XAM Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Jeg sitter hjemme en lørdags kveld,spiser en bedre middag og tar meg et glass vin. Litt senere går jeg inn på Facebook, Og det hagler det med poster som opplyser om at halve vennelista mi skal ut på fylla! Jeg føler at Norge begynner og ligne mer og mer på Russland med tanke på hvor mye sprit og øl som blir fordøyd i løpet av ei helg.. Et godt glass vin blir erstattet med en billig 3 liter med vodka, og en god biff blir erstattet av en ussel kebab dagen derpå.. Hva har skjedd med dette landet? Er det nesten ingen som har sans for god mat og god vin lengre..? Hva er ditt\deres syn på Norsk mat og drikkekultur? Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Hva er ditt\deres syn på Norsk mat og drikkekultur? Nordmenn er så kalde og kjipe at man må lure i seg store mengder alkohol for å fungere sånn måtelig sosialt. Om det ikke var for fylla hadde nordmenn dødd ut som folkeslag. For å sitere martin kellerman oversatt av dag f gravem: "Her hater vi alle vi ikke har kjent siden barnehagen, og det stikker så dypt at det kommer ut bak" Endret 30. oktober 2010 av Lilac1 Lenke til kommentar
Waco Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Tror vi er ganske lik TS, vel halvparten av vennelista mi skal på fest mens jeg snart skal steke en god saftig hjortebiff med fløtepoteter og rødvin til. Lenke til kommentar
XAM Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Hva er ditt\deres syn på Norsk mat og drikkekultur? Nordmenn er så kalde og kjipe at man må lure i seg store mengder alkohol for å fungere sånn måtelig sosialt. Om det ikke var for fylla hadde nordmenn dødd ut som folkeslag. For å sitere martin kellerman oversatt av dag f gravem: "Her hater vi alle vi ikke har kjent siden barnehagen, og det stikker så dypt at det kommer ut bak" Du har et poeng der:p hehe Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Selve det å dra på fylla ser jeg ikke på som noen uting. Slik har det vært siden alkoholforbudet ble opphevet. Det er veien til denne fylla som er bekymringsverdig/har endret seg. Nå tømmer man i seg den billigste dritten for å nå denne "fylla" på rimeligst mulig måte. Før koste man seg nok mer og drakk mer med måte før man nådde den samme "fylla". Ølkrigen (med Tuborg i spissen og som seierherre) og Billig russisk/polsk Vodka må nok ta mye av skylden for de unges drikkevaner. Personlig drikker jeg hverken Tuborg (den norske varianten) og Vodka, men det blir nok en tur på fylla i ny og ne, må jeg innrømme. Endret 30. oktober 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Nordmenn er så kalde og kjipe at man må lure i seg store mengder alkohol for å fungere sånn måtelig sosialt. Om det ikke var for fylla hadde nordmenn dødd ut som folkeslag. For å sitere martin kellerman oversatt av dag f gravem: "Her hater vi alle vi ikke har kjent siden barnehagen, og det stikker så dypt at det kommer ut bak" Haha! Det er morsomt fordi det er sant. Stand-up, noen? Er det nesten ingen som har sans for god mat og god vin lengre..? Jeg kan hvertfall snakke for meg selv, og gi deg et høyt ja. Jeg har sans for disse ting. Dessverre virker det som om det er færre og færre. Hvertfall fra den yngre garde. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Er man på fylla så er det som regel ikke smaksopplevelsene man er ute etter, men det sosiale. Det å ha det moro med venner og kjente. Ungdommen ville sikkert helt i seg mye bedre varer enn Pokal og det som verre er hadde ikke prisene vært så høye som de er. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Og nettopp der har du et argument for å ikke senke alkoholprisene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå