roolf Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Hei, Jeg har akkurat fått installert ADSL fra NextGenTel. Jeg kommer meg imidlertid ikke på nett, og lurer på om problemet kan være at jeg ikke bruker den medfølgende kabelen fra routeren (Netopia) til maskinen. (Jeg bruker en 20m lang standard nettverkskabel siden uttaket for ADSL er et stykke unna maskinen.) Etter å ha sett litt i manualen begynner jeg å lure på om det skal være krysset kabel fra routeren til maskinen. Er det noen som vet? Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 mener å huske at det er krysset ja Lenke til kommentar
chma Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 etter hva jeg har skjønnt må det benyttes krysset kabel så lenge den skal retti en maskin eler i en switch som ikke har uplinkport. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Ok, takk skal dere ha. Det var det jeg begynte å få mistanke om. Får prøve med litt kreativ kobling og se om jeg ikke greier å lage en krysset kabel. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Det følger med en da, selv om den er kort, kan du i det minste sjekke at det funker... (Forresten, på routeren kommer det et lys på ethernet om kabelen faktisk virker.) Lenke til kommentar
roolf Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Yees, da var jeg på nett. Til min overraskelse oppdaget jeg at en standard skjøteledning for ISDN (10m) som jeg hadde liggende, faktisk fungerte som kabel fra ADSL-kontakten til routeren. Fikk på den måten routeren inn på samme rom som maskinen, og kunne bruke den medfølgende kryssede kabelen. Slapp heldigvis å begynne på prosjekt hjemmelaget krysset TP-kabel. Er godt fornøyd nå! Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Yees, da var jeg på nett. Til min overraskelse oppdaget jeg at en standard skjøteledning for ISDN (10m) som jeg hadde liggende, faktisk fungerte som kabel fra ADSL-kontakten til routeren. Fikk på den måten routeren inn på samme rom som maskinen, og kunne bruke den medfølgende kryssede kabelen. Slapp heldigvis å begynne på prosjekt hjemmelaget krysset TP-kabel. Er godt fornøyd nå! Det er jo standard telefonsignal så selvsagt vil den funke. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Joda, skjønner det nå. Men av en eller annen grunn trodde jeg at også den kabelen var en TP-kabel. Fikk ikke ideen før jeg kjente at kabelen var tynnere. (Og da hadde jeg brukt flere timer :oops: ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå