dsafd Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Hei.. Har i de siste merket at bilen har blitt veldig varm når den står på tomgang.. Den er nesten oppe ved det røde, men når jeg begynner og kjøre så går gradene ned igjen? Hva kan dette være?, men har gjort en stor feil, jeg fyllte på litt blå frostvæske på en rød en, kan dette ha noe med saken og gjøre?.. Bilen min røyker også mye hvit og drikker en del vann, men den slangen/røyret som går fra radiatoren til motoren, lekker litt ifølge den ene mekanikeren.. Kan dette også ha noe s å gjøre? er veldig redd for at toppakiningen er dårlig pga, det røyker av bilen og at den bruker mye vann, men jeg har jo en lekkasje som jeg ikke kan se selv:S.. Bytta motor for ca 1 mnd siden, etter motorhavari.. Har ikke merka noe fysking med bilen o.l. Men problemet er at den røyker hvit, bruker litt mye vann(lekkasje følge mekaniker) og at den blir fort varm på tomgang.. hjelp! Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 du har nok mest sannsynlig en gåen toppakning, dermed kommer det vann inni forbrenningskammeret, derav hvit røyk. hvis det er lekkasje på kjølesystemet vil det også komme luft inn, og kjølingen blir dårligere. hvis toppakningen er i orden i følge mekanikeren, kan problemet løses ved å tette lekkasjen og lufte kjølesystemet, evt sjekke at viftene fungerer dersom det er elektriske vifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå