Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overføringshastighet 10mbit<->10mbit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan gjerne få en megabyte i sekundet ja..

Nå vet jeg ikke helt om det er nettverk, eller internettlinjer du snakker om.. Men har forsåvidt ikke så mye å si..

10mbit fra f.eks. bredbandsbolaget (bredbåndsfabrikken) klarer gjerne 1300-1400 kB/s ved stor belastning.. Krever selvfølgelig at man bruker 100mbits nettverkskort..

Når det gjelder 10mbits lokale nettverk, så bør det ikke være noe problem å klare 1mB/s nei.. Krever selvfølgelig at begge harddiskene er raske nok (Gjerne DMA enabled) og ikke for lang kabel osv..

Lenke til kommentar

Min erfaring fra jeg hadde 10MBit linje var at det ofte lå rundt 1 Mbyte/sek.

Med 100MBit er det en litt annen sak, for det er ikke så mange steder man kan laste ned med full hastighet. Har hatt stabile nedlastinger på nesten 11 Mbyte/sek, men det er ikke hverdagskost. Med sånne hastigheter er det fristende bare å laste ned for å se hastigheten, og så slette etterpå :)

700Mbyte på i overkant av ett minutt kan også fort gi deg plassproblemer...

Lenke til kommentar
Det blir vell 1,25Mbyte/s?

Jeg har 3-4Mbit/s fra ngt, og bruker ikke lange tiden (ca 45minutter) på 700Mb om den jeg laster fra gir meg full linje.

Da tviler jeg litt på at du har full hastighet, ettersom at jeg kun bruker 29 minutter på en 680 MB... Har tatt tiden.

Lenke til kommentar
Det blir vell 1,25Mbyte/s?

Jeg har 3-4Mbit/s fra ngt, og bruker ikke lange tiden (ca 45minutter) på 700Mb om den jeg laster fra gir meg full linje.

Da tviler jeg litt på at du har full hastighet, ettersom at jeg kun bruker 29 minutter på en 680 MB... Har tatt tiden.

Det er fult mulig, var det jeg syns å huske. Men så regnet han ut ca 12 minutter på en 10mbits linje. Jeg får forresten 3,3 max av Ngt. Så tenkte at dobbelt så lang tid på en 3 ganger så dårlig linje ikke kunne være helt rett. Så rundet kraftig opp. Min lille utregning nå viser at om jeg får brukt mine 3,3 fult ut vil 700Mb ta 28,28282828 Minutter.

P.S min lille utregning viser også at en 10mbits linje ville klart 700Mb på 9,333 Minutter. Tar forbehold om feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...