mads83 Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Hei. Jeg har ansvar for jobben med å anskaffe ett program / løsning for dokumentlagring i en organisasjon. Det ikke mange som skal benytte programmet, ca 5-7 personer. Den personen som startet arbeidet har lagt sin "elsk" på Acos sitt dokument og saksbehandlingsprogram. Ett program jeg ser som bra, men spørs om det ikke er mer enn hva behovet er. De sier selv at hoved-fokuset er bedrifter / organisasjoner med 50+ ansatte. Det vil også koste endel kr, både investering og løpende kostnader. Hovedformålet er at man skal kunne dele dokumenter, men også lage ett skikkelig system slik at personer som kommer inn etter oss kan finn frem og dra nytte av vårt arbeid, og aktuelle dokumenter. Så da kommer spørsmålet. ER det noen som har gode råd / anbefaling for løsning til oss? Er Sharepoint løsningen fra Microsoft bra nok? Eller bør man gå til anskaffelse av ett dyrt og komplisert program? Evt andre løsninger? Mads Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Hei Mads Mine 0.02: En SharePoint-løsning burde dekke behovet og litt til. Og om ikke annet er det et standard & utbredt system, så det er lett å få alt sammen ut igjen i allminnelige formater hvis du vil over på noe annet senere. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
mads83 Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Takk for svar. Vil det være nok med Microsft Sharepoint, eller må man ha andre programmer i tillegg. Tenker da på at man skal kunne ha kontroll på dokumenter, og kunne søke godt i disse senere. Mads Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Indeksering og søk i SharePoint er en egen øvelse. Men du skal ikke behøve noe ekstra hvis dette gjøres ordentlig. Med forbehold om at jeg ikka har jobbet ordentlig med SharePoint siden 2007 -nyere versjon kan ikke uten videre være dårligere. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå