Gå til innhold

Stanger hode i veggen!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd å slanke meg en stund, jeg prøver å holde kaloriene nede på 14-1600 om dagen, trener 3-5 dager i uken. Jeg har godtedag på lørdagen, og er ikke fullt så restriktiv på måltidene søndag, og fredag kveld, men sørger å holde meg rundt 2000 kalorier (fredag og søndag, lørdag er nok over det pga sukkeret), men jeg går ikke ned.

Jeg begynte før sommeren, men har liksom begynt virkelig å telle kalorier nå i høst, siden vekta ikke rikket seg, men det hjelper jo ikke. :dontgetit:

Jeg spiser masse grønnsaker og frukt, lite fett (det riktige) masse protiner osv. Jeg trodde selv at jeg var skoleeksemplet på hvordan man skulle slanke seg, men hvorfor funker det ikke?

jeg veier meg hver fredag, og jeg går opp 1 kilo, ned 500 gram, opp 300, ned 700, opp 400 osv.

Jeg ville jo tro etter det jeg spiser og sånn jeg trener at jeg kunne hatt større vektnedgang. Og ikke minst er det kjempe demotiverende å føle seg som en kanin, mens sambo spiser godis og koser seg, uten å legge på seg

Kroppsfassongen har endret seg litt, er mer fitt etter jeg begynte å trene så mye, og klær er litt løsere, og syntes selv jeg har blitt smalere i ansiktet, men syntes selv jeg burde oppnådd mer resultater til nå! :nei:

Siden jeg ikke har gått ned noe, har jeg begynt å måle meg nå, men det er helt nylig, så har ikke noen resultater på det enda. Vet ikke hvor ofte det hensiktsmessig å måle seg heller igrunn. Men det er selvølgelig en måte å følge med. Men jeg har såpass mye å ta av (85kg - 174 cm), at jeg mener jeg må kunne se resultater på vekta og.

Jeg har testet stoffskifte hos legen før, men det var vist ikke noe galt.

Trenger sårt noen råd! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropp vekta. Skaff deg målebånd og fettklype, samt et kamera. Hver mandags morning, tar du et bilde fra siden og forfra (ikke fleks), samt måler armer, mage og lår med klypa og målebåndet. Skriv ned dette, så vil du etter en stund se forskjellen. Gjør du ikke det, må du se om kosthold eller treningen kan være bedre..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i alt som er sagt over, enkelte kan droppe vekta. Man kan fint gå ned i vekt (bli slankere) uten at vekta viser utslag. En topptrent tungløfter vil være i megaform samtidig som BMI-en hans sier at han er overvektig.

Du kan også vurdere å gå over på et lav-karbo kosthold framfor et lav-fett. Nyere forskning viser at et lav-karbo kosthold har høyere suksessrate enn et lav-fett. Forskning viser også at personer som har gått ned ved hjelp av lav-karbo klarer å opprettholde vekten sin langt bedre de som har gått ned ved hjelp av lav-fett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...