BekkaS Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Hei! Jeg er vel egentlig av den uvanlige sorten når det kommer til sangstemmer. Man hører ofte at gutter sliter med å treffe lyse toner, men jeg er en snart 16 år gammel jente som absolutt ikke klarer å treffe lyse toner! Det er helt fysisk umulig for meg og ødelegger så utrolig mye! Synging er min største hobby, og stemmen min er helt fin så lenge jeg holder meg unna de lyse tonene, men jeg kommer jo ingen vei uten å mestre de! Det er virkelig et problem, jeg føler meg aldri sikker på stemmen min. Så over til spørsmålene: 1. Noen enkle tips til å øve opp stemmen som faktisk VIRKER? 2. Finnes det noe jeg kan gjøre sånn ellers i hverdagen for å trene stemmen lysere? Eventuelt prøve å snakke i en lysere tone (snakker ganske dypt) eller noe sånt? Er helt desperat etter hjelp her, så.. HELP! Endret 31. oktober 2010 av BekkaS Lenke til kommentar
BekkaS Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Ja, hadde det bare vært så lett.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Man blir flinkere til det man gjør ofte, med mindre man gjør det feil. Sånn er det nok også med de lyse tonene, og en sangpedagog vil kunne hjelpe deg å maksimere potensialet (jovisst har du tid hvis det er så viktig for deg som du gir inntrykk av). Likevel er det slik at stemmebåndene våre er noe vi må leve med, så det vil alltid være noen som er i stand til å komme høyere enn deg. Det er ikke likt for alle. Lenke til kommentar
BekkaS Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Man blir flinkere til det man gjør ofte, med mindre man gjør det feil. Sånn er det nok også med de lyse tonene, og en sangpedagog vil kunne hjelpe deg å maksimere potensialet (jovisst har du tid hvis det er så viktig for deg som du gir inntrykk av). Likevel er det slik at stemmebåndene våre er noe vi må leve med, så det vil alltid være noen som er i stand til å komme høyere enn deg. Det er ikke likt for alle. Hm, ok.. Vurderer å dra til sangpedagog, men akkurat nå tenkte jeg mer på ting man kan gjøre med stemmen selv Lenke til kommentar
BekkaS Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Ingen som har noen helt enkle tips? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Et helt enkelt tips er jo å øve på lyse toner etter at man har varmet opp ordentlig, men greia er at man skal være forsiktig når man presser stemmen. Derfor er det lurt å snakke med en ekspert. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 http://www.singinghigh.com/resources/11.html Kanskje noe der? : ) Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 hvis du ikke har en lys stemme, vil det bare være feil å presse stemmen oppover. Folk er forskjellige og har forskjellige stemmer. Det er mange som synger som ikke synger høyt. hvis det er sånn at du kommer opp, men bommer på tonene, (litt vanskelig å skjønne ut i fra posten din), vil det helt klart hjelpe med en sangpedagog. Nå skal jeg anta litt her, ikke sikkert det stemmer, men hvis det er så at det er spesielle sanger med spesielle artister som du gjerne vil synge, men ikke kommer opp, så vil jeg foreslå at du fokuserer på din egen stemme. Du skal synge som deg, ingen andre. Til syvende og sist er det DEG og DIN stemme folk vil høre på, ikke at du etteraper andre. Mulig dette er en noe krass påstand, så ikke ta den så alvorlig, er bare et (nogenlunde) proft råd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå