shimmie Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hei! Tenkte muligens dere hadde noen svar til meg. Har en stasjonær pc. Spiller Enemy terriory online. Har spilt dette spille de siste 2 1/2 årene med denne pcen. For en uke siden så begynte det plutselig bare å fryse etter jeg har spilt alt fra 5 min til 20 min. Det vil si det henger seg opp, deretter blir skjermen svart. Når den blir svart så klarer jeg og ctrl alt delete for deretter end process. Ikke alle ganger går det heller, da har jeg bare måttet kutte strømmen. Skjermkortet mitt er nvidia geforce 8600 gs. Er det mest sannsynlig at jeg må skifte grafikk kortet?? Har hørt at det kan være ram og prosessoren, men tenkte å først bytte grafikk kort for å se om det hjelper.. Tilleggs informasjon om denne pc er at jeg fikk hovedkortet byttet for et halvt år siden, innefor garantien. vet ikke om det er noe mer å tilføye..opplever bare dette problemet når jeg spiller.. Håper noen snille kan hjelpe meg ! Linda Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hei! Tenkte muligens dere hadde noen svar til meg. Har en stasjonær pc. Spiller Enemy terriory online. Har spilt dette spille de siste 2 1/2 årene med denne pcen. For en uke siden så begynte det plutselig bare å fryse etter jeg har spilt alt fra 5 min til 20 min. Det vil si det henger seg opp, deretter blir skjermen svart. Når den blir svart så klarer jeg og ctrl alt delete for deretter end process. Ikke alle ganger går det heller, da har jeg bare måttet kutte strømmen. Skjermkortet mitt er nvidia geforce 8600 gs. Er det mest sannsynlig at jeg må skifte grafikk kortet?? Har hørt at det kan være ram og prosessoren, men tenkte å først bytte grafikk kort for å se om det hjelper.. Tilleggs informasjon om denne pc er at jeg fikk hovedkortet byttet for et halvt år siden, innefor garantien. vet ikke om det er noe mer å tilføye..opplever bare dette problemet når jeg spiller.. Håper noen snille kan hjelpe meg ! Linda Rengjort PCen i det siste? Støv og dritt setter seg gjerne på kjøleribbene og viftene slik at når prossessor og skjerm kort blir belastet som ved f.eks spill så går det varmt med resultat at pcen kræsjer Eventuellt kjøre tester på nevnte komponenter + minne Lenke til kommentar
shimmie Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Hei jeg har rengjort pcen ja Så det skal ikke være problemet. Har kjørt temperatur program cpuid hwmonitor mens spillet har kjørt. Har ikke vist noen temperatur problemer der heller. Hvordan kan jeg test kjøre nevnte komponenter + minne? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jøss, eksisterer RTCW:Enemy Territory fortsatt? Jeg har investert altfor mange timer i det spillet opp igjennom. I'm ahn ehngineehr! Minnet kan du teste med MemTest86+, prosessor og generell varmeutvikling kan du teste med Prime95. Det kan sånn sett være strømforsyningen også. Kan du liste opp spesifikasjonene for maskinen din? Du kan bruke Speccy for ting du kanskje ikke vet hvordan du sjekker. Info for strømforsyningen finner du vanligvis på siden av enheten. 1 Lenke til kommentar
shimmie Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Jøss, eksisterer RTCW:Enemy Territory fortsatt? Jeg har investert altfor mange timer i det spillet opp igjennom. I'm ahn ehngineehr! Minnet kan du teste med MemTest86+, prosessor og generell varmeutvikling kan du teste med Prime95. Det kan sånn sett være strømforsyningen også. Kan du liste opp spesifikasjonene for maskinen din? Du kan bruke Speccy for ting du kanskje ikke vet hvordan du sjekker. Info for strømforsyningen finner du vanligvis på siden av enheten. Hehe jepp det eksisterer enda. Skal vel være lan i london etter nyttår tror jeg Jeg er medic!:PPP Operating System MS Windows Vista Home Premium 32-bit SP1 CPU AMD Athlon 64 X2 6000+ 57 °C Windsor 90nm Technology RAM 3.0GB Single-Channel DDR2 @ 311MHz (5-5-5-15) Motherboard FUJITSU SIEMENS AMD690VM-FMH (Socket AM2 ) Graphics SyncMaster @ 1680x1050 512MB GeForce 8600GS (Sapphire/PCPartner) 59 °C Hard Drives 488GB Western Digital WDC WD5000AAKS-07YGA0 ATA Device (SATA) 44 °C Optical Drives HL-DT-ST DVDRAM GSA-H60N ATA Device Audio Realtek High Definition Audio Her er detaljene mine i vertfall! Lenke til kommentar
shimmie Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Har tatt prime95 testen, det står at testene er passed.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Litt snedig at minnet står i single-channel modus, og at det er 3GB, men du har sikkert 2x1GB og 2x512MB. Hva med strømforsyningen? Har du sjekket Windows-loggen for kritiske feil? Start/Administrative Tools/Event Viewer, se i application og system omtrent rundt tiden maskinen har krasjet. Du skriver at du har rengjort maskinen, hva og hvordan? Har du blåst støv ut av prosessor- og skjermkortkjøler? Lenke til kommentar
shimmie Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Vet ikke helt hva jeg skal se etter på strømforsyningen, men modell nummeret FSP400-60HLN. Viss det sier deg noe Har fjernet støvet helt fra grafikk kortet, brukt q tips og blåst vekk det jeg klarer. mye det samme på prosessoren, men kanskje ikke like nøye.. Sjekket windows for disse kritiske feil sier at det er null feil.. men har endel på feil da.. Når det gjelder RAM, sjekket i pc, har 3*1GB.. Har tatt vekk alt støv på psu også nå Endret 31. oktober 2010 av shimmie Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Høres bra ut, vanligvis forbinder jeg "rengjøre pc" med å gå amok med støvsuger, noe som kan være uheldig. Først og fremst, skjer dette utelukkende når du spiller ET? Kan du se om du klarer å gjenskape problemet ved å kjøre noe annet maskinintensivt, f.eks 3dMark,FurMark eller et annet spill? Har du mulighet til å låne en ekstra strømforsyning eller skjermkort, så kan du kanskje elimininere en av dem som årsak; skjer det samme med en annen strømforsyning, er det skjermkortet og omvendt. Strømforsyningen er en helt grei Fortron-sak, men disse blir dårligere med årene. Hva var galt med hovedkortet du skiftet ut for et halvt år siden? Lenke til kommentar
shimmie Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Høres bra ut, vanligvis forbinder jeg "rengjøre pc" med å gå amok med støvsuger, noe som kan være uheldig. Først og fremst, skjer dette utelukkende når du spiller ET? Kan du se om du klarer å gjenskape problemet ved å kjøre noe annet maskinintensivt, f.eks 3dMark,FurMark eller et annet spill? Har du mulighet til å låne en ekstra strømforsyning eller skjermkort, så kan du kanskje elimininere en av dem som årsak; skjer det samme med en annen strømforsyning, er det skjermkortet og omvendt. Strømforsyningen er en helt grei Fortron-sak, men disse blir dårligere med årene. Hva var galt med hovedkortet du skiftet ut for et halvt år siden? Gå amokk med støvsuger høres egentlig ganske gøy ut, men har hørt at det ikke skal være så bra ja! Har et radeon kort, men passer ikke i slotten jeg har i skjermkortet. Så det er synd. Har egentlig ikke noen plasser jeg kan låne heller. Hva som var galt med hovedkortet vet jeg ikke...dataen tok plutselig bare kvelden, ville ikke skru seg på, den funket når en tok ut et av ram kortene, aner ikke hvorfor.. i vertfall skiftet de hovedkortet..etter det funket den greit til nå På selve grafikk kortet så har den sånne grå "topper" som sitter på kortet(ingen anelse hva du kaller dette)..flere av disse har opnet seg...vanlig? Varme som har gjort det? btw..Har kun skjedd når jeg spiller ET ja, har vel ikke kjørt noe som er like maskinintensivt nei... Endret 1. november 2010 av shimmie Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 På selve grafikk kortet så har den sånne grå "topper" som sitter på kortet(ingen anelse hva du kaller dette)..flere av disse har opnet seg...vanlig? Varme som har gjort det? btw..Har kun skjedd når jeg spiller ET ja, har vel ikke kjørt noe som er like maskinintensivt nei... Høres ut som noen kondensatorer har sprukket, og da synger nok skjermkortet på siste verset. Lenke til kommentar
shimmie Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 På selve grafikk kortet så har den sånne grå "topper" som sitter på kortet(ingen anelse hva du kaller dette)..flere av disse har opnet seg...vanlig? Varme som har gjort det? btw..Har kun skjedd når jeg spiller ET ja, har vel ikke kjørt noe som er like maskinintensivt nei... Høres ut som noen kondensatorer har sprukket, og da synger nok skjermkortet på siste verset. vel..tror nok det stemmer! Kjøpte meg et grafikk kort i dag, nå er problemet fikset!:) Takker for all hjelp! Bilde du viser med pilene er de jeg mente som er open ja Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Jepp, det er kondensatorer som har tatt kvelden. Det trenger ikke være relatert til bruk, det kan rett og slett være at produsenten av kortet har valgt kondensatorer av dårlig kvalitet. Det er en ganske vanlig feil med litt eldre maskinvare, det var godt gjort å legge merke til det. Jeg leser det nok feil når du skriver "har spilt dette spillet de siste 2 1/2 årene" i og med at du har en AMD X2, men hvis maskinen din kun er 2,5 år gammel, har du all rett til å reklamere på kortet. Det er forfriskende å se en "ny" bruker gå såpass grundig til verks, vanligvis er det mer "halp maskinen er død lixom xD :(1!11". Wunderbar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå