John-B Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Har planer om å reise til Florida, uten å bestille returbillett enda - altså enveis tur. Når jeg søker på flybilletter for tur/retur ligger prisene på ca 5000. Men av en eller annen uforståelig grunn koster billetten over 11 000 kr om jeg kun skal ha ene veien! Den burde jo kostet halvparten (2500,-). Er det noen som har en logisk forklaring på dette? Virkelig jo rimelig drøyt at jeg faktisk må bestille tur/retur, og bare kaste returbilletten... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Slipper man i det hele tatt inn i USA uten returbillett? Lenke til kommentar
William_S Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Slipper man i det hele tatt inn i USA uten returbillett? Det kommer vel an på hva slags visum man er på. Om man er på studentvisum er det vel rimelig at man slipper inn uten returbillett. Men på det normale visa waiver programmet så ville jeg ikke tatt sjansen. Man kan jo såklart ha flaks med passkontrolløren på den dagen som ikke gidder å sjekke det ut, men det begynner å bli lenge siden jeg besøkte USA (med familien) så jeg vet rett og slett ikke om de sjekker ut dette. Lenke til kommentar
John-B Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Slipper man i det hele tatt inn i USA uten returbillett? Hmm.. Det er jo åpenbart noe jeg må sjekke opp først. Ingen sjekket dette sist, men ble spurt om hvor lenge jeg skulle være i landet. Uansett, dette forklarer ikke at prisen er hinsides på enkeltreiser... Får jo lignende priser på enkeltreise UT fra USA også. Noen som har noen gode nettsider for å finne billige flybilletter? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Det er ikke uvanlig at enveisbilletter er like dyre som tur-retur. Flyselskapene vil sikre seg inntekter og det er de ferreste som reiser kun en vei. Når det gjelder USA er det mulig de sikrer seg ekstra i tilfelle de får ansvaret for å sende deg hjem igjen. Har du tur-retur vil jeg tro de kaller det ombooking, men om du ikke har returbillett har de ingenting å booke om. Lenke til kommentar
John-B Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Det er ikke uvanlig at enveisbilletter er like dyre som tur-retur. Flyselskapene vil sikre seg inntekter og det er de ferreste som reiser kun en vei. Når det gjelder USA er det mulig de sikrer seg ekstra i tilfelle de får ansvaret for å sende deg hjem igjen. Har du tur-retur vil jeg tro de kaller det ombooking, men om du ikke har returbillett har de ingenting å booke om. Dette kan være en forklaring på hvorfor enveis billett er like dyr som tur/retur. Det forklarer imidlertid ikke hvorfor en enveis billett er dobbelt så dyr... (dvs, den er faktisk over 4 ganger så dyr som enkeltbillett i en tur/retur reise). Forresten, som nevnt gjelder det samme omvendt vei, så jeg kan ikke se at USA's strenge "besøks-regler" spiller noen rolle her. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Fra mai flyr Air Berlin deg en vei til Miami eller New York for 2-3.000 NOK. Lenke til kommentar
John-B Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Fra mai flyr Air Berlin deg en vei til Miami eller New York for 2-3.000 NOK. Airberlin har jeg aldri hørt om før - tusen takk for tipset. Det var jo faktisk billig om en bestiller tur/retur også, og om det går direkte til miami vil jo reisen bli mye kortere også pga en slipper alle overgangene. Edit: Ser de går via Berlin, så er nok ikke så mye tid å spare. Endret 19. november 2010 av John-B Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) AirBerlin er meget bra, det er et lavpriselskap med mindre gebyrer og bedre service enn SAS. For lengere strekninger flyr de også til Bangkok. http://www.aftenposten.no/reise/article3272306.ece Endret 19. november 2010 av robertaas Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Jeg tror IcelandAir også lar deg bestille enkeltbilletter for faktisk pris. Denne måten å prissette billetter på blir stadig mindre vanlig, men det er fortsatt en del flyselskaper som gjør det. Man skal vel heller ikke veldig mange år tilbake i tid (ca 15?) for å finne samme praksis på innenlandsreiser i Norge. SAS har vel fortsatt noe lignende for bonusbilletter. Online kan man bare bestille tur/retur, men man kan ringe inn for å få bestilt en enkeltbillett (som koster like mange poeng som tur/retur). Dette har unasett stort sett bare med ulike flyselskapers praksis å gjøre, og er ikke spesielt for flybilletter til eller fra USA. Ihvertfall KLM og Air France gjør vel det samme for sine flyvninger innen Europa (jeg tar forbehold om at det ikke er endret siden sist jeg sjekket). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå