Gå til innhold

Hvordan koble PSP til PS3? (ikke motsatt)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en PSP og PS3 og tenkte å koble dem sammen. Både PSP og PS3 har Remote Play, så å koble en PS3 til en PSP er ikke noe problem. Men hvordan går jeg den andre veien og kobler PSPen til PSP3en? Jeg tenker på å bruke spillene til PSP på TVen via PS3en, men jeg klarer ikke å finne ut hvordan jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske vesentlig forskjell i ytelse på disse to maskinene da. For å sende en video av skjermbildet komprimert over trådløst netverk krever en god del av CPU, det er ikke SÅ mange spill som du får lov til å spille over RemotePlay på PS3 engang.

Noe slikt ligger langt utenfor PSP sitt ytelseområde.

Lenke til kommentar

Det du egentlig er ute etter er å spill PSP-spill på TV med dual-shock 3 kontrolleren går jeg utifra.. Om du bruker PS3 er vell egntlig ikke så nøye, du kan vell like godt folde og kurere en sykdom eller to imens du herjer villt med PSP-Kratos på TV'n, og DualShocken. :p

Problemet er vell egentlig at det begynner å bli masse kontroller-lag og forskjellige prosesser når du begynner på Dualshock-signalet til PS3, og PS3 kontroller signal til PSP, som mottar input fra PS3 og behandler PSP softwaren og Dualshock signalet og sender deretter tilbake til PS3, som igjen sender til TV.. Dette begynner å bli masse kluss, og veldig vanskelig.

Det ville være enklere å lage en PSP-emulator på PS3.

PSP-1000 har ikke mulighet for å koble seg opp mot TV'en, mangler AV-kabelutgangen.

PSP-2000, og PSP-3000 tillater direkte oppkobling med en kabel, men her kan du ikke bruke Dualshock, medmindre du hacker PSP'en.

Unntaket (tror jeg) er om du har Resistance 2 til PS3, og Resitance: Retribution på PSP, der har de har en software-løsning for dette, hvor de gjør nettopp det du ønsker at alle PSP-spill skal kunne..

Resistance PS3 blir smittet av ett chimera virus fra Resistance på PSP'en, slik at du kan spille Retribution på Tv'n mens du styrer med dualshock 3. Tror sony kalte dette systemet for PSP plus.

Men tipper at det som egentlig skjer er at Resistance 2 blir re-skinnet av Retribution, nye karakterer, våpen, og level, som egentlig ligger på PS3-disken.. :-/

På PSP:Go derimot, er ting litt mere i orden, her har du mulighet til å paire PSP'en opp mot både TV, samtidig som du pairer Dualshock 3 direkte til PSP.

Om jeg husker riktig må du bruke USB-kabelen..

I de fleste tilfeller virker det veldig bra, men fordi analog-sticken på DS3-kontrolleren er endel mer presis enn PSP'en sin analog-nub, så kan du komme over dødsoner på enkelte spill som f.eks. MGS:Peace Walker, sier de her ihvertfall: http://www.gamespot.com/pages/forums/show_msgs.php?topic_id=27465502

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...