Camlon Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Nå har det seg slik at mange jenter ønsker å gå med slike klesplagg siden det har noe med deres nasjonalarv og tradisjoner å gjøre, det er ikke alltid det er menn som gjør valgene. Nei, det tror jeg ikke noe på. Det var kvinner som mente det var best om bare menn kan stemme også. Det betyr ikke at det er korrekt. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) FrP er ikke liberalt. Det er ekstremt autoritært. (Eks. FrP vil forby enkelte klesplagg samt tigging etc) Nå er det klesplagget du snakker om et svært autoritært og kvinneundertrykkende klesplagg. Hadde norske menn krevd at norske kvinner skulle bruke burka. så hadde vi forbudt det og gitt kredit til kvinnebevegelsen. Er man liberal, skal man ikke forby klesplagg, men ev. tvangen til å bruke klesplagg. Det skal ikke være lov å tvinge noen å gå med noe de selv er ukomfortable med. Jeg ser at dette blir vanskelig, kanskje, men da er det bedre å ikke gjøre noen ting. Forby klesplagg er bare teit. FrP går bare i samme fotspor som enkelte ekstreme autoritære muslimer som i sine land gjør det samme: forbyr enkelte klesplagg. Det jeg sa var forøvrig bare eksempler. FrP har mye mer i sin politikk som jeg forstår som autoritært. Endret 28. juli 2012 av turbonello 1 Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 The Political Compass Economic Left/Right: -2.12 Social Libertarian/Authoritarian: -2.72 Fremskrittspartiet Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Det er jo ingen om helst tvil om at FrP er et sterkt autoritært parti. De gjør en del unntak fra hovedregelen, men FrP bygger i høyeste grad på et grunnfjell som er minst like autoritært som Ap og alt til venstre for dem. 1 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Economic Left/Right: -8.12 Social Libertarian/Authoritarian: 0.82 Senterpartiet You are a patriotic and authoritarian communist. 0 percent of the test participators are in the same category and 51 percent are more extremist than you. Endret 2. august 2012 av Staketten Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Dere nye her som nettop postet (DLF folk, osv), hva får dere på politicaltest.net ? Den gir fler dimensjoner enn venstre/høyre autoritær/liberal, og jeg synes den gir et bedre bilde av hvor man ligger. Se 3-4 sider tilbake i tråden. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) You are a capitalist. 1 percent of the test participators are in the same category and 26 percent are more extremist than you. Fremdeles medlem av DLF, og står 100% bak deres politikk! Svarte kjappt å gæli, vektla ingenting, og svarte bare med ytterpunkter eller nøytral. Ser litt senere om jeg gidder ta den igjen der jeg setter meg litt mer inn i sakene. Endret 28. juli 2012 av jale Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Anarkokapitalisttesten Er du imot tvang? Er svaret ja er du anarkokapitalist. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) slettet. Endret 29. juli 2012 av turbonello Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) slettet Endret 29. juli 2012 av turbonello Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Economic Left/Right: -1.12 Social Libertarian/Authoritarian: -5.13 Foretrekker Høyre, om jeg må velge. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Economic Left/right: -6.25 Social Libertarian/Authoritarian: - 8.77 Avskyr demokratiet av prinsippielle grunner, så jeg stemmer ikke. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Fikk roughly det samme som zepticon. Og jeg stemmer Senterpartiet av soneklare årsaker, (selv om jeg ikke er så fan av partilederen) Synes dette partiet er det eneste som er litt for oss på landsbygda, uten att det drukner i sitt eget oppkast av tomme løfter *hosthost frp hosthost* Lenke til kommentar
Akinakes Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 http://www.politicalcompass.org Economic Left/Right: -3.88 Social Libertarian/Authoritarian: -4.46 http://politicaltest.net/ You are a cosmopolitan Social Democrat. 16 percent of the test participators are in the same category and 58 percent are more extremist than you. Jeg valgte å ikke stemme forrige valg. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Denne testen var opprinnelig tysk. Mange rare setningsoppbygninger. Hva menes med dette spørsmålet? It would be good for the public authorities to pay their debts no longer. Menes det at staten skal slutte å betale gjelden de skylder, eller betyr det at staten burde kvitte seg med den så fort som mulig, slik at den er ute av verden? Eller noe helt annet? Svarte uansett neutral på det spørsmålet, og fikk dette resultatet: You are a Social Democrat. 12 percent of the test participators are in the same category and 7 percent are more extremist than you. Endret 29. juli 2012 av Skurupu Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Det er jo ingen om helst tvil om at FrP er et sterkt autoritært parti. De gjør en del unntak fra hovedregelen, men FrP bygger i høyeste grad på et grunnfjell som er minst like autoritært som Ap og alt til venstre for dem. på engelsk finnes det et godt uttrykk for et slikt innlegg: scatterbrained Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Det er jo ingen om helst tvil om at FrP er et sterkt autoritært parti. De gjør en del unntak fra hovedregelen, men FrP bygger i høyeste grad på et grunnfjell som er minst like autoritært som Ap og alt til venstre for dem. på engelsk finnes det et godt uttrykk for et slikt innlegg: scatterbrained Jeg måtte jo sjekke hva det betydde. Jeg syns nå det var et presist innlegg. Frp og Ap bygger begge på at staten skal ta seg av de mest sentrale oppgaver. De er derimot uenige om hvordan man skal ta seg av dem. Grunnen til at du kanskje ikke er enig er at du tenker som så at Rødt-Frp er hele den politiske aksen, men i realiteten er bare en liten del av den. 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Alt fra FrP til Rødt, og de i mellom, er sosialdemokratiske. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Slettet. Endret 29. juli 2012 av turbonello Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Jeg måtte jo sjekke hva det betydde. Jeg syns nå det var et presist innlegg. Frp og Ap bygger begge på at staten skal ta seg av de mest sentrale oppgaver. De er derimot uenige om hvordan man skal ta seg av dem. Grunnen til at du kanskje ikke er enig er at du tenker som så at Rødt-Frp er hele den politiske aksen, men i realiteten er bare en liten del av den. Ikke minst er de en god del autoritære på en del områder enn SV - nærmere bestemt politiiet og militre, og de særdeles vide fullmaktene de stadig vil gi til førstnevnte. (Minus DLD, her sørget populismeteften for et unntak ra en totalitære hovedregel.) Srafferettspolitisk og ruspolitisk er de også særdeles autoritære sammenliknet med de fleste andre partier. Enkelte innbiller seg at de er lite totalitøre fordi de vil ha billigere avgifter på sprit, bensin og bil, men det er jo kke akkurat noen vesentlig del av hele bildet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå