Nyskjerrigperen Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Da tenker jeg i det store. Kan en person forandre holdning og væremåte. Forandre personligheten? Jeg har veldig lyst å forandre meg, sosialt sett, tenkemåte, hvordan jeg gjør ting. Jeg vil tro det først og fremst ville blitt falskt, men etterhvert så "integreres det i hjernen" og blir en "vane" og jeg klarer å trosse tankegangen min. Men tror dere dette går an? hva syns du. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Forandre personlighet tror jeg ikke på, men å utvikle den kan gjøres. (Denne kan mistolkes, men blir vanskelig å forklare hva jeg mener. Håper folk skjønner). Personlighetsutvikling (PU) er helt mulig. Jeg har gjort dette i en grad selv. Var før en ganske stille og, om ikke sjenert, rolig og ikke av dem som alltid var midtpunktet. One of the crowd, kan man si. Selvtilliten var så som så, men jeg ønsket å bli mer sett og være "noen". Dette var i en periode der dataspilling sto ganske sentralt i livet mitt, så ble ikke mye sosialisering foruten skole i "real life". For en 4-5 år siden ble jeg lei av spillingen og startet en personlig utvikling for å styrke selvtillit og "skape et navn for meg selv". Jeg begynte å trene aktivt (kardio/styrke) noe som hjalp utrolig mye på selvtilliten. Jeg utfordret også meg selv sosialt sett gjennom å "tvinge" meg selv til å snakke med fremmede, prøve (og feile) på å sjekke opp det motsatte kjønn, bli med på alle sosiale sammenkomster jeg hadde anledning til og forsøkte alltid å ha en sentral rolle i diskusjoner. I starten var dette falskt, men det tok ikke lang tid før det begynte å gå mer av seg selv. I dag vil jeg påstå at jeg er et sosialt "midtpunkt" (mer alpha male), jeg er den folk henvender seg til for å finne fester og slikt i helgene og jeg er med på det meste som skjer. Utrolig fornøyd med min egen utvikling. Dette innlegget er kun skrevet for å vise at det er mulig å utvikle sin egen personlighet, og er ikke ment som en "guide" til hvordan det gjøres. Dette varierer fra person til person, og hva man har som mål. En fellesnevner er at man må utfordre seg selv i den retningen man ønsker å utvikle sin egen personlighet. Ønsker deg lykke til! Endret 30. oktober 2010 av Eksentron 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Det er fullt mulig å forandre seg. Alle forandrer seg litt hele tiden. Jeg har slev klart å gjøre en stor forandring. Hvis jeg traff den gamle meg, ville jeg ristet på hodet i fortvilelse, og han ville sett rart på meg og ikke kjent seg igjen. Men noen ting ville vi vært enige om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå