Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvilket delefilter trenger jeg?

datageni

Anbefalte innlegg

var heldig å kom over et røverkjøp idag.

en 10" DLS W31 OB i mdfkasse med duk; bilde

62kr på loppemarked =D

den spiller utrolig godt på forsterkeren nå, men det er en bakdel, den har ikke delefilter, så den forsøker å spille mellomtone og diskant i tillegg til bass.

noen som vet hvilket delefilter eg trenger? har tittet på ljudia men alle de tekniske betegnelsene sier meg ingenting; delefilter ljudia

Spess:

Modell; DLS W31 OB

150watt, 250watt max

4ohm

mh.glenn

Endret av datageni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Monoblokk som ikke har delefilter?? Det er sjelden vare...

Hvilken forsterker har du?

Og hvilken spiller har du?

Beklager feilinformasjon, det er en to-kanals forsterker eg har bro-koblet subben på nå.

Har ikke modellnavn/info tilgjengelig akkurat for øyeblikket, men det er en Denon spiller med dual-preout der eg nytter ene utgangen til subben.

Både spiller og forsterker er fra 2004.

Lenke til kommentar

Vel, en to-kanals forsterker uten LPF-filter er også sjeldne greier, så host opp betegnelsen på forsterkeren... ;)

Ellers kan det hende Denon'en har et aktivt delefilter for Rear-utgangen innebygget... de du så på hos Ljudia er passive filtre (kobles inn etter forsterkeren, aktive før forsterkeren), og de blir store/dyre/teknisk-uheldige for subwooferbruk kontra et aktivt filter.

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar

Hei!

Tusen takk for at dere svarer.

Eg skrudde ut ledningsboksen på subben tideligere idag, og det var ingen delefilter på denne.

Kommer ut med mer info ang. forsterker og spiller om noen gode timer frem i tid.

Men nå det gjelder spilleren min er det en gammel sak som sikkert ikke har innebygget delefilter selv om den kostet 3000kr i 2004.

Lenke til kommentar

Spilleren din har sub-filter på rear-utgangen, så der er det bare å gå inn i menyen og justere inn dette.

Bruksanvisning.

Flott at du klarte å finne en manual!

Skal prøve å finne denne instillingen på cd-spilleren.

Ang. forsterkeren fant jeg ut på en tyrkisk side :roll: at den nok har et "LowPass"-filter... så du har nok også en mulighet der.

Er ganske sikker på at eg bruker denne instillingen nå, men må dobbeltsjekke at ingenting har kommet bort å skubbet vekk bryteren.

Lenke til kommentar

Da ble det løsning og mye bass her =)

Noe hadde flyttet knappen fra LOW til FULL.

Altså kun en bagatell som var feilen.

Tusen takk for all nyttig hjelp!

Ikke lett å stille inn dette selv når man ikke skjønner hvor man skal se etter feilene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...