Gå til innhold

Hvorfor bruker folk dop?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, det det dere dopbrukere sier

Du antar at alle som påpeker fakta om misforsåtte konsepter basert på ignoranse bruker stoffer selv?

er at alkohol og røyk bør forbys

Svært få, om noen, har gitt direkte uttrykk for det.

Sog cannabis, hasj, LSD, GHB og alt dette bør lovligjøres?

Jeg vil gjerne se en quote på at noen sa LSD, GHB og "alt dette er" burde lovliggjøres.

Men ja, flere har gitt uttrykk for at cannabis burde lovliggjøres, ettersom skadevirkningene er minimale.

Du sier også at du heller vil bruke etanol - ett av våre farligste rusmidler (både på kort sikt, langt sikt, under rusen samt mulighet for overdosering) - i stedet for cannabis som i forhold til etanol er harmløst. Hvor er logikken din?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så, det det dere dopbrukere sier, er at alkohol og røyk bør forbys, og cannabis, hasj, LSD, GHB og alt dette bør lovligjøres?

Selv om du kanskje skulle ønske det så er ikke vi legaliseringsforkjempere noen homogen gruppe som har de samme meningene. Noen av oss har ikke engang prøvd noen av de nevnte stoffer. Ikke det at det burde ha noe å si. Det er ikke slik at det invalidiserer våre argumenter.

Personlig så ønsker jeg ikke noe forbud av hverken alkohol eller tobakk. Faktisk så ønsker jeg en videre liberalisering selv her. F.eks. synes jeg at forbudet mot å omsette frukttobakk i Norge er idiotisk. Jeg mener vi ikke bør ta fra enkeltmenneskene alt ansvar. Jeg føler vi lever i et overformynderisk (er det et ord? Det er det nå hvertfall.) samfunn her i Norge. Hvis vi kunne satset på å få en god drikkekultur her i landet i stedet for bare å heve avgiftene hele tiden tror jeg mye hadde blitt bedre. Avgiftene er med på å vedlikeholde den elendige helgefylla vi har her. Folk tar seg ikke et glass cognac til Dagsrevyen. De drikker seg snydens i helgene i stedet. Det tror jeg mye skyldes de hårreisende avgiftene.

Cannabis ønsker jeg inn i regulerte og kontrollerte utsalg.

GHB og GBL må fortsatt være på rødlista IMHO. Det er et alt for ustabilt stoff til å frislippe ut fra mine erfaringer (og med "mine erfaringer" så betyr det ikke at jeg har testet det).

LSD? Tja, det er et relativt snilt stoff brukt riktig. Det er ikke slik at du hopper ut fra tolvte etasje fordi du tror at du er et fly eller tror du er en appelsin og frykter å bli skrelt.

Men dette er bare mine meninger. Ikke tillegg alle forkjempere de samme meninger som det jeg har.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De fleste bruker det vel for at de er blir avhengige.

Det er mange som er avhengige av diverse rusmidler, ja. Men skulle gjerne sett en troverdig kilde som påviser at "de fleste" er avhengige.

Av de som bruker etanol, er "de fleste" avhengige? Etanol er mer vanedannende enn mange av de mest brukte rusmidlene. Det er dog lett å ha inntrykk av det motsatte, grunnet medienes gjentatte propaganda, hvor kun de aller verste eksemplene blir dratt frem.

Kan forresten nevne at det går fint an å nyte heroin uten å bli fysisk avhengig, så lenge du bruker stoffet med omhu (røyk, ikke skyt, ha nokså lange intervaller mellom hver gang).

*edit: L4r5, du kommer med mange gode poenger i innlegget ditt. +1

Endret av Pingas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så jeg spør igjen: Hvor er logikken din?

Og fordi det virker som du "glemte" resten av utsagnet:

[…]- ett av våre farligste rusmidler (både på kort sikt' date=' langt sikt, under rusen samt mulighet for overdosering) - i stedet for cannabis som i forhold til etanol er harmløst.[/quote']
Endret av Pingas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så, det det dere dopbrukere sier, er at alkohol og røyk bør forbys, og cannabis, hasj, LSD, GHB og alt dette bør lovligjøres?

hahaha

jeg har lest postene nedover etter denne posten og, og jeg må si at du har ikke lest tråden i det hele tatt fordi da hadde du visst med glans at vi snakker KUN om cannabis her.

ingen av oss vil legalisere LSD, GHB, og alt det andre der.

vi (iallefall meg) vil ha vekk alkoholen og tobakken er ett fett (kjekt å ha den der for å blande ut hasjen med :p )

og vi vil ha cannabis legalisert

ser pingas var før meg til å svare på dette her men alikavel. snakk om å bli tatt på fersken :p

Endret av DrHawkins
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ingen av oss vil legalisere LSD, GHB, og alt det andre der.

vi (iallefall meg) vil ha vekk alkoholen og tobakken er ett fett (kjekt å ha den der for å blande ut hasjen med :p )

og vi vil ha cannabis legalisert

:whistle:

De fleste bruker det vel for at de er blir avhengige.

Men det finnes mange som føler seg tøff med de også :nei:

Mange stoffer er ikke avhengighetsskapende, av dem er cannabis, salvia og LSD, sikkert mange fler, men de er ikke alle avhengighetsskapende.

Jeg bruker ikke cannabis for å føle meg tøff, og heller ikke får å fortrenge minner, hva er jeg da?

Lenke til kommentar

hehe ok notelitten, nå blei jeg nysgjerrig.

hva er det du ønsker å få legalisert som ikke er cannabis eller allerede legalisert???

Alt fra cannabis til heroin skal legaliseres etter min bok. Selv om Heroin skal kontrolleres sterkt.

der er jeg uenig med deg fordi du får jo absolutt alt som medisiner utenom cannabis og heroin

ritalin som det er amfetamin i men blandingen gjør det mer lik kokain for eksempel

morfin får du i mange tabletter (opiumater om du vil)

slik at jeg mener heller at total legalisering av cannabis og alkoholen forbys og resten er som det er

Lenke til kommentar

:!:

Men virker ikke som om trådstarter er spesielt interessert i begrunnet diskusjon og fakta - selv i sin egen tråd. Må slutte å bli overrasket over hvor ignorante folk kan være, selv når de får realiteten slengt i ansiktet.

Det virker heller som om trådstarter ønsket sympati i sitt hat mot narkomane, for å kunne samle hat mot dem. Dette fikk vi jo bevist etterhvert som han nekter å akseptere fakta, som sagt, og at han på død og liv SKAL se ned på narkomane.

hehe ok notelitten, nå blei jeg nysgjerrig.

hva er det du ønsker å få legalisert som ikke er cannabis eller allerede legalisert???

Alt fra cannabis til heroin skal legaliseres etter min bok. Selv om Heroin skal kontrolleres sterkt.

der er jeg uenig med deg fordi du får jo absolutt alt som medisiner utenom cannabis og heroin

ritalin som det er amfetamin i men blandingen gjør det mer lik kokain for eksempel

morfin får du i mange tabletter (opiumater om du vil)

slik at jeg mener heller at total legalisering av cannabis og alkoholen forbys og resten er som det er

Hvilken sykdom må jeg ha for å få Salvia eller LSD? Kunne godt tenkt meg dette vettu.

Ritalin er likt amfetamin, det vet jeg, jeg er selv meget irritert over det faktum at vi gir dette stoffet til våre barn, og jeg syntes at ADHD-barn ALDRI burde fått ritalin.

Jeg er godt klar over at du kan få stoffer i medisiner, men det faktum er at det svarte markedet ikke bare inneholder cannabis, derfor syntes jeg at vi burde gjøre hele narko-markedet lovlig, og heller kontrollere stoffene, istedenfor å se dem bli solgt utenfor statens overblikk.

Tenk deg om alle narkomane fikk reine stoff, det hadde ikke blitt så mye svineri som det er i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...