petter268 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg skal skaffe meg et nytt kompakt kamera. Det trenger ikke være noen spesielle funksjoner, osv. Det skal bare bli brukt til å ta bilder, med autofokus og veldig basic manuell fotografering. Jeg har sett på dette, og syntes det gir et godt inntrykk. Canon Digital IXUS 130 Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585806 Har dere noen andre anbefalinger som gir mer for pengene? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hei Beklager om jeg kupper tråden... du får heller si fra om det er upassende 'petter268', så fjerne jeg innlegg og lager ny tråd evt. Men ser du lurer på samme kameraet som jeg tenker på. Tenker på å kjøpe ett til bursdag(10.des) eller julegave til min mor. Tenkte på opptil 1000.- men det lille ekstra opp til prisen på IXUS 130 er blåbær.. Litt praktisk.. Trenger overhodet ikke være avansert, kun sikt og skyt. Plugg inn og lagre på pc`n sin er greit for det kan hun og er vel greit på alle kamera.. Men jeg tenker litt på stabilisator, autofokus og slikt børe være på stell, for da hun har parkinsons sykdom så hun er litt ustø/små skjelven på hendene og i kroppen. Mvh Kenneth Innspill? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg har et IXUS 110IS, og det er velig bra, og tror nesten dette er bedre. Canon Digital IXUS 130 er nok et godt valg, dem har vist rast i pris også, betalte vel 3-4000 for mitt for et års tid siden. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg har et IXUS 110IS, og det er velig bra, og tror nesten dette er bedre. Canon Digital IXUS 130 er nok et godt valg, dem har vist rast i pris også, betalte vel 3-4000 for mitt for et års tid siden. Ja, Elkjop.no selger dette for 1295,- nå. Jeg vurderer å kjøpe dette og hadde satt pris på om noen kunne dele sine erfaringer med dette kompaktkameraet. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Hvordan var det? Kjøpt kamera TS? Endret 16. november 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
medlem-224308 Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Ixus 130 er som de andre kameraene i ixus serien et veldig greit kamera. Det er for den som bare vil fange øyeblikket, enten med bilde eller video, uten å måtte tenke. Klart, av manuelle muligheter er du vel litt begrenset (iso, hvitbalanse, "tøffe funksjoner", eksponeringskompensasjon er noe av det du har, men ikke full kontroll på blender eller lukker), men for de som trenger det så har Canon powershot serien. Til målgruppen er dette et kamera som gjør jobben med grei autofunksjon som kjenner igjen motivet, og sklir lett ned i lommen som også gjør at du alltid har det på deg. Vær klar over hva du får når du handler et Ixus og sjansen er at du blir veldig fornøyd. Tips: Gå alltid i en butikk og få demonstrert produktet av folk som kan det. Det hjelper veldig på å få kjenne på produktet og se det i aksjon. Lenke til kommentar
petter268 Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Ixus 130 er som de andre kameraene i ixus serien et veldig greit kamera. Det er for den som bare vil fange øyeblikket, enten med bilde eller video, uten å måtte tenke. Klart, av manuelle muligheter er du vel litt begrenset (iso, hvitbalanse, "tøffe funksjoner", eksponeringskompensasjon er noe av det du har, men ikke full kontroll på blender eller lukker), men for de som trenger det så har Canon powershot serien. Til målgruppen er dette et kamera som gjør jobben med grei autofunksjon som kjenner igjen motivet, og sklir lett ned i lommen som også gjør at du alltid har det på deg. Vær klar over hva du får når du handler et Ixus og sjansen er at du blir veldig fornøyd. Tips: Gå alltid i en butikk og få demonstrert produktet av folk som kan det. Det hjelper veldig på å få kjenne på produktet og se det i aksjon. Jeg lurer på om jeg skal gå til innkjøp av dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585806 Er det AV ut på dette kameraet? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 ja, både hdmi og kompositt video/lyd-utgang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå