Gå til innhold

Rød eller brun julebrus?

Diskutant

Hvilken julebrus er best?   

376 stemmer

1. 1. Rød eller Brun Julebrus?

• Rød julebrus
      180
    • Brun julebrus
      196

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å oppsøke en lege, for å påstå at rød julebrus er bedre enn, eller i samme liga som, brun julebrus er rett og slett tåpelig!

Sier han som bruker mac. :whistle:

Vi diskuterer julebrus, hvordan kom du deg over på debatten om hvem som er nordmenn og ikke nordmenn, Slimda? Merkelig overgang du gjorde der.

Før en saklig debatt, ikke kom med slike uttalelser. Om det var ironi i innlegget ditt, fant jeg ikke det.

Hvis du leser innlegget mitt, vil du se hvordan jeg kom frem til at ekte nordmenn drikker rød julebrus, mens liksomnordmenn drikker brun.

Ekstra-info. Brun julebrus er champagnebrus med en ny klistrelapp, mens Rød julebrus er en bedre og mer smaksrik variant av eventyrbrusen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hamar og Lillehammers julebrus er en spesiell champagnesmak med en ekstra smak av karamell i tillegg. Og noe annet jeg ikke klarer å sette fingeren på. Herlig ihvertfall.

Brusen kommer forresten fra innlandet. Østlandet. Hedmark og Oppland. Når man først skal snakke om nordmenn og slikt tullprat.

Ekte norsk ost er forresten ikke gul, den er brun. Brunost.

Lenke til kommentar

Ekte norsk ost er forresten ikke gul, den er brun. Brunost.

Det er vel forsåvidt diskutabelt om brunost egentlig er ost, men Gamalost er jo også både brun og veldig norsk.

Personlig synes jeg brun julebrus smaker bedre enn rød julebrus. Jeg er vokst opp med Eventyrbrus tilgjengelig året rundt, og i forhold til den har jeg ennå til gode å treffe noen annen rødbrus (ymse merker rød julebrus inkludert) som ikke er tynnere, blekere, og ofte mer kjemisk i smaken. Brun julebrus opplever jeg som mye rikere i smaken. For meg er smaken stort sett viktigere enn fargen (skjønt jeg husker da Grans en stund hadde grønn julebrus - fargen var slik at jeg fikk assosiasjoner til brus med smak av grønn Listerine, og jeg aldri klarte å få meg til å prøve), og hvis en ser på juleøl, så er jo det stort sett brunt av farge - og sies det ikke at julebrus startet som en slags snikreklame for juleøl?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...