freddas Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Hei. Jeg har problemer med å koble PCen min til TVn. Tven er flere år gammel og har component, s-video, rgb og scart innganger. ikke hdmi, og ikke PC inngang. Med mitt forrige skjermkort brukte jeg S-video, men oppløsninga suger. Jeg har akkurat oppgradert skjermkortet til Geforce GTX 480 og dette har ikke s-video utgang. Den har bare 2x HDMI og 2x DVI. Jeg har prøvd å bruke VGA -> RGB (med DVI->VGA adapter), men får ikke opp noe bilde. Tven er en eldre Sony plasma med 720p. Jeg bruker 1280x720, men får fortsatt ikkeno bilde.. Har forsøkt med både 50 og 59 Hz.. Er det noen som vet eventuelt hvilke innstillinger jeg må sette skjermkortet på for å få dette til å fungere? Eller om det er en annen type kabel som fungerer? Jeg har kjøpt en DVI-A til RGB, men den er såppass kort at jeg har ikke prøvd den enda.. Vil en DVI-A fungere? eller må det være DVI-D eller DVI-I? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Kan du utdype hva den RGB inngangen på TV er? Hva slags plugg? Lenke til kommentar
freddas Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Kan du utdype hva den RGB inngangen på TV er? Hva slags plugg? inngangen(-e) på tven som aksepterer RGB (ifølge instruksjonsboka) er scart og den pluggen med tre phono hannplugger. Grønn, blå og rød. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 De tre phonopluggene er komponent, ikke RGB. SCART er RGB, men i praksis umulig å koble til en VGA utgang. Da regner jeg med at du har disse inngangene på TV: kompositt (gul phono), S-Video, komponent, og SCART RGB. Ingen av disse er kompatible med VGA utgangen på skjermkortet. Den kabelen du har kjøpt er nok en VGA til komponent adapter, ingen mulighet for at den vil fungere. Det er en spesialkabel for projektor. Det finnes VGA til komponent konverter. En konverter er en aktiv boks som omgjør signalet, det koster en del mer en et adapter. Lenke til kommentar
freddas Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) De tre phonopluggene er komponent, ikke RGB. SCART er RGB, men i praksis umulig å koble til en VGA utgang. Da regner jeg med at du har disse inngangene på TV: kompositt (gul phono), S-Video, komponent, og SCART RGB. Ingen av disse er kompatible med VGA utgangen på skjermkortet. Den kabelen du har kjøpt er nok en VGA til komponent adapter, ingen mulighet for at den vil fungere. Det er en spesialkabel for projektor. Det finnes VGA til komponent konverter. En konverter er en aktiv boks som omgjør signalet, det koster en del mer en et adapter. okay.. Hva med DVI til RGB da? Følgende står på pakken til kabelen: DVI-A - RGB. Kabelen er en dvi kontakt og 3x phonoplugger (rød, grønn og blå) Er derfor jeg trodde det var RGB... Her er ihvertfall TVen.. Sony KE-P42XS1 og Manual De tre phonopluggene er komponent, ikke RGB. Det står jo RGB her...? VGA til RGB kabel jaja.. jeg trodde ihvertfall at inngangen på TVen med rød, blå og grønn kontakt ville ta imot pluggene med samme farge Så med andre ord: Det er ikke mulig å få bildesignal fra DVI/HDMI til SCART/KOMPONENT uten en converter da altså? Endret 31. oktober 2010 av freddas Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Har sett den siden til CableWorld før. Er fristet til å sende dem en mail og påpeke feilen. Les denne, forklarer hva som er hva: http://www.michaeldvd.com.au/articles/videoconnectors/videoconnectors.asp Om det er DVI eller VGA plugg spiller ingen rolle, det er det samme analoge signalet. Det er ikke mulig uten converter, nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå