar! Hvordan finner jeg ut om linjen blir makset? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 I ditt tilfelle, så må du nesten se på nettverkshastigheten på alle maskinene og summere. Dette kan du gjøre ved å trykke ctrl_alt_delete og velge oppgavebehandling / nettverk. Når linjen blir utnyttet 100% så vil ping på ADSL bli meget høy. Dette skyldes at det blir kø av pakker som må vente på tur. Normalt vil ping øke med omtrentlig 30-80ms ved halv belastning av linjen. Ved maks belastning kan man oppleve meget høy ping og tapte pakker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå