Gå til innhold

kan jeg stole på temperaturen som BOIS oppgir?

Anbefalte innlegg

hei!

jeg lurer på om jeg kan stole på temperaturen som min phoenix BOIS oppgir... "ASUS probe" programmet som fulgte med kortet sier det er ca 10°C varmere enn bios, hvem kan jeg stole på?

oppsettet er dette:

asus a7n8x deluxe nforce2, amd xp1700 @ 1730mhz(157mhz fsb) (akkurat nå, øker litt per dag), Taisol CMK702151A heatpipe:http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CMK702151A, og temperature ligger på rundt 32° i bios, og ca 42° i windows programmet asus probe... 32° høres nesten for godt ut til å være sant, så jeg lurer litt... har forresten god kjøling ellers i kabinette og.

hvis noen vet hva min cpu klarer med grei nok kjøling som jeg har(bråker som f***) så er det også greie opplysninger, klarer jeg 166mhz forresten? eller er det det som er standard? vært kjipt å kjørt underklokket cpu hele levealderen til gammel hovedkortet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for svar! men selv om temperaturen er lav nok blir windows ustabil på 157/158mhz fsb, takler ikke cpu mere? eller må jeg heller skru opp multiplier eller andre ting istedet? jeg har ikke overclocket mye i mitt liv, så lurer på hva som er galt.. windows bare henger seg og ingenting fungerer.

Lenke til kommentar

hmmmmmm.......

flasha biosen i går...

idle temp stemmer nå, var 38° sist jeg sjekket, var vel en tabbe fra asus sin side sikkert,

alle som har asus a7n8x: flash bios til rev 1005 el hva d nå var, den nyeste iaffal.

takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...