Gå til innhold

Koble ekstern disk internt, men finner den ikke i windows

Anbefalte innlegg

I dag tidlig datt den eksterne 1tb WD disken min ned fra datamaskinen min, slik at usb inngangen datt av. Dette er ikke noe jeg har utstyr til å lodde på plass, da det er alt for smått.

Derfor skrudde jeg ut hdd`en (den eksterne) som er en sata disk, og koblet den til maskinen som en intern disk. Men windows klarer ikke å finne partisjonen. Jeg finner disken under maskinvare og under diskbehandling, men den er ikke partisjonert. Jeg kan velge å opprette ny partisjon, men da kreves det at den formateres, og jeg ønsker ikke å miste alt jeg hadde på den.

Er det noen som har noe clue om hva dette kan være, da jeg tidligere mange ganger har koblet interne disker og hentet ut og funnet all dataen som har vært på dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være en korrupt partisjonstabell, det har vært ganske vanlig på eksterndisker. Sjekk MBRlister (se min signatur), kanskje TestDisk vil hjelpe. 

Eller kjør i gang Recuva, GetDataBack eller tilsvarende gjenopprettingsprogram.

Takk for svar. Med TestDisk prøvde jeg å finne tapte partisjoner, men den fant ingen. Har enda ikke hatt tid til å gjennomføre en full scanning med "GetDataBack", da det står å jobber i en god del timer for å bli ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...