GullLars Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Spørsmålet er satt opp som et 0-sum spill, der fordelene ved globalisering enten vil gå til multinasjonale selskaper eller menneskeheten som helhet. Spørsmålet er IMO feilkonstruert, og jeg mener det eneste riktige svaret ut fra meningen bak det er menneskeheten som helhet. I virkeligheten er det et nyansert spørsmål der man har synergi mellom menneskeheten som helhet (marked) og selskaper (produsenter). Endret 12. desember 2010 av GullLars Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Si menneskeheten du, det er korrekt svar. -- Som jeg trodde 100% likt resultat. Awesome! Vi er identical hand twins også, vi kommer til å bli styrtrike. DET er awesome Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hmm, god test synes jeg Merkelig nær Gandhi politisk vel og merke Har ikke assosiert meg med noe parti Lenke til kommentar
( ) Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Economic Left/Right: 5.88 Social Libertarian/Authoritarian: -2.62 Og i Norge finnes det bare ett parti: Høire. (Til nød kan man lokalt/regionalt velge KrF.) Men altså: Dette er en PRINSIPP-politisk test, ikke en PARTI-politisk test. Kvalitetsproblemene denne testen har, virker på meg hovedsaklig som at noen spørsmål er litt for US-centric (kulturelt/referansemessig) - men til tross for dette, fungerer den faktisk ganske brukbart. (Det mindre problemet er en noe for naiv/endimensjonal formulering i noen spørsmål.) Ang. den firedimensjonale versjonen noen luftet: De som er opphengt i likhet, vil ha likhet, om så krampa eller Sibir tar naboen. Mens de som ikke interesserer seg for forskjeller, - nettopp ikke interesserer seg for forskjeller. Svært få mennesker ØNSKER større forskjeller, de vil bare ikke at noen vilkårlig skal begrense noe som ikke raker andre enn den enkelte selv. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Economic Left/Right: -8.12 Social Libertarian/Authoritarian: -4.10 Ville trodd jeg var hakket mer liberal. Tror jeg misforstod et spørsmål som gikk på sex. Det første og det om "sex i usually immoral". Er forresten medlem i Rødt. Lenke til kommentar
OxoCube Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Fordi jeg ikke får til å legge til bilde kan du se mitt resultat her Assosierer meg forresten mest med SV. (tror jeg...hmm...MdG kanskje?) Endret 2. desember 2011 av TheSik Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Vell TheSik, du ligner i alle fall på avataren din på en av aksene, bare ikke så langt mot kanten Lenke til kommentar
2011-12 Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Veldig dårlige spørsmål! If economic globalisation is inevitable, it should primarily serve humanity rather than the interests of trans-national corporations. Hva skal jeg svare her? Økonomisk globalisering forstår jeg som økt samhandling mellom personer fra forskjellige land. Bør dette tjene menneskeheten eller transnasjonale korporasjoner? Vel, jeg ser ingen motsetning her! Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Samme her, kritiserte dette selv. Spørsmålet er satt opp som 0-sum, mens det i virkeligheten ikke er det. Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Economic Left/Right: -2.50 Social Libertarian/Authoritarian: -5.03 Anser meg selv å ligge et sted mellom Venstre og Høyre (partiene) politisk. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Economic Left/Right: 0.75 Social Libertarian/Authoritarian: -1.85 Assosierer meg med Høyre her til lands. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Economic Left/Right: -4.88 Social Libertarian/Authoritarian: -1.85 Altså i Gandhis nabolag. Parti? Det får bli MDG/Venstre. Under tvil. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Omtrent slik jeg endte opp sist gang jeg tok testen. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg ser at du har sterke meninger. 2 Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Alliha: Economic Left/Right: -3.75 Social Libertarian/Authoritarian: -4.97 Eg er og medlem i SP. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg ser at du har sterke meninger. Ser på meg selv som liberalist, og holder med Høyre, så jeg var relativt overrasket. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Economic Left/Right: -2.75 Social Libertarian/Authoritarian: -3.59 http://www.politicalcompass.org/printablegraph?ec=-2.75&soc=-3.59 Lenke til kommentar
greiven Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) . Endret 3. november 2011 av greiven Lenke til kommentar
Antaurix Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) Stemmer ikke, men visst jeg var nøtt, ville det blitt Høyre. Endret 6. februar 2011 av Ninjaboy Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Economic Left/Right: 0.25 Social Libertarian/Authoritarian: -6.41 Omtrent der jeg ser meg selv. Det var et par spørsmål der synet mitt er en tanke nyansert, og svaret kanskje hadde blitt annerledes hvis jeg hadde tatt meg mer tid til å tenke. Stemmer Venste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå