Gå til innhold

SSD og mere ram på gammel Gamer-rig. Any good?

Anbefalte innlegg

Heisann, har en litt aldrende, men fortsatt brukanes PC. Jeg spiller ikke så mye på den, men om det kommer spill som er verd å prøve tar jeg den i bruk. Neste spill blir nok COD: Black Ops.

Sånn som Riggen er satt opp nå består den av følgende:

Core 2 Duo E6400

2 GB ddr2 minne

Radeon HD5770 1 GB

Og en høyst sliten Samsung disk på 200 gig.

Jeg tenker å kjøpe en 120 gb SSD, og en 500 GB WD Green Power for ekstra lagring, og 2 gig ekstra med ram. Er da denne Pcen kapabel til det meste?

Jeg har inntrykk av at jeg sliter litt med hard disken som begynner å jobbe bare man ser på den, og Windows starter som sirup pga den lille rammen jeg har. Eneste spillet jeg har slitt med as of now er Bad Company 2, det er alt for sløvt rett å slett. Processoren er jo gammal, men den er vel ikke verre enn det som er i mange bærbare pcer nå til dags?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mer ram og ssd vil nok gi en forbedring, men cpun starter bli noe gammel ja.

jeg har et noe gammelt 4870 og har ingen problemer med bad company 2 (i7-920 4,4ghz 6gb ram 4x30gb ssd raid0).

bfbc2 drar lett sålenge en har en sterk prosessor, det er ikke SÅ hardt på grafikk. Men et 5770 skal klare jobben strålende. (Selv prøvd bfbc2 med 5750 og i3 dual core, funket fett)

Lenke til kommentar

En SSD vil hjelpe utrolig på alle ting som har med diskytelse å gjøre. Det er en utrolig forskjell.

I SSD-tråden så er det noen lenker til noen anandtech-artikler om SSD i førsteposten. Les dem. Etter at du har gjort det så kommer du aldri til å være i tvil om du skal ha SSD eller ikke.

Advarsel: Som de fleste artikler på Anandtech så er de noe lenger enn artiklene her på hardware.no, men de er vel verd å lese likevel.

Lenke til kommentar

Ja, det ser absoulutt ut som det er verd det. Kvier meg litt for mere ram, ettersom jeg må kjøpe DDR2, istedenfor DDR3. Liker ikke å svi av på gammel teknologi, men samtidig er det unødvendig dyrt å investere i SSD, nytt hovedkort, processor og RAM. Og folk lurer på hvorfor spill på PC blir mindre og mindre populært. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...