Gå til innhold

Hvorfor bruker folk dop?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kom plutselig på denne etter jeg så på police ten 7 tok hjemmegroere i new zealend med 145 planter og fullt utstyr og fikk bare sammfunnstraff og husarrest

http://www.youtube.com/watch?v=t_BbOmolNSY

jeg ler like bra hver gang...

angående dop vs narkotika så se på cops eller whatever you want, du vil aldri høre purken sier dop til marijuana på gata til folk, kommentatorene gjerne men aldri purken themself, isåfall er de unge og utrente..

uansett, tenkte jeg skulle bringe litt humor i tråden med videoen ;)

Lenke til kommentar

Om du kaller studiene i daily mail "kontroversielle" og feile, så ville jeg ikke stolt på linkene dine heller.

Har forøvrig lest et annet sted at det gir REDUSERT sædkvalitet, dvs i form av færre sædceller. MANGE steder, faktisk.

http://www.bionews.org.uk/page_11752.asp

Med mindre man prøver å bli pappa ville jeg gått for "fler sædceller" fremfor "feste seg bedre til egget". Dvs ikke bruk cannabis.

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Om du kaller studiene i daily mail "kontroversielle" og feile, så ville jeg ikke stolt på linkene dine heller.

Har forøvrig lest et annet sted at det gir REDUSERT sædkvalitet, dvs i form av færre sædceller. MANGE steder, faktisk.

http://www.bionews.org.uk/page_11752.asp

Kaller dem ikke feil, jeg kaller dem kontroversielle, og det er de. Det er lite forskning rundt cannabis.

Lenke til kommentar

Hasj gjør folk sløvere og mange flykter fra virkeligheten, driter i skolen/jobb/plikter osv. Det endrer noe i hjernen og endrer oppførselen etter en tid med stoffet. En jeg kjenner sa selv: "Jeg må slutte med dette her, jeg blir så lat og gidder ikke å gjøre noe"

Kilde: Mamma (en stund siden, så jeg husker ikke så nøyaktig).

Er dette sant, eller har hun blitt påvirket av propaganda? (Quoten er virkelig forresten).

Endret av Obi von Knobi
Lenke til kommentar

Hasj gjør folk sløvere og mange flykter fra virkeligheten, driter i skolen/jobb/plikter osv. Det endrer noe i hjernen og endrer oppførselen etter en tid med stoffet. En jeg kjenner sa selv: "Jeg må slutte med dette her, jeg blir så lat og gidder ikke å gjøre noe"

Er dette sant, eller har hun blitt påvirket av propaganda? (Quoten er virkelig forresten).

Ja dette er propaganda. (propaganda kan inneholde fakta.)

Tingen er at de fleste som bruker hasj allerede har en forakt for den ikkevoldelige delen av loven (altså den hvor det ikke er noen offer). Det er ofte disse menneskene som ikke møter opp på jobb eller skolen. Jeg er 100% sikker på at Ola Nordmann ville ha vært lat om han ikke hadde røykt den hasjen.

Cannabis endrer noe i hjernen, ja, enkelte deler blir stimulert, mens du er høy, og hyppig bruk kan krympe en del av hjernen som har en negativ effekt på minnet ditt. Heldigvis er dette 100% reversibelt, så snart du slutter med cannabis for en stund, vil hjernen din gå tilbake til normalt.

Det hun sier at han "må slutte med dette her, jeg blir så lat og gidder ikke å gjøre noe" er rett og slett ikke sant, utrolig mange får gode karakterer selv om de røyker marijuana. Stoffet gjør deg ikke dum og lat, det er man fra før av. Og det at man må "slutte med det" er nesten litt for dumt, cannabis er ikke avhengighetsskapende, det er vanedannende, og ikke noe annet. Altså du blir ikke en cannabis-slave på samme måte som du blir en tobakks-slave.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke si noe moralsk her. Men alkohol gir deg en god følelse av å slappe av! Man glemmer liksom omverden en liten stund. Såklart, hvis man vil glemme omverden hele tiden har man et problem, men ikke kom her og fortell meg at det ikke er feil å ruse på noe! mennesket har gjort dette i århundrer! Jeg vet godt at mye av rusen er avhengihetsskapende, men dette gjelder for den saks skyld det meste. Rus er meget skummelt, mer vanedannende enn sjokolade(?), men hvorfor ikke nyte livet en gang i blandt?! Det er nok av bekymringer en person har i løpet av en dag... Ta deg noe godt og kom litt bort:) Nå har jeg kun erfaring med hasj og alkohol, og jeg merket ikke en eneste ting de 3 gangene jeg røyket... waste of money:P

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tingen er at de fleste som bruker hasj allerede har en forakt for den ikkevoldelige delen av loven (altså den hvor det ikke er noen offer). Det er ofte disse menneskene som ikke møter opp på jobb eller skolen. Jeg er 100% sikker på at Ola Nordmann ville ha vært lat om han ikke hadde røykt den hasjen.

Cannabis endrer noe i hjernen, ja, enkelte deler blir stimulert, mens du er høy, og hyppig bruk kan krympe en del av hjernen som har en negativ effekt på minnet ditt. Heldigvis er dette 100% reversibelt, så snart du slutter med cannabis for en stund, vil hjernen din gå tilbake til normalt.

Det hun sier at han "må slutte med dette her, jeg blir så lat og gidder ikke å gjøre noe" er rett og slett ikke sant, utrolig mange får gode karakterer selv om de røyker marijuana. Stoffet gjør deg ikke dum og lat, det er man fra før av. Og det at man må "slutte med det" er nesten litt for dumt, cannabis er ikke avhengighetsskapende, det er vanedannende, og ikke noe annet. Altså du blir ikke en cannabis-slave på samme måte som du blir en tobakks-slave.

Bare for å oppklare: "Jeg må slutte med dette her, jeg blir så lat og gidder ikke å gjøre noe" er noe en jeg kjenner (ikke mamma) har sagt og han mente det selv.

Lenke til kommentar

Er det typisk at man blir dårlig hvis man drikker alkohol og røyker hasj samtidig?

Noen blir dårlig, hadde en kompis som hadde drukket seg fryktelig skitings, deretter røykte vi (3 stykker) 5 gram hasj, jeg husker at han spydde et par og femti ganger.

Selv hadde jeg drukket 4-5 øl, og merket ingenting til noen negativ effekt. Jeg tror selv at det skal gå helt fint, men det er vell forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar

Bare for å oppklare: "Jeg må slutte med dette her, jeg blir så lat og gidder ikke å gjøre noe" er noe en jeg kjenner (ikke mamma) har sagt og han mente det selv.

Vell om han vil slutte med cannabis skulle det være enkelt, det er jo bare å slutte "cold turkey". Har han brukt det ofte over lang tid får han sikkert noen vanlige abstinenser man får av alt mulig annet, litt søvnproblemer og kaldsvette for en liten stund (ikke mange som får dette). Deretter skal alt være helt fint.

Det at han blir lat av det, er en unnskyldning for å være lat, intet annet. På samme måte som Diskusjon.no gjør meg lat. :whistle:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alkohol går ikke under dop, selv dere dophuer burde forstå det nå.

En annen artikkel om farene ved cannabis, som ser på litt andre aspekter enn det fysiske problemene.

http://www.uio.no/forskning/aktuelt/aktuelle-saker/2010/cannabis.html

DU er en av de medvirkende årsakene til at dop er så farlig som det er, sånn som du snakker til "dophuene"! Når hele sammfunnet tråkker ned på folk som røyker litt hasj av og til.

Hva er det som gjør deg til en bedre person enn en som ruser seg?

Etter min erfaring så er det heller de som er litt over gjennomsnittet intelligente som driver med dop.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter min erfaring så er det heller de som er litt over gjennomsnittet intelligente som driver med dop.

Etter MIN erfaring er det de under gjennomsnittet intelligente. Forøvrig har jeg ikke målt intelligensen på noen, så jeg sa det egentlig bare fordi "erfaringen" din er latterlig.

Forøvrig er gutter som ruser seg turn-off, så om du ikke finner en bedre grunn til at han er en bedre person, så har dere iallefall DET. Det vitner om at de ikke har et kult nok liv allerede, så de trenger noe ekstra. Kanskje det ikke er sant, men de små nerveimpulsene i hjernen min sier "turnooooff".

Hver sin smak, hver sin erfaring. Hørt gutter si jenter som snuser er turn-on, så man foretrekker vel forskjellig.

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Etter MIN erfaring er det de under gjennomsnittet intelligente.

Jeg regner med at du ikke var ute etter å fornærme noen der, men jeg har faktisk ruset meg, og jeg ser på meg selv som relativt gjennomsnitt.

Forøvrig er gutter som ruser seg turn-off, så om du ikke finner en bedre grunn til at han er en bedre person, så har dere iallefall DET. Det vitner om at de ikke har et kult nok liv allerede, så de trenger noe ekstra. Kanskje det ikke er sant, men de små nerveimpulsene i hjernen min sier "turnooooff".

Rart, personlig må jeg si at jeg tenner på en jente som røyker med meg, en som faktisk deler en av mine interesser. Ikke det at jeg ikke syntes jenter som ikke røyker er heite, men det er jo en ting med å se en jente med en bong som bare trykker de rette knappene. Jeg må si at du virkelig missforstår om du tror vi ruser oss på cannabis får å få et "kult" liv, vi gjør det fordi vi vil kose oss, og slappe av en sosial helg, mye likt hvordan andre bruker alkohol.

De små nerveimpulsene i hjernen min sier "hot, hot, hot!!!" :)

Hver sin smak, hver sin erfaring. Hørt gutter si jenter som snuser er turn-on, så man foretrekker vel forskjellig.

Så sannelig!

PS; må virkelig si at du er meget dømmende, jeg er ikke noen dårlig person bare fordi jeg har brukt cannabis.

Endret av Notelitten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at jeg ser ned på folk som bruker hasj, cannabis, herion, kokain osv.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ser ned på sånne som deg! Hva F*** er grunnen din til å se ned på folk som ruser seg?

Det gjør bare deg til en idiot, hmm ja, eller 14 yngre

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at jeg ser ned på folk som bruker hasj, cannabis, herion, kokain osv.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ser ned på sånne som deg! Hva F*** er grunnen din til å se ned på folk som ruser seg?

Det gjør bare deg til en idiot, hmm ja, eller 14 yngre

Nå må vi vell være forsiktige med hvordan vi dømmer de som har fordommer, det er jo ingenting positivt som kommer ut av en "du tar feil og er dum" taktikk. Vi burde vell heller legge fakta på bordet, og la han lese den informasjonen han vil, om noen år kommer han sikkert tilbake med et helt annet syn.

Har en tro på at dagens diskusjon kan endre fremtiden jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...