Frozone Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Som dere ser av tittelen, er mine høyttalere virkelig tungdrevne beist? Sendte en e-post til Hifi-klubbens kundesenter for å få ett lite hint om hvilken forsterker jeg eventuelt kan oppgradere til når det gjelder hjemmekino-reciever. Siden det er flere og flere enheter som melder seg på lista mi med HDMI, så ser jeg meg nødt til å bytte forsterker snart, da min NAD C375BEE forsterker ikke har mulighet for HDMI eller digital-audio inn. Denne forsterkeren er noe av de bedre kjøpene jeg noen gang har gjort. Er utrolig fornøyd med dette kjøpet. Jeg ble tilbudt toppmodellene til NAD og Denon som verdige "avtagere" til min NAD-forsterker. Grunnen til at jeg stusser og tviler er fordi min onkel nevnte noe om at B&W høyttalere er veldig veldig lettdrevne, dette er 3-5 år siden. Det skal også nevnes at det var 800-serien til B&W onkelen min pratet om da. Hvem har rett? Er B&W høyttalerne tungdrevne eller de lettdrevne? Endret 30. oktober 2010 av Frozone Lenke til kommentar
magb Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg mener B&W 683 faktisk er relativt tungdrevne. Du skal fryktelig langt opp i pris for å finne en surroundreciever som er like kraftig som Nad c375. Hadde jeg vært deg hadde jeg funnet en forsterker/reciever med det som kalles "Pre out". Da kan du bruke din c375 som effektforsterker. Dette vil overgå surroundrecievere til mye høyere pris. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Magb har helt rett. B&W har aldri vært lettdrevne, de nyeste (sist 10 år?) er vel noe av de mest tungdrevne høyttalerne du finner på markedet. Jeg syns ikke du bør bytte ut C375, dette er en meget god match til dine B&W høyttalere. Mitt tips er å finne den billigste surround receiveren (med HDMI) du finner. Lenke til kommentar
Frozone Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Har nå tatt til vettet og kommer ikke til å selge den herlige NAD-forsterkeren min. Skal nå heller fokusere på å oppgradere anlegget med en forsterker/reciever, men er usikker på hva jeg skal velge. Prismessig så vil jeg helst holde meg innenfor 3-5000. Kanskje dere har noen gode tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå