Gå til innhold

HTC desire HD vs Iphone 4/3

NeEeO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spør du her på dette forumet så er den myye bedre, best i hele verden. Spør du på feks mac1.no så er iphone best i hele verden. Du må definere ditt behov.

Jeg har hatt forgjengeren, og jeg har lest det lille som er av tester av Desire HD. Og jeg går for iPhone. Jeg tror rett og slett det blir mindre tull med den enn hva HTC Desire kunne vise til.. Nå kan HD være bedre, men etter utrolig mye ustabilitet går jeg for iOS.

Men uansett hvem du spør så blir du like forvirret. Eneste som kan overtale deg er at det er en større fan-skare av androidbrukere som er erkehatere av konkurrenten. Og det er på grunn av et større modellutvalg, også flere som har android. Dermed blir det noe feil å spørre, da du blir frarådet å kjøpe iphone uansett.

Men jeg har gjort mitt valg. Og jeg er sikker på at iphone er det beste for meg. Jeg har nylig emigrert til Mac, og jeg ser at de gjør ting mye mer gjennomtenkt enn de fleste andre..

Lenke til kommentar

Ifølge Gartner så vil Android forbigå IOS:

http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=1434613

Dette har jeg egentlig veldig stor tro på selv også, vi mennesker liker frihet og har gjort det siden tidenes morgen, dette er ikke noe Apple kan tilby oss.

Android har allerede gått forbi iOS.

@trådstarter: Det kommer helt an på ditt bruksområdet. F.eks. Hvis du bruker iTunes er iPhone bedre. Hvis du bruker Gmail er Desire HD bedre.

Lenke til kommentar

Det var da utrolig genereliserende å si at iTunes = iP og Gmail = Android. Det ligger så vanvittig mye mer bak de to enn det. Grunnen til at jeg nettopp har kjøpt min andre Android telefon (Desire HD) er fordi jeg er veldig glad i hvordan Android gjør alt mulig. Fra apps, integrering av Gmail, kjøper du ny telefon laster den ned alle programmene du hadde på den gamle, åpen tilgang til Market så alle med kodingskills kan legge ut sitt bidrag (noen tråkker litt på dette valget og sier at det betyr at Market blir fyllt opp med mye dritt, men bruk søket ordentlig og se på andres rating og kommentarer så er det null stress å styre unna dårlig apps), den enorme muligheten til å gjøre telefonen akkurat sånn du vil ha den (fordel widgets og eller ikoner utover 7 hjemmeskjermer, med dedikerte programmer kan du gi telefonen din en drastisk overhaling hva utseende angår og bestemme hvilke programmer som skal vises i menyen, det faktum at Android Market er åpent (det ligger programmer på Market som lar deg roote telefonen. Lykke til å finne et jailbreak program på Appstore :p ) og har veldige mange flere produsenter og dermed ekstremt mange flere forskjellige telefoner knyttet til seg vil med høyst sannsynlighet føre til at Market blir større enn Appstore som har fordelen av en ekstremt trofast kundegruppe og forsprang på lansering.

Et annet punkt er jo ganske stor prisforskjell, men såpass regner jeg med at du har funnet ut.

Jeg vet folk er forskjellige, men når jeg skal kjøpe meg noe til mange tusen kroner så ber jeg ikke andre velge for meg. Alle punktene for og i mot de to telefonen ligger nok allerede på nett. Les f. eks "Hvorfor Android er bedre enn iOS" og "Hvorfor iOS er bedre enn Android" her på forumet, les tester av telefonene på flere forskjellige sider (noen sider favoriserer ofte den ene eller den andre) og gjør opp din mening.

Som Patience sa fører slike tråder ALLTID til drittslenging mellom de to fanskarene. Android og Apple/iPhone burde egentlig ikke være lov å nevne i samme tråd. Liiiiitt trist, men ganske så sant :ph34r:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et annet punkt er jo ganske stor prisforskjell, men såpass regner jeg med at du har funnet ut.

På Komplett koster en Desire HD 5000kr og på Apple.no koster en iPhone 4 4900 kroner. Ehm?

Det er ikke alle som er klar over at Apple er billigere enn andre nettbutikker, uansett, en 100 lapp i mine øyner er så å si samme pris.

De fleste kjøper nok Iphone med abonnemang uansett og da blir det dyrt.

Lenke til kommentar

På Komplett koster en Desire HD 5000kr og på Apple.no koster en iPhone 4 4900 kroner. Ehm?

Jeg sjekka bare prisguiden. Kutt ut den nedlatende tonen og vær heller litt vennlig. Det finnes langt hyggeligere metoder å fortelle folk at de har tatt feil på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...