displacement Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hei. Hva vil dere anbefale av treningsprogram for en 15-åring med en vekt på rundt 55 kg og høyde på 170 cm, som allerede har fulgt Stronglifts 5x5 en liten stund. Jeg trenger ingen innføring i kosthold. Som sagt har jeg fulgt Stronglifts en liten stund, og endt opp med disse løftene: ● Knebøy, 70-80 kg ● Benkpress, 40-50 kg ● Markløft, 80 kg + Det jeg i bunn og grunn lurer på er om jeg skal forsette med Stronglifts fordi jeg har så pass svake løft, eller om jeg skal begynne på et nytt program. Jeg setter pris på alle svar. Takk. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Vil for det første ikke si at du er svak. Du løfter over 1,5 ganger kroppsvekt i knebøy. Det regnes som svært bra. Du tar nesten like mye i benk som kroppsvekt som er også knall, samt en super markløft. Spis mer og fortsett med Stronglifts tror jeg er riktig. Du trenger mer masse. 2 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) du har ganske bra løft, men har du riktig teknikk? Bare fortsett med stronglift, så gå over til styrkeløft-program senere, og spis masse, prøv og start med og drikk 1-2liter h-melk hver dag,gjerne mer, spis havregryn til forkost. Og spis mye ellers, så blir det nok kjøtt på kroppen din etterhvert! om du sliter med og få i deg nok mat vil jeg anbefale gainer. Endret 31. oktober 2010 av joakimz 1 Lenke til kommentar
Knife Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Stronglifts 5X5 er et styrkeløft program. 1 Lenke til kommentar
displacement Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Vil for det første ikke si at du er svak. Du løfter over 1,5 ganger kroppsvekt i knebøy. Det regnes som svært bra. Du tar nesten like mye i benk som kroppsvekt som er også knall, samt en super markløft. Spis mer og fortsett med Stronglifts tror jeg er riktig. Du trenger mer masse. Tusen takk, det var oppmuntrende å høre. Takk for tips! du har ganske bra løft, men har du riktig teknikk? Bare fortsett med stronglift, så gå over til styrkeløft-program senere, og spis masse, prøv og start med og drikk 1-2liter h-melk hver dag,gjerne mer, spis havregryn til forkost. Og spis mye ellers, så blir det nok kjøtt på kroppen din etterhvert! om du sliter med og få i deg nok mat vil jeg anbefale gainer. Teknikk er min første prioritet. Stronglifts 5X5 er et styrkeløft program. Hmm, hvorfor sier du det? Lenke til kommentar
UaeX Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Et annet tips er å ha nok søvn, ser ikke ut som du får det ved å være oppe klokka halv syv Spørs når du legger deg, men folk som trener styrke må ha mye søvn. Anbefaler 8-9 timer hver natt. 1 Lenke til kommentar
displacement Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Haha! Bra observert. Jeg står opp rundt ti på seks, og prøver å få lagt meg rundt ni-tiden (merk: prøver, det blir i realiteten mer rundt ti-elleve). Lenke til kommentar
Knife Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Stronglifts 5X5 er et styrkeløft program. Hmm, hvorfor sier du det? Fordi det kanskje er et styrkeløft program? Vet du forskjellen på et styrkeløft program og et typisk volum program? Endret 1. november 2010 av Knife 1 Lenke til kommentar
displacement Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Fordi det kanskje er et styrkeløft program? Vet du forskjellen på et styrkeløft program og et typisk volum program? Jeg skjønner jo at du sier at det er et styrkeløft-program nettopp av den grunn. No need to state the obvious. Gjør det noe om det ikke er et typisk program for volum? Er det ikke like greit å bygge opp litt styrke nå i starten? Endret 1. november 2010 av displacement Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 tror knife refererte til det joakimz sa. 1 Lenke til kommentar
displacement Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Oi, så klart han gjorde. Beklager, Knife. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Stronglifts blir ofte referert til et typisk power-building programm, altså ikke et rent styrkeløft program, men også et program basert for og få opp masse. Ellers ville jeg bare anbefale deg å sove nok og få i deg nok mat. Men husk, det kan ofte være lurere og prioritere kvalitet over kvantitet angående både mat og trening. Men du er sterk! Stå på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå