Gå til innhold

Har fått virus på maskinen, hva skal gjøre?

Anbefalte innlegg

Ja, dataen min er full av virus.

Jeg har via Facebook (Uten å gjøre noe) fått lasta ned smiley programm, som selvfølgeig er virus.

Noen av de jeg er sikker på at er virus er MyWebSearch, Webfetti og smiley central.

Den er sinnsykt treg nå, hva skal jeg gjøre for å fjerne de?

Har fjernet Avira fra dataen og lasted ned den nyeste versjonen av AVG.

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følg veiledningen som er linket øverst i signaturen min :)

Dette er helt sikkert at fungerrer?

Den vil lage div logger som jeg kan se igjennom og evnt gi deg en guide på hvordan du kan fjerne ;)

Så ja, det har værtfall hjulpet mange iløpet av dissa årene!

Lenke til kommentar

Last ned DrWeb Cureit (gratis antivirus++ som oppdateres flere ganger dalgig. Last ned .exe-fila og kjør. Ingen install nødvendig.

Ta så en runde med f.eks Malwarebyte AntiMalware eller SuperAntiSpyware (for å fjerne adware etc) e.l. og evt HijackThis (for å fjerne oppstartsnøkler etc som muligens henger igjen).

DrWeb CureIT

Malwarebytes Anti-malware

SuperAntiSpyware Free edition

HijackThis

Endret av phlake
Lenke til kommentar

Bytt til Mac :D

+1

jk http://www.hardware.no/artikler/mac-virus_herjer/79148 :D Ønsker ingen diskusjon, da denne diskusjonen ikke skal være her i utgangspunktet. Å kjøpe inn et helt nytt system for å kunne fjerne et problem er ikke den beste løsningen imo.

Men for å være litt seriøs, følg denne veiledningen som er nevnt tidligere. Den vil lage diverse logger som du skal poste i denne tråden. :)

Vil nevne at jeg aldri har hørt om DrWeb Cureit før. av-comparatives.org har ikke testet denne. Har du noen form for kilder på at dette er ordentlig antivirusprogramvare? Gjør denne en bedre jobb enn f.eks AVG, Avira eller Avast som er de mest populære gratisversjonene?

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Tre ting.

1. Ikke bump din egen tråd 2 ganger med 7 minutters mellomrom.

2. Du har garantert pådratt deg dette tulballet selv. Slike programmer hopper ikke inn i maskinen din, du må innstallere dem. Ta denne kunnskapen med deg videre. Antivirus programmer er ikke første forsvarslinje, men siste. Bruk hodet og ikke klikk på alt som ser spennende ut neste gang.

3. Har du ikke evnen til å følge rådene som allerde er gitt, samt smøre deg med litt tålmodighet og vise litt takknemmlighet overfor de brukerne som frivillig hjelper deg, kan du likegodt levere pc'en hos et servicesenter og betale dem for jobben.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...