Zungam Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Jeg er på utkikk etter en pc som skal være en tilleggs pc til min gamle 15 "laptop. Siden den nå kun kan brukes som skrivebords pc da batteriet utlades fort og laderen er såpass dårlig at den kun lader når pc står stille og det er full kontakt med lednigen og pcen. Vil derfor i førsteomgang se etter en 11.6". Har også tenkt på 13.3" , men har bestemt meg for førstnevnte. Pc-krav: Bør ikke være for dårlig ytelse slik mange mini pcer er idag. Helst mer enn 2gb minne, og såpass rask prosessor at den klarer hd video avspilling (720P).. God batteritid, helst 4 timer++, og at den skal kunne kjøre enkelte spill uten problemer. Ikke så altforkrevende, kun fm manager... Vekt er ikke så nøye så lenge den ikke overskriver 1.5 kg. Fant denne linken her: Best 11.6 inch netbooks and mini laptops – top deals right now Jeg kan fint kjøpe brukt så lenge pcen ikke er brukt mer enn 1 år maks.. Budsjett: helst rundt 3000 kr. I linken ovenfor ser jeg for meg de pcene som ligger i "mainstream" kategorien. Toshiba T215d lenovo thinkpad x100e dualcore lenovo thinkpad x100e single core Acer Aspire AS1551 Frister også veldig mye med en av de dyreste : Acer Aspire TimelineX AS1830T (Intel Core i5-430UM dual-core) Acer Aspire TimelineX AS1830T (Intel Core i3-350UM dual-core) Acer Ferrari One FO200 de 2 siste kan dere også se på den siden, men de blir altfor dyre i min sammenheng. Mitt problem er at jeg alltid kjøper ting med egenskaper jeg ikke har bruk for. Liker alltid å ha det nyeste. Men nå trenger jeg kun en mini-pc som kan surfes med, med god batteritid, og som kan bæres rundt uten å måtte lade hele tiden. Avspilling av video uten problem og kunne spille av football manager 2011 uten problemer. Dere må også komme med innslag av andre utgåtte modeller. Ihvertfall med tanke på mitt budsjett på 3000 kr. Jeg kan fint bestille på ebay og på utenlanske butikker eller finne på finn.no. Jeg fant f.eks acer aspire 1810tz, acer aspire 1810tz, men denne er vanskelig å få tak i brukt og er utgått produkt. Så hvilken pc ville dere anbefale til mitt bruk etter de kravene jeg har stillt, og som kan skaffes brukt eller ny til mitt budsjett? Bør jeg vente på nye modeller? Får jeg mer for pengene ved å gå for en 13.3" ? Bør jeg høyne budsjettet for å få mest ut av pengene? Endret 1. november 2010 av Zungam Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Har fått tilbud på 1810 tz brukt til 3000 kr fritt levert.. Brukt ca. halvt år. Holder denne pcen til mine spesifikasjonskrav og bruk? Eller bør jeg legge på en 7-800 kr og heller kjøpe nyere modell som f.eks acer aspire as1830t ? Eller en lenovo x100e? Vennligst kommenter:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå