Gå til innhold

Problemer med Corsair H70-vannkjøler (rar klikkelyd fra pumpe)

Snorre

Anbefalte innlegg

Hei,

For å gjøre lang historie kort. Jeg skulle oppdatere bios på mitt Asus P6TD Deluxe. BIOS-flashen gikk uten problemer, og jeg fikk restartet PC-en og bootet opp i Windows uten problemer. Men etter få minutter sa det "puff" og PC-en slo seg av. Når jeg kjente på temperaturen i kabinettet virket det litt varmt, så her hadde tydeligvis prosessoren overopphetet. Startet PC-en på nytt i Windows, og startet opp Fanspeed for å sjekke temperaturer. Da lå temperaturen for CPU på 27 grader (noe høyere for kjernene). Men samtidig kommer det nå en gjentagende, høy klikkelyd fra pumpen på kjøleren. Kjøleren kjører forøvrig på 1400 omdreininger som den skal etc.

Jeg har lest på Internett at dette kanskje skyldes luftbobler i pumpen. Jeg har prøvd å vugge litt på kabinettet i det håp om å få flyttet luftboblene til radiatoren eventuelt. Men det fungerte dårlig. Nå er radiator og kjøler montert slik at radiatoren er festet i viftehullet i bakkant av kabinettet (Corsair Obsidian 800D), med ledningene til kjøleren nedesert. Er dette en dum måte å gjøre det på? Burde jeg heller kanskje montert med kablene i overkant, eller kanskje hele radiatoren i topp av kabinettet?

Sliter også litt med at min Zalman ZM-MFC 1 Plus ikke klarer å kjøre alle viftene jeg har koblet til. Det varierer forøvrig også hvilke vifter den ikke får kjørt. Jeg tror dette kan skyldes at jeg har koblet til to vifter med strømsplitter på to av inngangene. Skal teste det, men hvis noen vet noe om dette, tar jeg gjerne imot anbefalinger her og.

Hadde vært koselig med svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...