Yunalesca Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Har 62.000 kr i kredittgjeld, 3 ulike kredittkort. Ja, det er dumt, men nå er jeg en gang i denne situasjonen. Har ikke problemer med å betale ned et visst beløp i mnd, men det er så høye renter. Tenker på å refinansiere hos DnbNor, banken jeg tilhører. Hvis jeg tar opp f.eks Kredittramme kr 70 000: Nom. rente: 1,35% Eff. rente: 19,76% Nå blir det ikke 70.000 kr, men akkurat 62.000 kr som jeg skylder som er lånet jeg kommer til å ta opp. Og 3% av utestående må betales hver mnd, så vil det si ca 1900 kr som må betales hver mnd. Det er omtrent det jeg allerede betaler nå (enkelte mnd mer såklart), men syntes det var et høyt tall å MÅTTE betale tilfelle jeg kommer i en knipen mnd. Og er det ikke høye renter på også et banklån? Jeg vet så altfor lite om dette, så trenger litt råd. Avhengig av hva som blir svart her, så går jeg til banken imorgen og setter opp en av avtale. Noen anbefaler at jeg blir kunde hos Skandiabanken og tar opp lån der, de har 13% rente. Endret 31. oktober 2010 av EllaKaremella Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Beste vil være å stille noe du eier som sikkeret, da vil du få lavere rente. Evt. bake det inn i boliglån, dersom du har det... Lenke til kommentar
Yunalesca Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 ? Jeg eier ingenting, bare leier. Det jeg vil vite er, hva er best? Samle alt på et lån fra banken? Eller vil det være like høye renter der? Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Du vil sannsynligvis spare på å samle. Du slipper jo unna 3 termingebyr. Så spør det hvilken rente du får i banken. Men det er jo bare å høre rundt hvor du får lavest rente... Lenke til kommentar
Erav Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 storebrand kan gi deg forbrukslån. Aner ikke hva rentene er, men de reklamerte for den før. Så kan hende den ikke er så aller verst :S Lenke til kommentar
Yunalesca Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Du vil sannsynligvis spare på å samle. Du slipper jo unna 3 termingebyr. Så spør det hvilken rente du får i banken. Men det er jo bare å høre rundt hvor du får lavest rente... Hvis jeg tar opp f.eks det som eksempelet som står på DNB NOR sin side: "Kredittramme kr 70 000: Nom. rente: 1,35% Eff. rente: 19,76%." Nå blir det ikke 70.000 kr, men akkurat 62.000 kr som jeg skylder som er lånet jeg kommer til å ta opp. 3% av beløpet må betales pr mnd. storebrand kan gi deg forbrukslån. Aner ikke hva rentene er, men de reklamerte for den før. Så kan hende den ikke er så aller verst :S Hvorfor skal jeg gjøre det hos Storebrand og ikke DNBnor? Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Det er renten du får som er vesentlig her, ikke hva banken heter. Lenke til kommentar
Yunalesca Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Ok, men jeg er fortsatt like clueless på hva som er god og dårlig rente. Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Sjekk finansportalen for å finne en bank med gunstig rente. Jo lavere rente, jo bedre! Lenke til kommentar
Yunalesca Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Ser jo at det er flere banker som det lønner seg mer med enn DNBnor, men jeg er litt skeptisk til banker jeg ikke kjenner til. Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hve er du skeptisk til? Noe som gjentar seg er at banker uten filialer, er bankene med gunstigst vilkår, både hva gjelder låne- og sparerente. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Du kan spare ca 4000 kr i året (litt mindre hvis du betaler skatt) på å redusere renten fra 20 til 13%, så hvis du har mulighet til det ved å bytte bank bør du gjøre det. DNB Nor er et veldig stort konsern, så selv om du har en følelse av å kjenne dem, så er de i bunn og grunn bare ute etter å tjene mest mulig penger på deg. Det samme gjelder alle andre banker. Så lenge du bruker en seriøs bank er det ikke noe problem, og Skandiabanken er absolutt seriøs. Hvis du lurer på andre banker kan du bare spørre her. Lenke til kommentar
Yunalesca Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Jeg har benyttet meg av Skandiabanken nå, så takk for alle gode råd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå