SHHHKSHHHK Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Og er det ett rusmiddel som gjør deg farlig for omgivelsene er det jo etanol, hvor du blir helt ape. Åja. Så en fyr gira på speed, er tryggere? Det er ikke min erfaring. Å? Speed er vell ikke det vi snakket om, det var forsåvidt cannabis. Fortsatt, jeg er villig til å tro at en person på speed er mer stabil enn en person på etanol. Jeg snakker nå av hva jeg har opplevd av venner. Og jeg snakker om hva jeg har opplevd av erfaringer. De reagerer hverken på smerte, kjeft eller vold. De blir jo bare syke i hue av det. Dette er jo etanol i et nøtteskall. Jeg kunne ikke vært mer enig. 4 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Ingen som tenker på hvor ekstremt kreftfremkallende det er å "ta seg en ufarlig joint"? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Ingen som tenker på hvor ekstremt kreftfremkallende det er å "ta seg en ufarlig joint"? Cannabis er ikke bevist kreftfremkallende. Med mindre det er tobakk i jointen, får du sannsynligvis ikke kreft PS; Cannabis kan kurere kreft. Nå, DET er ironisk, eh? EDIT; regner med jeg trenger kilde, her er den: http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/03/01/196410.html Endret 1. november 2010 av Notelitten 3 Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Det finnes ingen rusmidler som ikke er skadelige. Det er naivt å tro. Hvis man ikke vil ta en risiko, tar man ikke rusmidler, om det så skal være etanol, cannabis eller koffein. Endret 1. november 2010 av Dermuszdel 4 Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Hasj er et av de mest psykopatogene narrkotiske stoffene, og de vanligste problemene en bruker opplever ligger på det psykiske plan. Det som er spesielt skummelt med stoffet er at skadevirkningene ofte kommer snikende etterhvert, og derfor ofte umerkelig for brukeren selv, forandrer vedkommendes personlighet og virkelighetsoppfatning på en dyptgripende og ofte varig måte. Vrangforestillinger og redusert evne til å se sammenhenger er ikke uvanlig, og dette hindrer ofte brukeren i å skjønne at problemene stammer fra hasjbruk. Så istedenfor å slutte eller oppsøke hjelp, vil en del av den grunn fortsette sin hasjrøyking for å «løse» problemet og ta avstand fra personer som ønsker å hjelpe. Den første perioden opplever brukeren gjerne som svært positiv med mye latter og moro samt en behagelig avslapning og ro. Men etterhvert kommer medaljens bakside til syne og mange får problemer. Da man ikke klarer å røyke så mye hasj at det lammer pustesenteret kan man ikke dø direkte av hasj. Men hasjbruk vil hos mange føre til, forverre eller utløse latente sykdommer som hjerneskader (nedsatte kognitive funksjoner, hukommelse, virkelighetsoppfatning osv.), hjerte–og karsykdommer, kreft og alvorlig psykiske lidelser som psykoser, angst og schizofreni, som igjen kan føre til selvmord. En del vil hevde at de som får problemer er i spesielle risikogrupper, og at personer som lever i en akseptabel sosial situasjon og er psykisk stabile ikke vil ta noen skade av hasjrøyking. Dette kan nok ofte være tilfellet, men hvor mange av de som bruker stoffet er sikre på at de ikke er i en risikogruppe? En gruppe som mange av brukerne tilhører er gruppen tenåringer. For ungdom i vekst kan hasj føre til forstyrrelser i hormonbalansen som igjen fører til nedsatt utvikling både fysisk og psykisk. Dessuten er det også viktig å huske på at intet menneskeliv er problemfritt. Alle vil en eller flere ganger oppleve at problemene tårner seg opp og dermed ha sårbare perioder. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Og er det ett rusmiddel som gjør deg farlig for omgivelsene er det jo etanol, hvor du blir helt ape. Åja. Så en fyr gira på speed, er tryggere? Det er ikke min erfaring. Å? Speed er vell ikke det vi snakket om, det var forsåvidt cannabis. Fortsatt, jeg er villig til å tro at en person på speed er mer stabil enn en person på etanol. Jeg snakker nå av hva jeg har opplevd av venner. Og jeg snakker om hva jeg har opplevd av erfaringer. De reagerer hverken på smerte, kjeft eller vold. De blir jo bare syke i hue av det. Dette er jo etanol i et nøtteskall. Åja. Gullkorn. 3 Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 et aspekt er at det er billigere og letter å få tak i narkotika enn øl Om du er over 18 er det like lett å få ulovlige rusmiddler som øl. Og jeg ville sagt at det koster like mye. 150,- for en grammer - høy 150,- for en god sixpack - full 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hasj er et av de mest psykopatogene narrkotiske stoffene, og de vanligste problemene en bruker opplever ligger på det psykiske plan. Det som er spesielt skummelt med stoffet er at skadevirkningene ofte kommer snikende etterhvert, og derfor ofte umerkelig for brukeren selv, forandrer vedkommendes personlighet og virkelighetsoppfatning på en dyptgripende og ofte varig måte. Vrangforestillinger og redusert evne til å se sammenhenger er ikke uvanlig, og dette hindrer ofte brukeren i å skjønne at problemene stammer fra hasjbruk. Så istedenfor å slutte eller oppsøke hjelp, vil en del av den grunn fortsette sin hasjrøyking for å «løse» problemet og ta avstand fra personer som ønsker å hjelpe. Den første perioden opplever brukeren gjerne som svært positiv med mye latter og moro samt en behagelig avslapning og ro. Men etterhvert kommer medaljens bakside til syne og mange får problemer. Da man ikke klarer å røyke så mye hasj at det lammer pustesenteret kan man ikke dø direkte av hasj. Men hasjbruk vil hos mange føre til, forverre eller utløse latente sykdommer som hjerneskader (nedsatte kognitive funksjoner, hukommelse, virkelighetsoppfatning osv.), hjerte–og karsykdommer, kreft og alvorlig psykiske lidelser som psykoser, angst og schizofreni, som igjen kan føre til selvmord. En del vil hevde at de som får problemer er i spesielle risikogrupper, og at personer som lever i en akseptabel sosial situasjon og er psykisk stabile ikke vil ta noen skade av hasjrøyking. Dette kan nok ofte være tilfellet, men hvor mange av de som bruker stoffet er sikre på at de ikke er i en risikogruppe? En gruppe som mange av brukerne tilhører er gruppen tenåringer. For ungdom i vekst kan hasj føre til forstyrrelser i hormonbalansen som igjen fører til nedsatt utvikling både fysisk og psykisk. Dessuten er det også viktig å huske på at intet menneskeliv er problemfritt. Alle vil en eller flere ganger oppleve at problemene tårner seg opp og dermed ha sårbare perioder. Dette er påstander. Har du noen kilde? et aspekt er at det er billigere og letter å få tak i narkotika enn øl Om du er over 18 er det like lett å få ulovlige rusmiddler som øl. Og jeg ville sagt at det koster like mye. 150,- for en grammer - høy 150,- for en god sixpack - full Jeg trenger minst 10 øl for å bli full. 1 Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 http://universitas.no/leserbrev/2079/er-hasj-farlig-/ Er jo et leserbrev, men medfører korrekthet. En annen ting er jo at "pingledop" er et steg inn i de tunge stoffene sin verden. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hasj er et av de mest psykopatogene narrkotiske stoffene, og de vanligste problemene en bruker opplever ligger på det psykiske plan. Det som er spesielt skummelt med stoffet er at skadevirkningene ofte kommer snikende etterhvert, og derfor ofte umerkelig for brukeren selv, forandrer vedkommendes personlighet og virkelighetsoppfatning på en dyptgripende og ofte varig måte. Vrangforestillinger og redusert evne til å se sammenhenger er ikke uvanlig, og dette hindrer ofte brukeren i å skjønne at problemene stammer fra hasjbruk. Så istedenfor å slutte eller oppsøke hjelp, vil en del av den grunn fortsette sin hasjrøyking for å «løse» problemet og ta avstand fra personer som ønsker å hjelpe. Den første perioden opplever brukeren gjerne som svært positiv med mye latter og moro samt en behagelig avslapning og ro. Men etterhvert kommer medaljens bakside til syne og mange får problemer. Da man ikke klarer å røyke så mye hasj at det lammer pustesenteret kan man ikke dø direkte av hasj. Men hasjbruk vil hos mange føre til, forverre eller utløse latente sykdommer som hjerneskader (nedsatte kognitive funksjoner, hukommelse, virkelighetsoppfatning osv.), hjerte–og karsykdommer, kreft og alvorlig psykiske lidelser som psykoser, angst og schizofreni, som igjen kan føre til selvmord. En del vil hevde at de som får problemer er i spesielle risikogrupper, og at personer som lever i en akseptabel sosial situasjon og er psykisk stabile ikke vil ta noen skade av hasjrøyking. Dette kan nok ofte være tilfellet, men hvor mange av de som bruker stoffet er sikre på at de ikke er i en risikogruppe? En gruppe som mange av brukerne tilhører er gruppen tenåringer. For ungdom i vekst kan hasj føre til forstyrrelser i hormonbalansen som igjen fører til nedsatt utvikling både fysisk og psykisk. Dessuten er det også viktig å huske på at intet menneskeliv er problemfritt. Alle vil en eller flere ganger oppleve at problemene tårner seg opp og dermed ha sårbare perioder. Å? Hvor er kildene? Og ikke kom med Daria.no, lommelegen.no, VG.no eller andre propagandamulige artikler. Husk at dette er SVÆRT individuelt. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 http://universitas.no/leserbrev/2079/er-hasj-farlig-/ Er jo et leserbrev, men medfører korrekthet. En annen ting er jo at "pingledop" er et steg inn i de tunge stoffene sin verden. Så du tok denne artikkelen som var skrevet av FORBUNDET MOT RUSGIFT? Hva forventer du at de skal skrive? Det er åpenbart propaganda. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) En annen ting er jo at "pingledop" er et steg inn i de tunge stoffene sin verden. Tull. Selv om det skulle være sånn, er det noe som vil forsvinne med legalisering. EDIT: Jeg la ut innlegget halvferdig. Endret 1. november 2010 av Dermuszdel Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 En annen ting er jo at "pingledop" er et steg inn i de tunge stoffene sin verden. Så det er bedre å begynne rett på de tunge stoffene (etanol)? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hasj er et av de mest psykopatogene narrkotiske stoffene, og de vanligste problemene en bruker opplever ligger på det psykiske plan. Det som er spesielt skummelt med stoffet er at skadevirkningene ofte kommer snikende etterhvert, og derfor ofte umerkelig for brukeren selv, forandrer vedkommendes personlighet og virkelighetsoppfatning på en dyptgripende og ofte varig måte. Vrangforestillinger og redusert evne til å se sammenhenger er ikke uvanlig, og dette hindrer ofte brukeren i å skjønne at problemene stammer fra hasjbruk. Så istedenfor å slutte eller oppsøke hjelp, vil en del av den grunn fortsette sin hasjrøyking for å «løse» problemet og ta avstand fra personer som ønsker å hjelpe. Den første perioden opplever brukeren gjerne som svært positiv med mye latter og moro samt en behagelig avslapning og ro. Men etterhvert kommer medaljens bakside til syne og mange får problemer. Da man ikke klarer å røyke så mye hasj at det lammer pustesenteret kan man ikke dø direkte av hasj. Men hasjbruk vil hos mange føre til, forverre eller utløse latente sykdommer som hjerneskader (nedsatte kognitive funksjoner, hukommelse, virkelighetsoppfatning osv.), hjerte–og karsykdommer, kreft og alvorlig psykiske lidelser som psykoser, angst og schizofreni, som igjen kan føre til selvmord. En del vil hevde at de som får problemer er i spesielle risikogrupper, og at personer som lever i en akseptabel sosial situasjon og er psykisk stabile ikke vil ta noen skade av hasjrøyking. Dette kan nok ofte være tilfellet, men hvor mange av de som bruker stoffet er sikre på at de ikke er i en risikogruppe? En gruppe som mange av brukerne tilhører er gruppen tenåringer. For ungdom i vekst kan hasj føre til forstyrrelser i hormonbalansen som igjen fører til nedsatt utvikling både fysisk og psykisk. Dessuten er det også viktig å huske på at intet menneskeliv er problemfritt. Alle vil en eller flere ganger oppleve at problemene tårner seg opp og dermed ha sårbare perioder. Dette er påstander. Har du noen kilde? et aspekt er at det er billigere og letter å få tak i narkotika enn øl Om du er over 18 er det like lett å få ulovlige rusmiddler som øl. Og jeg ville sagt at det koster like mye. 150,- for en grammer - høy 150,- for en god sixpack - full Jeg trenger minst 10 øl for å bli full. Hehe. Dette er også individuelt. Jeg drikker omtrent 1-6 ganger i året, så en sixpack holder i massevis for meg. En annen ting er jo at "pingledop" er et steg inn i de tunge stoffene sin verden. Det at det ''kan'' føre til tyngre stoffer er en eldgammel myte. Gidder nesten ikke å kommentere dette engang. Lar dette klippet forklare. http://www.youtube.com/watch?v=2qMXOEhgqwk Lurer på hvor mange ganger jeg har diskutert gateway-teorien med folk 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 En annen ting er jo at "pingledop" er et steg inn i de tunge stoffene sin verden. Så det er bedre å begynne rett på de tunge stoffene (etanol)? Jeg forstår ikke hvordan cannabis er et pingledop. Gjør dette Paralgin forte til et pingledop av opiater? Rus er rus. 1 av over 100 som røyker cannabis prøver heroin 1 av rundt 100 som røyker cannabis prøver kokain. Dette sier jo bare at det IKKE er noe steg inn i den "tunge stoff verden", dette er bare en skremselstaktikk. Eneste grunnen til at folk går over til andre stoffer er fordi "dealeren" tvinger på dem andre stoffer. 1 Lenke til kommentar
dkny Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Jeg vet ikke så mye om dop, drikker bare alkohol og har ikke prøvd noe annet, men det står jo masse rundt omkring om f.eks. cannabis? "Smoking just one cannabis joint raises danger of mental illness by 40%" http://www.dailymail.co.uk/news/article-471106/Smoking-just-cannabis-joint-raises-danger-mental-illness-40.html Endret 1. november 2010 av dkny Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Jeg vet ikke så mye om dop, drikker bare alkohol og har ikke prøvd noe annet, men det står jo masse rundt omkring om f.eks. cannabis? "Smoking just one cannabis joint raises danger of mental illness by 40%" http://www.dailymail.co.uk/news/article-471106/Smoking-just-cannabis-joint-raises-danger-mental-illness-40.html Dette er noe de har kommet frem til i kontroversielle studier, jeg kan fortelle deg at cannabis halverer sannsynligheten for å få alzheimer's hvilken vil du helst ha? Forskning viser at det kan gjøre en god del, som; Kurere kreft Virke beroligende Kjøre bedre (Jeg støtter ikke kjøring i beruset tilstand) Meget smertestillende Økt appetitt Ufarlig Medisin Reduserer angst helbreder hjernesvulst hjelper mot schizofreni Bedre syn (Vet ikke om dette stemmer, men har selv opplevd dette) Økt sædkvalitet Hjelper mot Alzheimers Interessante lenker: hasj mot migrene Edit, sjekk gjerne linken hvor den helbreder hjelper mot schizofreni, hvilken ironi?! :Leif. Endret 1. november 2010 av Notelitten Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg vet ikke så mye om dop, drikker bare alkohol og har ikke prøvd noe annet, men det står jo masse rundt omkring om f.eks. cannabis? "Smoking just one cannabis joint raises danger of mental illness by 40%" http://www.dailymail...illness-40.html Dette er noe de har kommet frem til i kontroversielle studier, jeg kan fortelle deg at cannabis halverer sannsynligheten for å få alzheimer's hvilken vil du helst ha? Forskning viser at det kan gjøre en god del, som; Kurere kreft Virke beroligende Kjøre bedre (Jeg støtter ikke kjøring i beruset tilstand) Meget smertestillende Økt appetitt Ufarlig Medisin Reduserer angst helbreder hjernesvulst hjelper mot schizofreni Bedre syn (Vet ikke om dette stemmer, men har selv opplevd dette) Økt sædkvalitet Hjelper mot Alzheimers Interessante lenker: hasj mot migrene Edit, sjekk gjerne linken hvor den helbreder hjelper mot schizofreni, hvilken ironi?! :Leif. det med at det hjelper mot migrene er etter det jeg har sett bullshit! av de som røyker som jeg kjenner så har samtlige av jentene migrene Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg vet ikke så mye om dop, drikker bare alkohol og har ikke prøvd noe annet, men det står jo masse rundt omkring om f.eks. cannabis? "Smoking just one cannabis joint raises danger of mental illness by 40%" http://www.dailymail...illness-40.html Dette er noe de har kommet frem til i kontroversielle studier, jeg kan fortelle deg at cannabis halverer sannsynligheten for å få alzheimer's hvilken vil du helst ha? Forskning viser at det kan gjøre en god del, som; Kurere kreft Virke beroligende Kjøre bedre (Jeg støtter ikke kjøring i beruset tilstand) Meget smertestillende Økt appetitt Ufarlig Medisin Reduserer angst helbreder hjernesvulst hjelper mot schizofreni Bedre syn (Vet ikke om dette stemmer, men har selv opplevd dette) Økt sædkvalitet Hjelper mot Alzheimers Interessante lenker: hasj mot migrene Edit, sjekk gjerne linken hvor den helbreder hjelper mot schizofreni, hvilken ironi?! :Leif. det med at det hjelper mot migrene er etter det jeg har sett bullshit! av de som røyker som jeg kjenner så har samtlige av jentene migrene Har ikke selv migrene, så jeg skal ikke skrike for høyt. Men det er faktisk medisinsk bevist at det hjelper. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 "Hjelper mot" og "kurerer" er ikke det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå