trd374 Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Skal hjelpe en venninne med sin Mac: *For å kunne bruke Skandiabanken på Mac'en må jeg installere Opera. *For å kunne bruke Opera på Mac'en må jeg oppdatere/installere CarbonLib1.6 Hvordan installerer jeg CarbonLib1.6 - gjerne steg for sted! Har lastet ned fra www selve filen, men Mac er for meg som en kvinne - uforståelig logikk. Hjelp: Jeg kjenner ikke Mac og føler med karen i denne filmen her Lenke til kommentar
trd374 Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Har funnet litt - og fullført til og med punkt nr7. Men der stopper det opp - her skal det nemlig dukke opp et "Install/Remove Software window".... Fant instrukser for universitetsmaskiner her og her. Men sitter ikke foran maskinen så jeg får prøvd ut akkurat nå. Skal også prøve den nye Explorer til Mac for å se om den klarer Skandiabanken. Hva skal jeg slå (gjerne hardt) på for at det skal skje? Anyone?! Pricemoney! Call now - our lines are open - DO call. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Bruker selv mozilla til skandiabanken. Fungerer glimrende. Dette er dog i osx. I os9 fungerer netscape fint husker jeg. Brukte da versjon 4.07 Hvilken os versjon er det snakk om? Lenke til kommentar
trd374 Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Bruker selv mozilla til skandiabanken. Fungerer glimrende. Dette er dog i osx. I os9 fungerer netscape fint husker jeg. Brukte da versjon 4.07 Hvilken os versjon er det snakk om? OS9.2 Har du vært borti lignende tilfeller der Mac'en er "kilen"? Måtte du installere Carbonlib for å bruke Mozilla? Hepp! Lenke til kommentar
macrules Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 [ OS9.2 Har du vært borti lignende tilfeller der Mac'en er "kilen"? Måtte du installere Carbonlib for å bruke Mozilla? Hepp! Nå bruker jeg bare mac da, og det er selvlært. Selvfølgelig har jeg hatt problemer opp igjennom åra! Skulle da bare mangle.. :wink: Som jeg skrev så bruker jeg ikke mozilla i os9 for skandiabanken. Der brukte jeg netscape v4.7 Trengte da ikke carbonlib v1.6 Men dersom du trenger den foreslår jeg at du laster den ned herifra: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120047 Når du laster ned installasjons-fila åpner du denne med programmet disk-copy Da ser du en fil (engels-versjon) som heter Apple SW Install. Dobbelklikk denne og følg instruksene. Værre er det ikke. Ellers er mitt råd å sende en mail til skandiabanken og spørre hvilken nettleser de anbefaler for bruk i mac os 9.2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå