Gå til innhold

Polaroid 320 og Kodak EK160

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg fant to kameraer i stad som jeg er interessert i å bruke. Det ene er et Polaroid 320 kjøpt rundt 1970, og det andre et Kodak EK160 antakeligvis kjøpt en gang på 1980-tallet. Begge kameraene er i god stand, og har ligget i et skap de siste tyve årene.

Polaroid 320 Automatic Land Camera

DCNS_31-029.jpg

Det kameraet her er helt komplett. Bruksanvisning, blits, ekstra lyspærer, cold clip og deksel. Prislappen står fortsatt på, og kostet i sin tid $50 i Hong Kong. Det er film i det, og såvidt jeg har forstått google riktig så bruker det pack film 100-series eller 660 peel apart. Siden jeg har både bruksanvisning og alt ellers som jeg vil trenge, så er det bare filmen jeg er på utkikk etter. Hvilken type er det jeg skal se etter, og har dere noen forslag til seriøse steder å kjøpe? Pris?

Kodak EK160 Instant Camera

DCNS_31-006.jpg

Til dette kameraet har jeg ikke noe annet enn filmkassetten som ligger i. Jeg har forsøkt å google litt om filmen dette bruker, men har ikke kommet lenger enn til at det ikke produseres lenger? Jeg vet at de stoppet å produsere film til polaroidkameraer en stund, men har også Kodak sluttet helt? Er det noen filmtyper som passer, og hvor kan jeg få tak i de?

Får jeg tak i film, så trenger jeg også et nytt batteri. Er disse tilgjengelige, og hvor kan jeg få kjøpt det?

DCNS_31-011.jpg

Det ble veldig mye spørsmål, men det er veldig fint hvis noen har svar på noen av de :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke enkelt å få tak i film, særlig gjelder det Kodak EK160-EF. Den bruker Kodak PR-10, og som kjent har både Kodak og Polaroid lagt ned produksjon av film (uansett type). Man kan dog alltid søke etter om noen har liggende godt oppbevart film. Når det gjelder Polaroid skal Fuji fremdeles produsere noe instant film som passer. Pack 100 og Peel- apart 660 er omtrent samme film, bare ulike navn.

Lenke til kommentar

Polaroid vant en patentsak mot Kodak på 80-tallet en gang og da stoppet Kodak å lage instant kameraer, om filmproduksjonen også ble stoppet er jeg ikke sikker på, men vil tro det er vanseklig å finne i dag. Polaroid er nok enklere, men sist jeg så noen som solgte var det snakk om mange kroner pr bilde, har dessverre ikke noen link.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...