Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Symfonika - noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Min mor har blitt oppringt av selgere fra Symfonika to ganger nå, og lurer på om hun skal bytte telefon-abonnement. Hun har null peiling på diverse tele-leverandører, og lurer derfor på hva jeg anbefaler. Symfonika garanterer at de er rimeligere enn Telenor og tele2, men jeg har faktisk aldri hørt om Symfonika tidligere og blir følgelig litt skeptisk.

Er det noen av dere som har erfaringer med Symfonika? Kjenner noe til dem? Tror dere de kommer til å overleve lenge? Gå konkurs imorgen? Er servicen bra? Antar de bruker Telenor sine linjer, slik at de har samme "oppetid" som Telenor har? Og blir prisen i praksis noe rimeligere enn med Telenor / tele2 ?

På forhånd takk for hjelpen :)

Hilsen Daffy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel....., det er vanskelig å si om de holder det de lover, men jeg har vanskelig for å svelge et par ting på sidene deres. Bla. så sier de at:

"Symfonika er landets første teleleverandør utenom Telenor som tilbyr abonnement og rimeligere tellerskritt".

Så vidt meg bekjent så stemmer ikke det helt..., men at de var blandt de første... mulig, men det vet jeg ikke nok om ! Hittil så det meste greit ut, men når det står:

"Du må selv skaffe og få installert nettverkskort" og "Det følger ikke med antivirus-program eller brannmur i abonnementet. Symfonika anbefaler imidlertid at du anskaffer dette"

-så blir ikke dette akkurat noen billig løsning ! En annen sak er HVORFOR de ikke gjør som de aller fleste andre leverandørene, og legger dette inn i prisen. Sikkert mange som har både modem, kort, brannmur og a-virus fra før, men det er kanskje en måte å redusere administrasjons-kosten på...?!? Uansett så er det noe som gjør meg skeptisk, men jeg geier ikke å sette fingeren på det. :roll:

Lenke til kommentar

Det ser ut til å være et blodferskt selskap......... de sendte ut sin første (og hittil eneste) pressemelding i januar. Men ettersom det er snakk om fasttelefon så høres det ok ut, verdt å prøve så lenge man ikke må betale store summer som forskudd.

ADSL-tilbudet dems smakte det riktignok litt telenor av; Med tilbud om slikt som 704/128 og tvungen fasttelefonabo det første året.

Lenke til kommentar

Hei, og takk for hjelpen :) Alle synspunkt er nyttige. Er i utgangspunktet veldig skeptisk siden det er et, som dere sier, blodferskt selskap. Skal undersøke litt mer, og så lenge det ikke ligger noen skjulte kostnader som er med på å fordyre (bindingstid, oppstart-avgift, etc) eller man risikerer å stå uten telefon en dag (fordi selskapet går konkurs) er det vel like greit å bytte. Det jeg egentlig lurer mest på er om det i praksis vil gjøre noen forskjell. For 100 kroner i kvartalet er det ikke verdt risikoen iallefal. (I mine øyne). Får undersøke litt mer ... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...