enden Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Satt og spilte enemy territory da maskinen plutselig hang seg (den pleier det pga møkkete hw-sammensetning...). Når dette skjer pleier ikke engang reset-knappeen å virke. Pleier heller ikke bruke den, siden jeg liker å "tømme RAM" i samme slengen. Skrudde maskienen helt av, ventet litt, og startet den igjen. Alt er rutine... Maskinen booter, og vinduet hvor xp spør om jeg skal starte som vanlig, bruke siste ok konfigurasjon eller div safe-modes kommer, og jeg velger starte som vanlig. xp boot-skjermen kommer, men etter 3-4 sec skimter jeg en bluescreen før maskiene spontant restarter. Tenker jaja, da får vi safemode inn og redde de få tingene jeg har lagret på c: før en liten format... Problemet er bare at det samme skjer med safemode både med og uten nettverk. Repair-funksjonen på cd-en er crap, så den hjelper ikke... Lukter litt ram-kræsj her, men er det vanlig at brikkene tar kvelden sånn helt plutselig? Hva synes dere? Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Det samme skjedde på min gamle PC tre ganger. Den hang seg, jeg skrudde den helt av (reset fungerte ikke), skrudde på igjen og fikk bluescreen under oppstart. Alle tre gangene var systemregisteret korrupt. Jeg mistenker at minnet hadde noe med saken å gjøre, men gadd egentlig aldri undersøke det. Er ikke direkte VANLIG at de kvelder sånn uten videre, men det kan være at en av brikkene har fått seg en korrupt sektor. Hvis du har to eller flere brikker, kan du jo ta ut den ene eller den andre og teste litt. Det skal sies at min gamle PC hadde fått endel røff behandling (stort sett jeg som rotet rundt inni den under tvilsomme forhold med tanke på statisk elektrisitet og slikt). Minnet mitt kan iallfall ha blitt skadet som følge av det. Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Tja, lenge siden jeg var inni der og rota... Har heldigvis nettopp kjøpt inn masse RAM til serveren min. Får skru opp den, og flytte over litt til workstationen og teste... Skal si fra hva som skjer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå