Gå til innhold

Hvorfor bruker folk dop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er godt klar over at du kan få stoffer i medisiner, men det faktum er at det svarte markedet ikke bare inneholder cannabis, derfor syntes jeg at vi burde gjøre hele narko-markedet lovlig, og heller kontrollere stoffene, istedenfor å se dem bli solgt utenfor statens overblikk.

jeg kan være veldig enig i denne :)

 

men tenk deg litt hvordan samfunnet ville blitt hvis alt var lovlig og alle gikk å kjøpte det de ønsket, ta vekk kriminaliteten og det, så er du fortsatt tilbake på punkt1 bare det at nå slipper man å drepe masse folk på grensene og slike ting

 

folkene vil fortsatt være like neddopa og gjerne gå mye hardere til verks i yngre alder til og med pga alt er lov.

da ser jeg et samfunn som ikke har så mange fungerende arbeidere slik at ledigheten vil stige i taket og med et land som norge så er det et stort problem

 

men jeg er enig i at det hadde vært kjekt pga å få vekk all kriminaliteten på det men det hadde ikke brunget så mye godt med seg

 

salvia og LSD: er litt usikker der men finnes sikkert i noe form for tabletter eller noe sånt

 

Ritalin er likt amfetamin, det vet jeg, jeg er selv meget irritert over det faktum at vi gir dette stoffet til våre barn, og jeg syntes at ADHD-barn ALDRI burde fått ritalin.
når jeg var 13-17 år gammel så gikk jeg på ritalin og i den tida var det kun ritalin som virkelig hjalp, strattera som også er adhd medisin fantes også da men det er jo som paracet mot smerte for avkuttet arm, bein, fingre eller slike ting.

 

nå i ettertid har det kommet concerta og det er det ingen slike stoffer i og fungerer veldig bra, fler og fler folk går over på det men de blir mødt med at man blir nødt til å prøve ut ritalin først for å finne rette dosering

jeg begynte på ritalin igjen for 1 mnd siden ca og følger et opptrappingskjema som jeg fikk, så skal jeg søke meg inn på concerta på torsdag for jeg har funnet rette dosering og at ritalin ikke funker like bra som det gjorde da jeg gikk på det før

Lenke til kommentar

I idrett er alkohol på dopingslisten

 

Drhawk, du får ikke lov til å svare på mine innlegg om du nevner ord som har noe til felles med Heroin!

 

Du blir jævli mye sløvere av en flaske sprit kontra en grønn joint!

 

Linken til willy pedersens nye bok burde spres til alle!

 

 

Salvia kan i Norge gis med resept til mennesker med bipolar lidelse

Endret av Germy
Lenke til kommentar
Du blir jævli mye sløvere av en flaske sprit kontra en grønn joint!

hvem i huleste har sagt noe anderledes? og hvor?

 

men du blir 1000000x sløvere av 1/4 av et halvt gram heroin enn alkohol igjen

 

Drhawk, du får ikke lov til å svare på mine innlegg om du nevner ord som har noe til felles med Heroin!

fortell meg, hva er det som har noe til felles med heroin? alkohol? haha

undersøk litt mer du så skjønner du det nok ;)

 

PS: det er STOR forskjell på doping i idrett og dop ;)

det er start for deg

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

du forbinder dette med tobakk...

 

det du sier gjelder tobakk, ikke cannabis.

 

i norge når man røyker enten hasj elelr marijuana så blander man det veldig ofte ut med tobakk pga å få mer utav 1 gram pga prisen, så dermed kommer tobakksfarene inn i bildet og dermed er det bare bitte bitte litt farligere enn vanlig tobakk.

 

rein cannabis eller hasj brukt i vannpipe eller lignende har ingen slik risiko for blodpropp eller kreft eller hiv og aids.

 

In the United States, although the Food and Drug Administration (FDA) does acknowledge that "there has been considerable interest in its use for the treatment of a number of conditions, including glaucoma, AIDS wasting, neuropathic pain, treatment of spasticity associated with multiple sclerosis, and chemotherapy-induced nausea," the agency has not approved "medical marijuana". There are currently 2 oral forms of cannabis (cannabinoids) available by prescription in the United States for nausea and vomiting associated with cancer chemotherapy: dronabinol (Marinol) and nabilone (Cesamet). Dronabinol is also approved for the treatment of anorexia associated with AIDS.[90] The FDA does facilitate scientific investigations into the medical uses of cannabinoids.[91]

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis

 

 

Har selv aldri røykt (noen form) ettersom jeg ikke vil være destruktiv (så lite destruktiv som mulig ihvertfall) med min egen kropp, hva andre gjør med sin kropp er helt opp til dem.

helt riktig at det er opp til hver enkelt hva de vil gjøre for noe.

men ikke kom å si at hasj er så forbanna farlig uten at du kan dokumentere det selv.

du setter hasj på samme nivå som heroin er omtrent og det er typiskt en som aldri har prøvd og ikke har noe kunnskaper om det. det er slike som du som er med på å trekke samfunnet vårt lengre og lengre ned og bakover i tid, mer vold og fyll, mer kriminalitet, mindre ressurser for staten og politiet.

 

tror du noen få bøter i året gir samme sum det staten eller politiet hadde fått inn hvis det hadde vært lovlig? da må du tro om igjen

 

det hadde vært vanvittig kult å lest disse kildene dine ;)

 

 

EPISK! Virkelig episk.

 

Du vet at grunnen til at man blir "høy" når man røyker cannabis er mangel på surstoff til hjernen ikkesant? Hvis man får mangel på surstoff til hjernen når man røyker hva tror du det betyr? Mindre oksygen som kommer ut til kroppen, det igjen betyr at for å få like mye oksygen ut til kroppen som man vanligvis gjør må kroppen kompansere. NEWSFLASH - kroppen er jævelig bra til å kompansere, så det den gjør er å lage flere røde blodlegemer så man kan transportere like mye o2 rundt i kroppen. Jo flere røde blodlegemer, jo tykkere blod, og jo tykkere blod jo større fare for blodpropp.

 

Men jeg er vel bare en person som sørger for at norge forfall som du skriver.

Til din informasjon jobber jeg og tjener 350+ i året, vedisdenav å være fulltidsstudent. Bra flere ikke er sånn for da ville jo samfunnet vårt gått til helvete. Det vi trenger er flere på trygd og med sykefravær. Tipper du lett faller i en av de kategoriene.

 

Utsagn som du kommer med som jeg har markert fint opp i fet og understreket skrift er herlige og objektive og meget relevant til diskusjonen her. Flere sånne takk.

 

-wamp

 

edit: og hvis du tror norge "trenger" eller har behov for det lille ekstra de kunne fått inn ved å legalisere cannabis så lurer jeg på om du faktisk i det hele tatt bor i dette landet. Noe som forsåvidt også er helt irrelevant for denne diskusjonen.

Endret av wampster
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

EPISK! Virkelig episk.

 

Du vet at grunnen til at man blir "høy" når man røyker cannabis er mangel på surstoff til hjernen ikkesant? Hvis man får mangel på surstoff til hjernen når man røyker hva tror du det betyr? Mindre oksygen som kommer ut til kroppen, det igjen betyr at for å få like mye oksygen ut til kroppen som man vanligvis gjør må kroppen kompansere. NEWSFLASH - kroppen er jævelig bra til å kompansere, så det den gjør er å lage flere røde blodlegemer så man kan transportere like mye o2 rundt i kroppen. Jo flere røde blodlegemer, jo tykkere blod, og jo tykkere blod jo større fare for blodpropp.

Hvis du tror det så har du virkelig misforstått ganske mye. Hva med de som faktisk ikke røyker reven, men lager seg kakao eller noe? Får de bare placeboeffekt? Vi har faktisk noe som heter reseptorer i hjernen vår. Det har ingenting med oksygenmangel å gjøre. Søk opp litt informasjon du. Du har tydeligvis ikke peil på hva du snakker om.

 

 

 

Men jeg er vel bare en person som sørger for at norge forfall som du skriver.

Til din informasjon jobber jeg og tjener 350+ i året, vedisdenav å være fulltidsstudent. Bra flere ikke er sånn for da ville jo samfunnet vårt gått til helvete. Det vi trenger er flere på trygd og med sykefravær. Tipper du lett faller i en av de kategoriene.

WTF har det med saken å gjøre? Diskuter sak og ikke person. Om jeg hadde vært trygdemisbruker, voldtektsmann og førstegenerasjonsinnvandrer på en gang så skulle det ikke hatt noe å si en gang.

 

 

Utsagn som du kommer med som jeg har markert fint opp i fet og understreket skrift er herlige og objektive og meget relevant til diskusjonen her. Flere sånne takk.

 

-wamp

 

edit: og hvis du tror norge "trenger" eller har behov for det lille ekstra de kunne fått inn ved å legalisere cannabis så lurer jeg på om du faktisk i det hele tatt bor i dette landet. Noe som forsåvidt også er helt irrelevant for denne diskusjonen.

Newsflash: Det er ikke snakk om noe ekstra. Det er her allerede.

 

Så avsluttende ord: EPISK! Virkelig episk!

 

Wampster: Win.

Nei, igrunn ikke. Heller phail.

 

Salvia kan i Norge gis med resept til mennesker med bipolar lidelse

Men gis det i realiteten? Bare lurer. Har ikke satt meg så mue inn i salvia.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men jeg er vel bare en person som sørger for at norge forfall som du skriver.

Til din informasjon jobber jeg og tjener 350+ i året, vedisdenav å være fulltidsstudent. Bra flere ikke er sånn for da ville jo samfunnet vårt gått til helvete. Det vi trenger er flere på trygd og med sykefravær. Tipper du lett faller i en av de kategoriene.

WTF har det med saken å gjøre? Diskuter sak og ikke person. Om jeg hadde vært trygdemisbruker, voldtektsmann og førstegenerasjonsinnvandrer på en gang så skulle det ikke hatt noe å si en gang.

 

 

Akkurat like lite som det jeg hevet ut med fet skrift som du fint lot unvære å quote.. hvorfor mon tro? Han sier noe om meg som jeg beklageligvis? må si er fullstendig feil. Jeg gir mitt synspunkt på hva jeg tror om ham. case closed.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Se på dem som prøver og starter med og bruke det normalt.

Også ender de opp som alkoholikere som banker opp familien sin?

 

Hva med dem som driver med dop, flytter på gaten?

 

Bedre å drive med dop og flytte på gaten enn å drikke seg full hver dag og slå familien din.

 

Forsåvidt ender alkoholikere på gaten også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...