dkny Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg må ærlig innrømme at jeg ser ned på sånne som deg! Hva F*** er grunnen din til å se ned på folk som ruser seg? Det gjør bare deg til en idiot, hmm ja, eller 14 yngre Med den posten viser du at du faktisk er akkurat like ille som du beskriver ham! Samfunnet har ganske lett for å se ned på de som ruser seg, og derfor bør dere trå ekstra varsomt for å bli kvitt ryktet...Tonen i den posten hjelper iallefall ikke. 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Og er det ett rusmiddel som gjør deg farlig for omgivelsene er det jo etanol, hvor du blir helt ape. Åja. Så en fyr gira på speed, er tryggere? Det er ikke min erfaring. Ville heller sittet sammen men en/fler personer på speed enn hvis det var dritings folk der. Men, hva vet du om speed? Hvordan kan DU si noe som helt som noe annet rusmiddel enn alkohol? Lenke til kommentar
probin Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 hasj er ræv salvia er elsk (L) !!! Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 hasj er ræv salvia er elsk (L) !!! Aldri prøvd salvia, men jeg kan fortelle deg at hasj ikke smaker "ræv" for meg. 1 Lenke til kommentar
probin Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 hasj er ræv salvia er elsk (L) !!! Aldri prøvd salvia, men jeg kan fortelle deg at hasj ikke smaker "ræv" for meg. hehe:D syns ikke hasj er noe godt(prøvd bare 3 ganger da :/) men salvia forandra livet mitt(til bedre) du burde prøve det akkurat som lucid dreaming Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 hasj er ræv salvia er elsk (L) !!! Aldri prøvd salvia, men jeg kan fortelle deg at hasj ikke smaker "ræv" for meg. hehe:D syns ikke hasj er noe godt(prøvd bare 3 ganger da :/) men salvia forandra livet mitt(til bedre) du burde prøve det akkurat som lucid dreaming Alltid vært fristende, men det selges ikke på gaten. Og ikke pokker om jeg risikerer med å ha et brev med MITT navn på gå igjennom grensen med noe jeg muligens kan straffes for. Lenke til kommentar
Diazepam Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Du må bare treffe de riktige folkene. Lenke til kommentar
ikkeaktiv Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Å diskutere salvia på et populært forum retter bare fokuset på planten, noe som kan være med på å tette smutthullet man har å boltre seg i. Bare så det er sagt. Lenke til kommentar
probin Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 vet ikke helt åssen loven er nå til dags, men ifølge DB står ikke salvia på narkotikalisten i norge http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/10/03/548993.html det står: "Urten vokser naturlig i Sør-Amerika, men har den siste tida blitt dyrket kommersielt i USA og Europa spesielt for rusmarkedet. Den står ikke på narkotikalisten i Norge. Tollvesenet slipper likevel ikke urten videre hvis de kommer over den i postsendinger." så... om det ikke har blitt noe forandring der kan dem strengt tatt ikke straffe deg? bare retunere varen :/ -- nå skal det sis at jeg ikke har gjort noe mer research en dette så.. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Du må bare treffe de riktige folkene. Haha, dessverre er jeg alt for redd til slikt, jeg tør ikke oppsøke kriminelle miljøer, har aldri handlet hasj før i hele mitt liv, og kommer trolig aldri til å gjøre det. Har alltid fått en kompis til å kjøpe for meg, og vi røyker det sammen. Gleder meg dyrisk til sommeren når jeg endelig kan få meg ut av landet på ferie til amsterdam. Å diskutere salvia på et populært forum retter bare fokuset på planten, noe som kan være med på å tette smutthullet man har å boltre seg i. Bare så det er sagt. Salvia er kjent nok som det er allerede, la oss bare ikke nevne andre stoffer. 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hva er det som gjør deg til en bedre person enn en som ruser seg? Etter min erfaring så er det heller de som er litt over gjennomsnittet intelligente som driver med dop. Etter MIN erfaring er det de under gjennomsnittet intelligente. Forøvrig har jeg ikke målt intelligensen på noen, så jeg sa det egentlig bare fordi "erfaringen" din er latterlig. Forøvrig er gutter som ruser seg turn-off, så om du ikke finner en bedre grunn til at han er en bedre person, så har dere iallefall DET. Det vitner om at de ikke har et kult nok liv allerede, så de trenger noe ekstra. Kanskje det ikke er sant, men de små nerveimpulsene i hjernen min sier "turnooooff". Hver sin smak, hver sin erfaring. Hørt gutter si jenter som snuser er turn-on, så man foretrekker vel forskjellig. Hvor i posten jeg skrev stod det noe om kjønn? Jeg er kvinne. Hvor i posten min stod det noe om at jeg ruser meg? Min erfaring er ikke latterlig, jeg kjenner mange som ruser seg å liker og observere folk generelt, så da har jeg faktisk grunnlag for å uttale meg. Ikke det at jeg har laget noe statistikk på det. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Haha, dessverre er jeg alt for redd til slikt, jeg tør ikke oppsøke kriminelle miljøer, har aldri handlet hasj før i hele mitt liv, og kommer trolig aldri til å gjøre det. Har alltid fått en kompis til å kjøpe for meg, og vi røyker det sammen. Gleder meg dyrisk til sommeren når jeg endelig kan få meg ut av landet på ferie til amsterdam. you are gonna love and hate amsterdam at the same time pga det er mye mye mer som foregår der enn hasj/cannabis men det kommer jo seff mye ann på hvor du oppholder deg og hva du gjør utav deg å kjøpe hasj fra noen selv i dag eller i morra er ingen fare vi var 3stk som fikk inn 2kg hasj og 2000 rohypnoler hver mnd og det gikk glatt, blei tatt med 60gram ei gang men ellers ingen store busts i den tida. 60gram er det meste jeg noengang har blitt tatt med. dette var i lyngdal for 10år siden omtrent. når jeg bodde i stavanger for 1 år siden så hadde jeg så mange plater (250grams kvalitet plater) og jeg hadde full flow av folk døgnet rundt og politiet kom på besøk og de beslagla ingenting, altså de søkte alldri gjennom huset fordi jeg eller kompisene mine har alltid gitt noen form for utrykk at jeg holdt på slik, vi ga oss ut som vi kun hadde for eget bruk og sånne ting, pipene, mekket, de få grammene vi hadde ligganes framme, ingenting tok de fordi de så hvordan vi holdt til og slike ting og derfor hadde de ingen mistanke til noe som politiet sa til meg personlig: "vi vil heller komme inn til et hus med stoners enne et hus med fyllebråk så derfor skal dere få beholde det dere har her men vi har dere i øynene i tilfelle dere skulle finne på å gå noen steg høyere" det sa de direkte til oss når de kom. stavanger er en knallplass men som sagt, følg den linja der som purken selv sa til meg så går det veeeldig smoothed det er svanger det er snakk om at skal bli prøveplassen for legalisering av hasjen Endret 2. november 2010 av DrHawkins 1 Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Artig å se folk faktisk forsvarer dop. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Meget interessant av deg Hawkins, jeg hadde aldri trodd du holdt på til en slik grad. Jeg er fascinert! Artig å se folk faktisk forsvarer dop. Jeg forsvarer dop, fordi jeg vil at du skal få lov til å ta deg noen øl i helgen, jeg forsvarer dop fordi jeg vil du skal få lov til å ta deg noen paralgin forte når du har moderate smerter. Jeg forsvarer narkotika fordi jeg er klar over hvilken effekt de har og hva de gjør med mennesker, jeg vet at det finnes enkelte stoffer som totalt ødelegger en, noen sier heroin er en versting, noen sier det er kokain, jeg personlig syntes meta-amfetamin er djevelen selv. Jeg støtter også legaliseringen fordi, i dag, skulle jeg kjøpe cannabis/noe som helst narkotika, ville alle pengene mine gå til organisert kriminalitet. Tror ikke hverken du eller jeg ønsker. Dette sier jo seg selv, om vi lovliggjør cannabis, blir det mindre penger til organisert kriminalitet. Om vi lovliggjør ALL narkotika, sulter vi disse kriminelle, og de klarer ikke lenger finansiere seg selv. Folk som bruker narkotika er like oppegående som deg, jeg kjenner selv mennesker som brukte exctacy flere ganger i uken, og fortsatt var utrolig mye smartere enn en gjennomsnittselev. Jeg syntes at å ikke forsvare noen som bruker dop, er på trynet. 3 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Paralgin forte skal da ikke tas ved moderate smerter. I Norge så er det staten som er folkets helseforsikring, og som alle forsikringselskaper må de prøve å holde utgiftene nede. Derfor er det helt riktig at staten bestemmer over folkets rusbruk. Og reglene rundt alkohol og tobakk blir strengere og strengere. Og så kommer noen dophoder som BRYTER LOVEN å krever at hasj skal bli lovlig. "Fordi alkohol og tobakk er lov". Dere er alt for sent ute, røyk er på vei ut og alkohol skaper store problemer. Det siste forsikringselskapet Norge trenger, er en ny type dop. Når det gjelder argumentet "Fordi alkohol og tobakk er lov" så forbinner jeg dette med en 3 årings argumentasjons teknikk(har jobbet en del i barnehager i høst). "Hvorfor får ikke jeg sjokoladepålegg? de spiser jo syltetøy!" Som barnhage onkel må man si nok er nok. Man må si nei til dophoder. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Når det gjelder argumentet "Fordi alkohol og tobakk er lov" så forbinner jeg dette med en 3 årings argumentasjons teknikk her tar du veldig feil. det er ikke det argumentet vi bruker. argumentet vi bruker er hvor lite farlig cannabis er i forhold til tobakk og alkohol, hvor lite sammfunnskader det gjør, hvor utbredt det allerede er, hvor mye økonomisk støtte det bringer til staten, hvor mye ledige ressurser politiet får for å etterforske ordentlige saker som mord og brann og voldtekter og ha plass i fengslene til de som fortjener de istedenfor å sette noen som har tatt seg en joint bak låsene. hvem vil du donere penger til? organisert kriminalitet eller staten? = kjøper du hasj i dag donerer du penger til organisert kriminalitet får du det lovlig så donerer du penger til staten. forsikringsordene dine: har aldri hørt på maken, tror du det er så mye forsikring å hente når det er ulovlig og at mange % av politiets ressurser går ut på å hente cannabis folk når de egentlig skal ta heroinen, mordere, brannstiftere, voldetksfolk og vinningskriminelle. som sakt så har staten ingen forsikring når det er ulovlig fordi det er mer penger til organisert kriminalitet og dermed utgjør større terror risiko og andre større ting når det er lovlig får staten mer penger inn i kassa noe som betyr at politiet får slappe av med å slippe å springe etter folk som tar seg en uskyldig joint og at staten kan bringe mer penger/ressurser til politiet slik at politiet får 10-30% mer ressurser enn de har i dag til å gå etter de folkene som virkelig trenger å bli tatt cannabis er akkurat det samme som tobakk bare sterkere i rusen og mindre skadelig dermed så utgjør det en helt annen politikk å lovligjør cannabis enn det er å lovligjør noe anna rusmiddler. du har tydeligvis ikke lest hva debatten handler om... Endret 2. november 2010 av DrHawkins 1 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Når det gjelder argumentet "Fordi alkohol og tobakk er lov" så forbinner jeg dette med en 3 årings argumentasjons teknikk her tar du veldig feil. det er ikke det argumentet vi bruker. argumentet vi bruker er hvor lite farlig cannabis er i forhold til tobakk og alkohol, hvor lite sammfunnskader det gjør, hvor utbredt det allerede er. cannabis er akkurat det samme som tobakk bare sterkere i rusen og mindre skadelig dermed så utgjør det en helt annen politikk å lovligjør cannabis enn det er å lovligjør noe anna rusmiddler. du har tydeligvis ikke lest hva debatten handler om... Her tar du veldig feil. Som du selv sier så er det skadelig(i hvilke grad er ikke opp til oss uutdannede å mene), så hvorfor skal staten tillate dette stoffet? Er det fordi alkohol og tobakk er lov? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) nei det er fordi det er så LITE skadelig.. det utgjør nesten ingen skade what so ever i forhold til alkohol, tobakk og andre rusmiddler cannabis hjelper derimot så sinnsykt mye bra som for eksempel kreft og hjerneblødning og blopropp og slike alvorlige ting. det har til og med sin egen kategori... (det bildet viser bare hvor avhengighetskapende det er, ikke farlighets nivået) http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_%28drug%29 les her og spesielt under medical use lengre nede Endret 2. november 2010 av DrHawkins 1 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Å mene at hasj er så lite skadelig at det kan kalles uskadelig er helt idiotisk. Vi snakker om et stoff som nedsetter dine evner til å kjøre bil kraftig. Det er skadelig, både for brukeren og andre. Så deres argument er enten: "Hasj er ufarlig, det burde være lov." Eller "Fordi alkohol og tobakk er lovlig, burde hasj være lov, det er ikke like farlig som alkohol engang." Som er akkurat det samme som "Fordi alkohol og tobakk er lov" Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hva med dette argumentet: "Av etablerte rusmidler er hasj det minst farlige." 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå