Henrikenn Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Bare lurer Endret 31. oktober 2010 av Henrikenn Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Fordi det er godt og tilfredsstiller deg? 4 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Fordi de er dumme, egoiste og vil ødelegge for sine omgivelser. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Notelitten Skrevet 31. oktober 2010 Populært innlegg Del Skrevet 31. oktober 2010 Fordi de er dumme, egoiste og vil ødelegge for sine omgivelser. BULLSHIT! Dop kan være så mangt, vi bruker nikotin i sigaretter fordi vi liker det, samme går for alkohol. Vi bruker paralgin forte fordi det er smertestillende. Hvilken dop er det du peker til? Det er jo stor forskjell på cannabis og heroin. Jeg regner med at de fleste bruker det fordi det får dem til å føle seg bedre, det er sosialt, og det kan gi interessante effekter. Har selv brukt cannabis, jeg ser ikke på meg selv som dum, egoistisk, og jeg ønsker ikke ødelegge for mine omgivelser, det er bare en stereotype. 18 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 IV-narko: fordi de har psykiske problemer av forskjellig art, og de ønsker å ødelegge seg selv, samt rømme fra her og nå. Cannabis: fordi de har venner som røyker, fordi de er nysgjerrige, fordi det er godt, og avslappende, og fordi de ikke er redde for å bli dømt nord og ned moralsk, eller bli tatt av snuten. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Diazepam Skrevet 31. oktober 2010 Populært innlegg Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg ser ærlig talt ikke hvordan ordet ''moral'' kan brukes i en diskusjon om individuell rusmiddelbruk, spesielt ikke mtp. hvilke trangsynte holdninger de fleste mennesker har til rusmidler. Det finnes mange årsaker til bruk av rusmidler, og den kriminelle følelsen, lysten til å stenge seg ut, psykisk problemer osv. er ikke nødvendigvis grunnen til at folk bruker de. Tvert om vil jeg si at dere ulovlige natur leder til nettopp overveldende misbruk av rusmidler. Order ''dop'' er meget tvetydig. Hva sikter du egentlig til? Hallucinogener? Stimulanter? Sedativer? Og innenfor disse; dissasosiativer? Psykedelia? Benzodiazepiner? Opioder? Evt. hvilke grupper; tryptaminer, fenetylaminer, amfetaminer osv? Det finnes så mange forskjellige rusmidler, ofte med totalt forskjellig skadeomfang og virkning. Vil du si heroin, som er fysisk avhengighetsskapende og ødeleggende rusmiddel, er et 'dop'? Eller er LSD, som ikke har noen fysisk ødeleggende eller avhengighetsskapende effekt, et 'dop'? Jeg tar personlig sterk avstand fra opioder, amfetaminer, osv. Ethvert uempatisk og intetvitende individ kunne ha kalt meg i likhet med mange andre 'dophuer' for bruk av fleinsopp, LSD, salvia ++, til tross for at disse er rent fysisk sett mye mindre farlig enn alkohol som mange foreldre ikke har noen problemer å sjekke barna sine med. Jeg bruker de stoffene på grunn av effekten; jeg liker den nærmest meditasjonsfrembringende effekten, hvordan alt beveger på seg og skaper mønstre, den følelsen av å av og til være ett med naturen, hvordan rommet du sitter i forandrer seg og, avhengig av musikk, set and setting, hvordan det virker som om du går inn i totalt forskjellige dimensjoner. Jeg liker i tillegg den empatiske effekten jeg føler hallucinogener gir meg, og den personlige innsikten jeg mener jeg får. Det er tross alt en grunn til at LSD og MDMA, og i moderne tider psilocybin, er blitt brukt til terapeutisk forskning. Er jeg derfor et 'jævla dophue'? Jeg bruker mindre penger på dette enn de fleste studenter bruker på alkohol, det jeg bruker er ikke avhengigshetsskapende og uten fysisk skadende effekter, og når jeg først bruker de er det av interesse og villigheten til å erfare som et motivasjonen. I tillegg sitter jeg kun i stua hjemme med kamerater, evt. går meg en liten tur under rusen for å oppleve. Jeg vil si dette er mindre meningsløst enn det å drikke seg full hver bidige helg, våkne opp i en seng med en random person, lage villt drama, slåss til tenna fyker, fyllekjøre hjem og sette seg selv og andres liv i fare osv. That being said, det finnes fornuftig bruk av alkohol, men med det perspektivet i orden, er fornuftig bruk av alkohol, som flertallet bedriver, beskrivende for en person som ''driver med dop''? Uheldigvis er samfunnet vi lever i for trangsynt på mange områder, og det med rusmidler er en av de verste. 18 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Fordi dop er omnomnom! 5 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Det er like mange grunner til at folk bruker "dop" som det finnes mennesker i denne kategorien. Men det er noen gjengangere. Noen sliter med problemer som de selvmedisinerer seg for. Det kan være leddsmerter, søvnproblemer, anoreksi, angst, MS, depresjoner, grå stær (eller var det grønn stær?), migrene, overvekt, ME/CFS, PTSD, ADHD og en haug av andre diagnoser. Andre liker rett og slett rusen. Noen liker kanskje å ta seg en joint på lørdagskvelden istedet for å dytte i seg all giften som finnes i f.eks. øl. Kort svar: Det finnes ingen svar som dekker alle. Alle har sine egne grunner. Endret 31. oktober 2010 av L4r5 8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Syns det er like lættis hver gang en som driver med noe prøver å komme med grunner til at det ikke er farlig osv. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Syns det er like lættis hver gang en som driver med noe prøver å komme med grunner til at det ikke er farlig osv. Nei, det som er "lættis" er de som går ut og sprer propaganda som har blitt fortalt til dem, folk i dag er jo så fordomsfulle. Ingenting er ufarlig, men de fleste narkotikum dreper ikke, det er jo fler som dør av Alkohol-forgiftning årlig enn det er folk som dør av ALLE narkotiske stoffer, og dette er i Norge. 8 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Syns det er like lættis hver gang en som driver med noe prøver å komme med grunner til at det ikke er farlig osv. Alle rusmidler er farlige om de misbrukes. Lovlige rusmidler er intet unntak. 3 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Syns det er like lættis hver gang en som driver med noe prøver å komme med grunner til at det ikke er farlig osv. Hvorfor er cannabis farlig? Hvorfor er cannabis ulovlig? Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Kan forresten nevne at etanol er ett av de mest skadelige rusmidlene vi kjenner til, både på kort og langt sikt. Mange her som har blitt rundlurt av propaganda, ja. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Vel, sitter heller ute å tar med en drink på byen, istede for en joint. Største grunnen er rett og slett at jeg er stort i mot narkotika. Det er jo en grunn til at det er ulovlig, og alkohol er lovlig. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Vel, sitter heller ute å tar med en drink på byen, istede for en joint. Jepp, og derfor er det mer sannsynlig at du skader noen, deg selv, eller at du får leverskade, eller får alkoholforgiftning og dør. Største grunnen er rett og slett at jeg er stort i mot narkotika. Det er jo en grunn til at det er ulovlig, og alkohol er lovlig. Hva er den? Edit; det er vell en god grunn til at butikker er stengt på søndager også? Endret 31. oktober 2010 av Notelitten 2 Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 IMO må det settes i gang tiltak mot alkohol. Ikke fjern det helt, men det må bli noen restriksjoner. Min far er alkoholiker, og han fikk gratis opphold på en klinikk her til lands. På 2 år kostet det staten over 700k (for èn pasient). Det blir sagt at "joda, det koster penger, men tjener vi inn på skatter og avgift fra alkohol-salget" Y right. Hvor mange alkoholikere brenner selv, eller kjøper av folk som brenner privat?`Og hvor mange alkoholikere smugler?` Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 IMO må det settes i gang tiltak mot alkohol. Ikke fjern det helt, men det må bli noen restriksjoner. Min far er alkoholiker, og han fikk gratis opphold på en klinikk her til lands. På 2 år kostet det staten over 700k (for èn pasient). Det blir sagt at "joda, det koster penger, men tjener vi inn på skatter og avgift fra alkohol-salget" Y right. Hvor mange alkoholikere brenner selv, eller kjøper av folk som brenner privat?`Og hvor mange alkoholikere smugler?` Gjør du alkohol vanskelig å få tak i, vil folk smugle, brenne eller brygge selv, det er selvsagt, et prakteksempel er prohibition i usa. Videre kan jeg si at jeg kommer fra en familie med mye alkoholproblemer, og misbruk av smertestillende. Jeg støtter fortsatt total legalisering av narkotika. 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 IMO må det settes i gang tiltak mot alkohol. Ikke fjern det helt, men det må bli noen restriksjoner. Min far er alkoholiker, og han fikk gratis opphold på en klinikk her til lands. På 2 år kostet det staten over 700k (for èn pasient). LOL Så du vil at jeg skal bremse mitt alkoholinntak fordi din far ikke klarer å styre seg. Narr meg ikke til å le. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå