vreil Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Trenger bluray spiller og lurte da på forskjellen i kvalitet mellom en ps3 og en standard bluray spiller. Er de ganske like? på forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar
tomkrugis Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Har du bare tenkt til å se blueray filmer så kjøp deg en vanlig DVD Blueray spiller, mye billigere. På en annen side så får du jo blueray og spillfunksjon på en ps3, altså multimedia. : ) Lenke til kommentar
vreil Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 hvis kvaliteten på bluray og ps3 spillerene er like kommer jeg til å kjøpe ps3, men er bare usiker på bildekvaliteten på ps3.. Lenke til kommentar
tomkrugis Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 hvis kvaliteten på bluray og ps3 spillerene er like kommer jeg til å kjøpe ps3, men er bare usiker på bildekvaliteten på ps3.. Ps3 har en helt vanlig bluerayspiller., helt ok bilde. Kommer selvfølgelig ann på hvordan tv du har. Vil ikke si at ps3 viser dårlig kvalitet, men det er mange bluerayspillere på markede med bedre kvalitet enn en ps3, til en stiv pris selvfølgelig. Ta en kikk her: http://reviews.cnet.com/best-blu-ray-players/ (denne inkluderer en test av bluerayspilleren til ps3 i tillegg.) Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 PS3 har fått en systemoppdatering som gjør at blue-ray spilleren støtter 3D blue-ray. Gjør en vanlig blue-ray spiller det? Lenke til kommentar
vreil Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 hvis kvaliteten på bluray og ps3 spillerene er like kommer jeg til å kjøpe ps3, men er bare usiker på bildekvaliteten på ps3.. Ps3 har en helt vanlig bluerayspiller., helt ok bilde. Kommer selvfølgelig ann på hvordan tv du har. Vil ikke si at ps3 viser dårlig kvalitet, men det er mange bluerayspillere på markede med bedre kvalitet enn en ps3, til en stiv pris selvfølgelig. Ta en kikk her: http://reviews.cnet.com/best-blu-ray-players/ (denne inkluderer en test av bluerayspilleren til ps3 i tillegg.) ps3 skårer jo ikke så dårlig her. Har en 40 led phillips, med 200Hz så håper på ett godt bilde:) takker for all hjelp Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 PS3 har fått en systemoppdatering som gjør at blue-ray spilleren støtter 3D blue-ray. Gjør en vanlig blue-ray spiller det? Ikke alle, men de som gjør det støtter også HD-lyd på 3D-materiale, noe PS3 ikke gjør. PS3 har en helt grei blu-ray-spiller, men tiden er nok omme da den var på høyde med dedikerte spillere. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) men for å få en bedre bluerayspiller så må du opp i 2000 klasen og da kan du like godt kjøpe ps3:D ps3 har også stor harddisk slik at du kan lagre filmene dine på den;) Endret 1. november 2010 av Cosmo Kramer Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Du vil nok få et bedre bilde til en lavere pris om du kjøper en vanlig Blu-Ray-spiller, men du kan selv veie opp med følgende: PS3 fordeler: + Rask (har nok blitt bedre med nyere spillere, på eldre måtte man vente en stund før filmen kunne starte) + Alle funksjonene i Blu-Ray-filmene vil i stor grad være kompatible med PS3. + Firmware-oppdateringer (enkelte spillere kan nok også oppgraderes over nett) + Enkel menyoversikt (som man sikkert også finner i en rekke andre spillere) + Kan brukes som nettleser, streame musikk-videoer over VidZone, til spilling, eller som bildefremviser + Funksjonalitet til konsollen kan øke over tid via oppdateringer og nye programmer i PSN Store + DVD-oppskalering (dette vil du nok også finne i en del Blu-Ray-spillere) + Hard-Disk på 120GB eller mer utifra hvilken versjon du velger (enkelte Blu-Ray spillere har nok også dette). PS3 ulemper: - Dyrere (kan nok få en billigere Blu-Ray-spiller til noe under 1000,-) - En standard DVD/Bly-Ray-kontroll vil nok kanskje være å foretrekke om man hovedsaklig skal se på film, denne følger ikke med, og koster nok litt. - Vil nok ikke få like godt bilde som dedikerte Blu-Ray-spillere, og du kan nok gjøre regning med å måtte betale noe mindre for tilsvarende kvalitet som PS3 kan gi. - Bruker nok mer strøm Mener å ha sett PS3 helt ned til 2000,- (på Spaceworld for en tid tilbake, men kan ha sett feil) og til ca 2500,- hvor du får med et spill på kjøpet. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 du får 320 gb ps3 til 2500 og nå tviler sterket på at en BD spilelr til 1000 kr er bedre en ps3en Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Det er ikke til å unngå at PS3 støyer litt mer enn en BD-spiller. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Du finner nok kanskje bluray-spillere med høyere kvalitet, men til gjengjeld så får du veldig mye kvalitet for pengene med PS3. PS3 blir javn't og trutt oppdatert med nye tjenester, som er greit. Mubi, f.eks. er en nedlastningstjeneste hvor du kan laste ned filmer. Dette er ikke de aller nyeste og mest populære Hollywood-filmene, men egentlig mere klassiske filmer, Criterion grøssere, og slike filmer som er typiske på Cannes filmfestival. Sjekket det ut i dag, og det var litt over 500 filmer, på watch-menyen. :-/ Du kan betale for en og en film, eller du kan se alt du vil om du betaler ett månedsbeløp, er også gratis-filmer. :-/ Denne tjenesten er også på PC, men kanskje greit å ha det på TV'n. ( http://mubi.com/ ) Vidzone er annen tjeneste, det er hovedsaklig en stor musikk-video database, hvor du velger musikkvideo'ene du vil ha selv. Utvalget her er utrolig bra. Men om du velger å se 80-talls musikkvideoer som Cindy lauper, eller Grace Jones, så er kvaliteten dårligere enn om du vil se en Lady Gaga-video.. :-/ En ting du må huske på dog, er at kabelen som følger med PS3 er noe dritt. :-/ Så om du ikke har HDMI-kabel liggende, så må du skaffe deg det utenom. Endret 5. november 2010 av KongRudi Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 mubi? er det til ps3? hvor får ejg tak i det da? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Ligger på Playstation Store - bare velg iconet som står MUBI på, og trykk download, koster ingenting. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 det er det værste grensesnittet ejg har vært borti. så forvirrende Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hvis gamlinger som Martin Scorsese klarer å finne frem på Mubi, så må vell Ninja'er finne frem også.. :-/ Det betyr ikke at jeg er uenig med deg.. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 finner fram med en rotate. jeg er vent til apple tv som er WAY better Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg prøvde meg på Mubi, men gav fort opp. Hva er poenget med en filmside der vi ikke kan søke på kategori? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg prøvde meg på Mubi, men gav fort opp. Hva er poenget med en filmside der vi ikke kan søke på kategori? Du kan søke kategori, når jeg valgte science fiction, kom det bare opp 8 filmer.. :-) Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) selvsagt velger en ps3 fremfor vanlig blu-ray spiller, nyeste slim er jo oppgradert på flere områder, både bildekvalitet og støttede lydformater. Les testen på lydogbilde feks... En blu-ray spiller til kr 1000 klarer ikke å hamle opp med ps3en i følge tester av slim hvertfall Bildekvaliteten mellom ps3 og en blu-ray spiller til 2000 kroner er uansett så marginal at det er viktigere med en god bildefremviser spør du meg.. Endret 7. november 2010 av Fenixen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå