Khaffner Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Jeg har lagd websider før, men da var det enten på en lokal pc eller på en venns webserver. Jeg trenger starthjelp, altså skaffe domene og et sted å legge websiden. OG jeg trenger tips til en WYSIWYG html editor som fungerer knirkefritt i Linux/Ubuntu. Brukte tidligere Dreamweaver og MS Visual Web Developer, men jeg har ingen Windows-maskin slengende nå. Når det gjelder webhotell og slikt, så vet jeg faktisk ikke hva jeg trenger. Spør, så skal jeg svare. Selve skapelsen av websiden trenger jeg neppe hjelp til. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Opprette et webhotel kan gjøres mange steder. Du kan jo ta en titt på servetheworld og ProISP. Linux editorer: http://webdesign.about.com/od/htmleditors/tp/aatpwyslinux.htm Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Takk for svar, men 69 kr/mnd er for mye. Dessuten trenger jeg ikke 5GB lagring, 100MB burde holde i lange baner en stund. Trenger i grunn ikke støtte for alle mulige programmeringsspråk heller, kanskje bare PHP til senere anledning. Dette derimot ser interessant ut. Noe som er verdt å kommentere "Pro Start"-pakken før jeg tar en avgjørelse? Flere forslag? Endret 30. oktober 2010 av Khaffner Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Kvifor ikkje berre gå for One.com då. Dei held jo somregel mål for mindre prosjekter. Har sjølv fleire domener hos dei, og det fungerer heilt greitt. Servertheworld er óg eit bra alternativ, har nytta dette for nokon kunder. Men det er imidlertid ein del dyrare. Men One.com held mål det óg. Dei har nå SQL støtte, og PHP5 (om eg ikkje tek feil). Det held iallefall lenge for meg. Når det gjeld ein WYSIWYG editor så veit eg dessverre ikkje, nytter ikkje slikt sjølve. Kvifor ikkje berre kode? Det er mykje betre. Endret 31. oktober 2010 av steffenz Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Subsys.no har rimelige webhotell. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Bluefish tror jeg skal være en grei WYSIWYG-editor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå