muummi Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Heisann Girstanga på bilen min beveger seg frem og tilbake, alt ettersom jeg gir gass eller slipper gassen. Hvorfor gjør den det? Er det noe som må fikses eller kan det bare være slik? Det er en Volvo V40 Takker for svar Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Heilt normalt på mange bilar. Trur det har noko med om det er stagoverføring eller wireoverføring. Med stagoverføring vil det være litt begevelse i girstanga. Er det store bevegelser kan det sjølvsagt være noko feil. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Er normalt, skal ikke se det så voldsomt godt, kan være slakk i et motorfeste ved girkassa. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Det er motoren som vrir seg når du gir gass, og tar med seg girkassen i samme slengen. Ville som han over sjekket et motorfeste eller to. Spørs jo trossalt om det er snakk om noen få mm, eller om du passerer centimetern.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Det er helt normalt på feilhjulstrekte biler, ingenting å bry seg om Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Det er helt normalt på feilhjulstrekte biler, ingenting å bry seg om Strengt tatt minst like normalt på bakhjulstrekkere, bare sideveis i stedet... Lenke til kommentar
muummi Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Aha okei, men det som er litt rart er at det er kun når bilen er i gir den beveger seg. Hvis den er i fri så rører ikke stanga seg Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Motoren vrir seg ikke når giret er i fri, så ikke så rart det. Motoren vrir seg når det legges belastning på hjulene (positiv eller negativ belastning). Lenke til kommentar
Locodriving Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Heisann Girstanga på bilen min beveger seg frem og tilbake, alt ettersom jeg gir gass eller slipper gassen. Hvorfor gjør den det? Er det noe som må fikses eller kan det bare være slik? Det er en Volvo V40 Takker for svar sjekk demping i motorfester;) skal kunne bevege seg litt, men beveger den seg mye kan dæ være et dårlig tegn på at den er sliten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå