Gå til innhold

LR nekter å ekspoterer bilder


Anbefalte innlegg

LR nekter å ekspoterer en del av bildene. Jeg har forsøkt fra Collection og dirkete fra folder. Jeg ser bildet i LR. Får feilmelding "File is offline or missing". Dette stemmer alldeles ikke, filene ligger på en disk og kan åpnes fra andre programmer. Dersom jeg forsøker å importere den på nytt så sier LR at den allerede finnes.

 

Noen med forslag?

 

Er det ikke meningen at man skal kunne gjøre noe med bildene fra LR? Speseillt etter at så mange har skrytt LR opp i skyene som det eneste saligjørende er dette ekstremt skuffende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du flyttet filene utenfor LR? I såfall viser LR et spørsmålstegn på folderen (filene), og du får mulighet for å finne den igjen hvis du høyreklikker på folderen/filene.

 

Edit: Hvis filene ligger på en ekstern disk kan det hende at den er mappet som en annen drive enn når du importerte filene.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Det sier seg selv at du ikke får eksportert når du har en feilmelding om at filene "ikke eksisterer". Det du må gjøre er å oppdatere plasseringen av bildekatalogen i Lightroom. Dette gjør du ved å høyreklikke på den respektive mappen under "Folders" i venstre fane. Velg så "Update folder location" og prøv på nytt. Lightroom skjønner ikke (hvilket program gjør nå egentlig det?!) at du evt. har flyttet på mapper eller filer.

 

Å kalle Lightroom for et dårlig program pga din egen brukerfeil blir for drøyt.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev på foto.no, feilen ligger nok mest sannsynlig hos brukeren... :whistle:

Nå var du veldig hjelpsom ;)

 

 

...antageligvis ikke. Men hvor skal man starte med en bruker som omtaler et produkt som "ekstremt skuffende" når det helt tydelig skyldes mangel på egen kompetanse. Det kunne vært noe annet hvis han rett og slett hadde lagt seg litt flatere og tatt utgangspunkt i at han ikke kan bruke LR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...