Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Hei. Tar en sterk NSAID for hodepine utenom det vanlige, og oppnår grei lindring av dette. Men merker at effekten er bedre når jeg tar den sammen med et par store glass cola. Noe som ikke er så gunstig. Hadde det vært mulig å få resept på koffeintabletter for å få kombinasjonen uten at jeg må skylle ned med sur brus? Den aktuelle NSAID-en fins ikke i kombinasjonstablett med koffein. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Det er jo bare å spørre legen din. Ser ikke at det skal være umulig å få. Kan ikke garantere hva legen din vil gi deg da, men det er en annen ting. Endret 30. oktober 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Du trenger ikke resept for å kjøpe koffein Bestillte 100g fra denne siden... 99,9% rent, og god kvalitet/service ellers. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Kan jo stikke til sverige og handle der, men det er stress. Tvilsome sider fra utlandet er uaktuelt. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Så kjøp det dyrt fra apoteket da vel... De selger 200mg tabletter (uten resept). Har personlig testet det pulveret der kjemisk, så kan gå god for at det er rent. Men du gjør som du vil. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 koffein er jo smertestillende så det har jo helt klart en virkning, ville snakket med legen min om det jeg da koffeinpiller ofte inneholder ganske ekstreme mengder koffein Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Det er ikke en smertestillende i den forstand. Grunnen til at det funker på hodepine er fordi det utvider blodårene (også de i hjernen) og dermed fremmer sirkulasjon. Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hvilken NSAID bruker du? Har du prøvd fenazon/fenazon-koffein? Kan du evt. kutte noe ned på det du bruker nå og plusse på med dette? Ikke uten å forsikre deg om det er greit å kombinere det selvsagt! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Det er ikke en smertestillende i den forstand. Grunnen til at det funker på hodepine er fordi det utvider blodårene (også de i hjernen) og dermed fremmer sirkulasjon. Koffein trekker sammen blodårene. Se http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/002338.htm . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå