MidnightCreep Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hei Jeg sitter i en situasjon, der jeg har en leilighet til en ca verdi 1,6 mill.. Har pr dags dato ca 700 000 i lån på denne.. Har også et billån på ca 500 000+mastercard med ca 20000, gift,ingen barn. Spms blir da, jeg selger. gjør oss totalt gjeldfri inkl bilen. Banken vil se også at vi gjør opp ting etc og har betalingsvilje og evne. Eller setter mesteparten av penger av til egenkapital til neste prosjekt (Hus) og tar en refinans etter noen år og får bilen inn i huslånet Har all gjeld hos samme bank Tenker da på et hus, ca 3 millers retningen mvh Usikker. Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg tror ikke disse to alternativene vil spille så stor rolle med tanke på innvilgelse av nytt lån. Jeg ville betalt ned lånet på kredittkortet, for meg ser det ut til at du har økonomi til å kvitte deg med dette (ut ifra infoen du gir). Ta kontakt med banken din for å høre om de vil at du skal betale ned litt av billånet før du øker boliglånet. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Tror ikke banken bryr seg så mye, men for din egen del - flytt alle lånene over på bolig først som sist. Lav rente gir mer EK til deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå