Mehvidon Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Jeg har lyst til å lære meg å programmere, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Hvilket programmeringsspråk er best for nybegynnere? Vet dere om noen guider på nettet eller noen bøker jeg burde lese? Jeg har lyst til å kunne lage spill, addons til spill og lignende. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Det samme som å spørre om folk kan lære deg å snakke, du må vite hvilket språk/platform. Spill kan jo være så meget, du har nettleserbaserte tekstspill, hvor du trenger webdesign, mens du har mer avanserte programmeringsspråk for andre spill, gi gjerne en mer direkte melding om hva du er ute etter. Det må også sies at om du er ute etter å lage addons til eller spill, kan du fort måtte til å måtte bruke mange måneder eller år på dette, en prosess hvor mange gir opp underveis. Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Nå er ikke spillprogrammering min greie, men.. Første treff i Google, kanskje var det jackpot? http://game-editor.com/Main_Page Lenke til kommentar
Mehvidon Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Takk for svarene deres Det første jeg vil prøve på (når jeg har lært litt om programmering) er å lage en addon til World of Warcraft. Det virker som om man bruker C (Lua is implemented as a library, written in clean C, står det på denne siden) Derfor tror jeg at jeg har lyst til å lære C. Høres det fornuftig ut? Lenke til kommentar
Tortuga Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Det er en bok som heter "hacking world of warcraft" som tar for seg lua scripts og hvordan man skal lage addons til WoW. (Så nei, ikke noe ordentlig hacking altså) Har aldri lest den, men husker jeg kom over den i en bokhandel en gang. Lenke til kommentar
Mehvidon Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Jeg googla litt på den boka, det finnes flere bøker som tar for seg hvordan man lager WoW addons. Tror dere jeg kan gå rett på Lua, eller burde jeg prøve å lære C først? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Du har missforstått. Lua er et eget programmeringsspråk. Dersom du ønsker å lage addons til WoW, så er det Lua du må lære deg. Det at Lua er implementert (altså laget) i C, er helt irrelevant for deg. Dersom du går for Lua, så blir du litt alternativ, uten at det nødvendig vis er så negativt. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Jeg ville sagt "start med C" men egentlig spiller det liten rolle. Bare merk deg at det kan ta litt tid før du vil oppnå resultater. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 I steden for å lage en ny tråd så låner jeg denne litt, håper det går greit? Jeg hsr lyst til å lære meg å programmere, lage flash-spill, iPhone apps,hjemmeside og slikt. Hvordan starter jeg? Er det noen bøker som anbefales? Ole:) Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 I steden for å lage en ny tråd så låner jeg denne litt, håper det går greit? Jeg hsr lyst til å lære meg å programmere, lage flash-spill, iPhone apps,hjemmeside og slikt. Hvordan starter jeg? Er det noen bøker som anbefales? Ole:) Macromedia flash for dummies, webdesign (evt. HTML/PHP/MYSQL) for dummies? Selv lærer jeg meget fra "for dummies" bøker Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) I steden for å lage en ny tråd så låner jeg denne litt, håper det går greit? Jeg hsr lyst til å lære meg å programmere, lage flash-spill, iPhone apps,hjemmeside og slikt. Hvordan starter jeg? Er det noen bøker som anbefales? Ole:) Macromedia flash for dummies, webdesign (evt. HTML/PHP/MYSQL) for dummies? Selv lærer jeg meget fra "for dummies" bøker link please? nevermind, fant det Endret 6. november 2010 av olehh Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) slett. Endret 6. november 2010 av olehh Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 bestiller denne jeg Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 C# er ikke C. Hva mener du? Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Flimzes sier at C# (uttales "si-sharp") er ett annet programmeringspråk enn C. Endret 6. november 2010 av tickinghd Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Flimzes sier at C# (uttales "see-sharp") er ett annet programmeringspråk enn C. Ja,men .. hvaså? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Flimzes sier at C# (uttales "see-sharp") er ett annet programmeringspråk enn C. Ja,men .. hvaså? Du kjøper C#, i følge linken din. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Ja, det er planen. Snakket med fettere nmin,og han sa jeg burde det. Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Sikkert ok å vite at det er forskjell i fall du ikke var klar over det. C# er ett språk som i hovedsak brukes i Microsoft produkter sammen med f.eks. .NET. Skal du utvikle for iPhone er det Objective-C som er standarden. Osv. Men det er ikke noe galt å starte med C#. Det du lærer om ett språk kan taes med når du lærer nye språk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå