fjaler Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Jeg lurer på hvordan man fikser oppkobling mot Telenor ADSL i windows 2000. Jeg liker ikke Telenors opplegg som følger med. F. eks. så går det av en eller annen grunn ikke an å krysse av i boksen for at internett kobles opp når windows starter. Jeg har også problemer med å dele oppkoblingen på hjemmenettverket. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Du kan bruke en protocol som heter RASPPPOE (tror det heter det)...... Brukte det selv før.... Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Dette gjør du: 1. Fjerner alt du har fått av telenor. 2. Laster ned og installerer RasPPPoE 3. Setter opp tilkoblingen i Ekstern Pålogging. Her er infoen du skal bruke: Tlf. nr: 61120229 Brukernavn: "epost"@online.no, eks. [email protected] Passord: Det du har fått ooppgitt av telenor. Dette trenger du ikke legge inn, men det lønner seg: Primary DNS: 148.122.208.99 Secondary DNS: 148.122.161.3 Andre kjekke ting: Mail: Innkommende: pop.online.no Utgående: smtp.online.no News: news.online.no Dette burde hjelpe deg i gang! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Protokollen heter PPPoE, det er et produkt som heter RASPPPOE. Skal du dele oppkobling til flere maskiner bør du ha en router med hub eller switch. Med en slik trenger du ikke bry deg om PPPoE på PCen, og du trenger ikke nødvendigvs software firewall. http://www.dlink.com/products/broadband/di604/ Uten router trenger du 2 nettverkskort i den ene maskina, mer innsikt i hvordan du setter opp Windows, og software firewall på hver maskin. Edit: Jon A. Feet: Jeg har helt andre DNS adresser på Telenor! Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Dette gjør du: 1. Fjerner alt du har fått av telenor. 2. Laster ned og installerer RasPPPoE 3. Setter opp tilkoblingen i Ekstern Pålogging. Her er infoen du skal bruke: Tlf. nr: 61120229 Brukernavn: "epost"@online.no, eks. [email protected] Passord: Det du har fått ooppgitt av telenor. Dette trenger du ikke legge inn, men det lønner seg: Primary DNS: 148.122.208.99 Secondary DNS: 148.122.161.3 Andre kjekke ting: Mail: Innkommende: pop.online.no Utgående: smtp.online.no News: news.online.no Dette burde hjelpe deg i gang! Har alltid lurt på detta: Hva har det å si om man skriver inn DNS? Lenke til kommentar
fjaler Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Takker så meget, jeg ble endel klokere på dette nå. Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Har alltid lurt på detta: Hva har det å si om man skriver inn DNS? Har noe å si for enkelte isper, dvs. at dersom du ikke taster inn dns får du ikke koblet opp. Dette er ikke tilfellet med telenor, så derfor kan du gjøre det hvis du vil. btw. proxy for telenor er: proxy.online.no port: 8080 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå