phpnuke Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Hei. Jeg har i en periode forsøkt å formatere en ekstern harddisk, tømt den, og formatert den tilbake til hva den skulle være. Men ser på en annen harddisk jeg kan ha forsøkt å koble til samme pc, er uten format og står at den er uten innhold. Dette er krise, er der jeg har lagret absolutt alt de sist 10 åra, bilder, filer osv. Er i Diskbehandling, men må formateres før den kan brukes. Betyr dette at alt innholdet er slettet? Evt. kan jeg få erstattet dette? Altså går den an å finne innholdet tilbake? Tusen takk for alle seriøse svar! Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Får at filformat er RAW, om det hjelper Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Ja, når du formatterer en disk, så betyr det at alt innhold fjernes/tømmes. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Ok, men jeg får ikke tilgang til harddisken. Kan jeg på en måte ta backup av dette? :S Kommer liksom ikke innpå den Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Kan være at du bare må angi en stasjonsbokstav, forsvinner ofte for meg på maskiner med mange disker. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Ok, kan forsøke. Men det kan ikke fjerne noe innhold? Har forsøkt sikkerhetskopi nå, fått kopiert noe, men sikker på at jeg ikke har fått med alt. Så det er innhold på den da, men som sagt noe måte å få beholdt alt innhold, ved å formatere? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Formaterer du så forsvinner ting, men du kan uten problem endre bokstav ol. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Ok, men finnes det ikke noe program på nett, som gjør det mulig å ta backup av alt før man formaterer? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Ok, men finnes det ikke noe program på nett, som gjør det mulig å ta backup av alt før man formaterer? Jo visst. PING (Partimage Is Not Ghost) kan gjøre nettopp dette. Gratis er det også Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Ok, så det er et sikkert program? Ta backup av alt innholdet, også formatere den, så skal den være i orden? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Ok, så det er et sikkert program?Ingenting i veien med programmet. Bruker det selv og sparer tid og penger Ta backup av alt innholdet, også formatere den, så skal den være i orden? Og så må du installere os på den, for etter formattering så er den tom for filer. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Ok, men finnes det ikke noe program på nett, som gjør det mulig å ta backup av alt før man formaterer? Jo visst. PING (Partimage Is Not Ghost) kan gjøre nettopp dette. Gratis er det også Problemet med det programmet er at det er ISO fil. Beregnet for Linux? Eller er jeg på jordet? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Det står på siden: "PING is a live Linux ISO" Så du kan si på en måte er det beregnet på Linux... MEN! Nå kommer det som gjør det ganske greit. Live CD betyr at det er en Linux installasjon som booter fra CD, og kjører fra CD og forsvinner sporløst når du skrur av maskinen! Med andre ord, denne vil funke på alle maskiner, enten de kjører Linux eller ei, da denne har sitt eget OS å kjøre på kan du si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå