Pherol Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Heihei. Jeg leier da en leilighet og er 17 år. Nå i helgen hadde jeg en liten fest med lite bråk, nabovarsel ble sendt og dette var da ingen problem for utleier siden hun ikke skulle være hjemme uansett. Dagen etterpå står det en bil i gården hennes som skulle bli hentet samme dagen. Dette likte hun svært dårlig og lagde en stor sak ut av det, og ordrett kranglet med meg. Jeg personlig føler hun gikk langt over streken i og med at hun hadde sagt det var greit jeg hadde fest. Men dette er ikke poenget. Idag fikk jeg et tips av ei vennine av min mor, at når hun leide i sine yngre dager så var det en lov i husleieloven at man hadde krav på 4 høylytte sammenkomster (aka fest osv), dersom nabovarsel ble gitt i god tid. Jeg har lest alle paragrafene i huseleieloven, men klarer ikke finne noe om dette, og kunne trengt litt hjelp. Er det faktisk en slik lov, eller har denne falt bort over nyere tid? Tusen takk i forveien for hjelp:) -Mvh Ola Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Men dette er ikke poenget. Idag fikk jeg et tips av ei vennine av min mor, at når hun leide i sine yngre dager så var det en lov i husleieloven at man hadde krav på 4 høylytte sammenkomster (aka fest osv), dersom nabovarsel ble gitt i god tid. Nei. Lenke til kommentar
Pherol Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Nei som i; dette er ikke eksisterende lov? Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg vil tro, "nei, denne loven eksisterer ikke og har aldri eksistert". Det er mulig hun husker retningslinjer fra et husordensreglement eller noe slikt. Lenke til kommentar
Pherol Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Ja det er fult mulig, synes det hørtes litt rart ut, men det var jo abselutt verdt å sjekke opp! Men jeg lurte på en liten ting til. Altså utleier er sjeldent hjemme, og naboer er ikke plaget av høy musikk eller bråk fra meg på noen slags måter (Kjenner alle naboene rundt her personlig, leier hos eksen til fatter), er det feil av henne å nekte meg å ha folk her da? Betaler jo tross alt for å bo her? Eller er jeg helt på jordet og bare gi opp den kampen der med engang? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Men problemet er jo ikke den høylydte sammenkomsten? Det var vel bilen som opptok plassen hennes hun var sur for? Største nabokrangelen jeg har vært ute for handlet nettopp om bruk av parkeringsplass og hvem som skulle/kunne stå der. Høres ut som det er den hun har blitt sur for. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Ja, trådstarter bør sjekke leiekontrakten sin. Står det noe der om det følger med parkeringsplass(er) til leiligheten? Lenke til kommentar
Pherol Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Heihei! Ja jeg har egen parkering, plass til 1-2 biler. Men, mange opplever plassen her som vanskelig å snu på, derfor parkerer de ned i gården hennes som er mye lettere å rygge opp ifra. Men jeg opplever abselutt ikke det som et problem, hun parkerer også ofte på min parkering. Problemet ligger mer i det at hun sier hun har et ansvar ovenfor området, men som sagt har ingenting blitt ødelagt, ingen av naboene opplever det som forstyrrende eller noe som helst (dette sjekket jeg idag, tok en spørrerunde!) EDIT: en liten skriveleif ;p Endret 1. november 2010 av Pherol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå